7 alimente care previn căderea părului

Datorită conținutului ridicat de vitamina B6 și acid folic, cerealele integrale ajută la oxigenarea sângelui și hrănesc foliculii capilari, stimulând creșterea părului tău și făcându-l mai puternic.
Căderea părului

 

Căderea părului este determinată de o mulțime de factori: stres, folosirea frecventă a substanțelor chimice sau expunerea la căldură, modificările hormonale, etc. Dar puține persoane știu că alimentația poate fi o cauză importantă pentru căderea părului și tot ea oferă și soluția acestei probleme. În acest articol vei afla cum să previi căderea părului printr-o alimentație corespunzătoare.


Alimentația este una dintre cauzele principale pentru căderea părului, deoarece corpul își absoarbe toate substanțele nutritive pentru funcționarea normală, atât în interior, cât și în exterior, din mâncare. Părul este hrănit de foliculul capilar, deci pentru a avea un păr puternic și sănătos, trebuie să îți asiguri o alimentație bogată în substanțele nutritive de bază.

Dacă părul îți cade foarte tare, este bine să te consulți cu medicul tău pentru a putea stabili care este cauza acestei probleme. Dar indiferent de motiv, următoarele alimente vor stimula creșterea părului, vor preveni căderea acestuia și îl vor face mai moale și mai mătăsos.

Antioxidanții

Principala sursă de antioxidanți naturali sunt fructele și legumele. Dacă le vei include în dietă, părul tău va fi mai sănătos și mai puternic. Îți recomandăm să mănânci cât mai multe fructe și legume, în special dintre acelea care conțin vitamina C – precum portocale, lămâi, kiwi, brocoli și spanac – deoarece stimulează producerea de colagen, un component esențial al părului și țesutului celular.

Fibrele insolubile

Ovăz pentru căderea părului
Fibrele insolubile sunt prezente în cereale integrale, cum ar fi orezul, grâul, ovăzul, secara etc. Fibrele sunt legate de capacitatea organismului de a regla insulina, un hormon strict asociat cu chelia la bărbați. În afară de aceasta, cerealele integrale conțin, de asemenea, vitamina B6 și acid folic, care contribuie la transportul oxigenului la foliculii capilari.

Legumele cu frunze verzi

Legume cu frunze verzi nu sunt doar bogate în antioxidanți, dar sunt cunoscute și pentru conținutul lor ridicat de fier, care ajută la creșterea părului și la fortificarea acestuia. Din acest motiv, pentru a evita căderea părului, îți recomandăm includerea în alimentația ta a mangoldului, verzei de Bruxelles, spanacului, radicchio-ului și rucolei.

Zincul

Țelina pentru căderea părului

Zincul este un nutrient esențial care catalizează reacțiile chimice importante ale diferitelor enzime din organism. În plus, zincul participă la sinteza proteinelor și la producerea de energie. Una dintre cele mai bogate surse de zinc este carnea, în aceasta găsindu-se însă și fier, proteine, vitaminele B6 și B12. Toate acestea sunt asociate cu prevenirea și stoparea căderii părului. Zincul se găsește, de asemenea, în țelină, sparanghel, smochine, cartofi și vinete.

Alimentele care conțin acid folic și biotină combat căderea părului

Acidul folic împreună cu biotina susțin echilibrarea activității metabolice a diviziunii celulelor din păr, unghii și piele. Biotina poate fi găsită în alimente ca pâinea cu drojdie, cereale, nuci, mazăre, tărâțe de grâu, banane și altele. Acidul folic poate fi luat din carne de vită, curcan, ficat de pui și leguminoase, cum ar fi năutul și fasolea neagră.

Vitamin A

Ouă, căderea părului

Deficitul de vitamina A poate cauza căderea părului. Această vitamină împiedică blocarea și uscarea glandelor sebacee, care contribuie la lubrifierea folicului capilar și stopează căderea părului. În plus, vitamina A ajută la transportul oxigenului la celule foliculare, stimulând creșterea părului. Includerea în alimentație a unor produse ca ouă, legume, lapte fortificat și uleiuri din pește, floarea-soarelui și măsline determină creșterea aportului de vitamina A.

Apa

Apa, o băutură sănătoasă și ieftină, este, de asemenea, esențială pentru întărirea părului și stoparea căderii acestuia. Experții ne recomandă să bem cel puțin 8 pahare de apă pe zi și să evităm consumul excesiv de băuturi răcoritoare, băuturi energizante și alcool.