5 feluri de cină care îți asigură un somn odihnitor

Deși sunt un aliment ideal dimineața, citricele—cu excepția grepfrutului—nu ar trebui consumate noaptea deoarece îngreunează somnul.
Cina ta îți va afecta ablitatea de a avea un somn odihnitor

Dacă vrei să ai un somn odihnitor, este esențial să servești alimente cu proprietăți relaxante la masa de seară. Adesea facem greșeala de a consuma alimente energizante la cină, care, deși foarte sănătoase, ar fi multe mai potrivite pentru alte momente ale zilei.

În acest articol, îți vom prezenta care sunt cele mai indicate alimente pentru cină. Mai jos vei descoperi rețete pentru cinci mese ușoare, ce îți vor potoli foamea și te vor ajuta să ai un somn odihnitor.

Câteva sfaturi generale pentru un somn odihnitor

Înainte de a-ți prezenta cele cinci rețetele sănătoase care te ajută să ai un somn odihnitor, iată câteva sfaturi generale pe care nu trebuie să eziți să le pui în aplicare:

  • Evită dulciurile și alimentele cu un conținut bogat de zahăr, inclusiv anumite fructe (cum ar fi piersicile, pepenii, caisele, etc.).
  • Evită citricele. Sunt ideale dimineața, dar sunt un aliment prea energizant pentru a fi consumate seara. Singura excepție este grepfrutul, însă și acest fruct trebuie consumat cu mult înainte de cină.
  • Limitează-ți aportul de alimente bogate în amidon (cartofi, banane), cereale și făinoase (pâine, paste, etc.).
  • Evită alimentele prăjite sau procesate.
  • Evită alimentele excitante, cum ar fi cafeaua, ciocolata sau băuturile răcoritoare.
  • Alege pește și ouă în defavoarea cărnii și a mezelurilor.
  • Nu servi prea multe produse din același grup de alimente la o singură masă (de exemplu o cină alcătuită din pește și carne roșie).
  • Nu mânca în exces la cină și nu servi această masă foarte târziu. Cel mai bine este să eviți să te îndopi și să termini de mâncat până la ora opt.
  • Nu consuma multe lichide după cină deoarece va trebui să urinezi excesiv în timpul nopții.
  • Nu mânca prea repede. Dacă îți este foarte foame, încearcă să servești o bucată dintr-un fruct și să bei un pahar de apă înainte de cină.

Cina ideală pentru a avea un somn odihnitor

Gazpacho

Legumele verzi au un conținut bogat de magneziu, element important pentru sistemul nervos, ce poate relaxa mușchii încordați după o zi epuizantă. Pentru a încerca următoarea rețetă de gazpacho, vei avea nevoie de anumite ingrediente:

  • Spanac crud
  • Rucola
  • Pătrunjel
  • Avocado
  • Ulei de măsline
  • Oțet de mere
  • Sare marină

Cantitățile depind de preferințele fiecăruia. Această supă spaniolă trebuie servită rece.

Un pahar de suc verde te va ajuta să ai un somn odihnitor

Supă cremă de dovlecei, terci de ovăz și wakame

Ovăzul este un ingredient ideal dacă vrei să-ți prepari un mic dejun hrănitor, însă poți consuma acest aliment în cantități mici și la masa de seară, întrucât acesta are abilitatea de a regla sistemul nervos și a ameliora anxietatea. Nu-ți trebuie decât o lingură de ovăz per porție. Acest ingredient conferă o textură cremoasă preparatului.

Dovlecelul este inclus în această rețetă deoarece este o legumă ușoară cu un conținut caloric scăzut. Acesta este foarte sățios grație conținutului său bogat de fibre. Alga marină wakame este bogată în minerale și contribuie de asemenea la textura cremoasă a preparatului. Nu vei avea nevoie de lapte pentru a prepara această cină.

Există anumite supe care te pot ajuta să ai un somn odihnitor

Omletă cu piper și ciuperci

Poți consuma proteine la cină, dar ai grijă să alegi alimente care pot fi digerate ușor. În acest sens, ouăle sunt o variantă foarte bună, fiind hrănitoare și bogate în grăsimi sănătoase. Poți face ouăle jumări sau le poți folosi pentru a prepara diverse omlete.

Dacă vrei să servești o cină care să te ajute să ai un somn odihnitor, te sfătuim să combini acest aliment cu ardei și ciuperci. Servește puțină salată cu omleta pe care ai preparat-o, dar evită pâinea și alimentele pe bază de făină.

Anghinare fripte cu ou

Anghinarele sunt foarte sănătoase și, consumate seara, au abilitatea de a îmbunătăți funcția hepatică. Acest beneficiu se datorează faptului că ficatul se regenerează la primele ore ale dimineții.

Pentru a profita de beneficiile anghinarelor, fierbe-le până se înmoaie, apoi pune-le la fript pe grătar sau în cuptor cu puțin ulei de măsline și usturoi. Un ou fiert tare va adăuga un gust special acestui preparat ce te ajută să ai un somn odihnitor.

Anghinarele fripte sunt utile pentru a avea un somn odihnitor

Supă cremă de mazăre și orez brun

Grație faptului că sunt hrănitoare, sățioase și au proprietăți relaxante, supele cremă sunt o variantă excelentă pentru cină. Te sfătuim să-ți prepari o astfel de supă din mazăre, ingredient bogat în vitamine și minerale. Preparatul obținut îți va oferi un plus de proteine vegetale ușor de digerat de către organism, ceea ce este ideal dacă vrei să ai un somn odihnitor.