5 trucuri pentru a ameliora constipația

Constipația este un simptom care semnalează o reducere a mișcării intestinelor, cauzată în general de faptul că acestea conțin mai puțină apă decât ar fi normal. În unele cazuri, poate fi provocată de anumite medicamente. În acest articol îți vom explica pe larg care sunt pașii de urmat pentru ameliorarea constipației în mod rapid, folosind metode naturale și produse care sunt disponibile aproape în orice colț al lumii.

Pași împotriva constipației

1. Bea apă

Bea între două și patru pahare de apă călduță de fiecare dată când te simți constipat. Dacă ești constipat de câteva zile, bea apă proaspătă în fiecare dimineață, imediat după ce te trezești. În general, ar trebui să bei cel puțin 10 pahare de apă caldă în fiecare zi. Apa este unul dintre cele mai bune lichide care elimină reziduurile și toxinele din organism. Alte băuturi, precum sucurile cu și fără acid, nu o pot înlocui, indiferent de starea ta de sănătate sau de cât de naturale sunt, deoarece acestea conțin de obicei zaharuri în exces care ar putea chiar să accentueze constipația.

2. Mănâncă fructe și legume

Fructe-constipația

Mănâncă fructe, legume și alte alimente bogate în fibre pentru a-ți mări aportul zilnic de fibre. Mănâncă cel puțin între 23 și 38 de grame de fibre pe zi. Constipația este rezultatul consumului excesiv de grăsimi, zaharuri rafinate și produse lactate în defavoarea cerealelor integrale, a tărâțelor, fructelor și legumelor.

Îți recomandăm să iei în calcul și suplimentele de fibre, chiar dacă ți se pare că îți poți lua necesarul de fibre din alimentele consumate zilnic. Fibrele din alimentație nu sunt întotdeauna digerate de enzimele din corpul uman și, prin urmare, nu sunt absorbite în sânge. Astfel, acestea rămân în colon, unde absorb apa și înmoaie materiile fecale.

Alimentele bogate în fibre sunt: zmeura, perele și merele, pastele integrale (gătite), orzul (gătit) și tărâțele; năutul (gătit), fasolea neagră (gătită) și lintea (gătită), anghinarele (gătite), mazărea (gătită) și broccoli.

3. Cafeaua ar putea fi de ajutor

Multe persoane consideră cafeaua o soluție rapidă pentru constipație. Eficiența cafelei în această situație se datorează cofeinei din compoziția sa care stimulează mușchii tractului digestiv, provocând mișcări în zona intestinelor. Pe de altă parte, cafeaua are și efect diuretic, ceea ce înseamnă că reduce umiditatea fecalelor și îngreunează trecerea lor înspre rect. Tocmai din acest motiv, doctorii recomandă evitarea diureticelor precum cafeaua, alcoolul, băuturile ce conțin cola și consumul moderat de ceai.

4. Mănâncă pere

Suc-de-prune

Mănâncă patru prune sau/și bea două pahare de suc de prune. Prunele sunt foarte bogate în fibre și conțin sorbitol, un zahar care înmoaie scaunul, ajutând la ameliorarea constipației. Sorbitolul este un stimulent ușor pentru colon, care ajută la micșorarea duratei de mișcare a materiilor fecale, reducând astfel riscul dezvoltării constipației.

Dacă nu îți place textura încrețită sau gustul unic al prunelor, o alternativă mai apetisantă o poate constitui sucul de prune.  Acesta își face efectul în doar câteva ore, așa că este important să bei mai întâi un pahar și să aștepți eventualele rezultate, înainte să bei încă unul.  În caz contrar, riști să cazi în cealaltă extremă: diareea.

Nu uita că prunele conțin 14,7 grame de sorbitol pe 100 de grame de prune, în timp ce sucul conține 6,1 grame la 100 de grame. Vei fi nevoit să bei mai mult suc de prune pentru a obține aceleași beneficii pentru sănătate,  fiindcă prunele uscate sunt procesate și conțin adaosuri de zahăr.

5. Fă exerciții fizice

Dacă este posibil, evită să stai jos mai mult de 10 minute, și menține-ți corpul în mișcare. Este indicat să practici exerciții fizice moderate pentru a evita constipația, însă chiar și o plimbare de 30 de minute ajută la stimularea unei activități intestinale sănătoase.