7 alimente ce susțin pierderea în greutate

Pe lângă faptul că sunt bogate în vitamine, minerale și antioxidanți, fructele și legumele au un conținut caloric scăzut. Cinci porții de fructe și legume pe zi îți vor satisface pofta de mâncare pentru un interval de timp îndelungat.
Puțin ulei de nucă de cocos stimulează pierderea în greutate

Alimentația joacă un rol foarte important în viața fiecăruia dintre noi. De aceasta depinde modul în care organismul primește nutrienți esențiali pentru întărirea sistemului imunitar, arderea energiei și prevenirea bolilor.

Știai că există anumite alimente care, grație abilității lor de a stimula metabolismul și de a facilita arderea grăsimilor, favorizează pierderea în greutate naturală? Conform HuffPost Voices, asemenea alimente există și pot preveni probleme ca obezitatea.

În cele ce urmează îți vom prezenta cele mai bune șapte alimente care susțin pierderea în greutate naturală și care te pot ajuta să-ți ții sub control pofta de mâncare.

O alimentație ce stimulează pierderea în greutate în mod natural

Uleiul de nucă de cocos extravirgin

Mai multe studii au scos la iveală faptul că, asociat unei diete sănătoase și echilibrate, uleiul de nucă de cocos poate susține pierderea în greutate. Acest aliment conține acizi grași omega-3, ce stimulează metabolismul și arderea grăsimilor.

Pentru a profita de proprietățile benefice ale uleiului de nucă de cocos, nu este nevoie să urmezi o cură specială bazată pe acest aliment. Este suficient să-l consumi mai des.

Citește și: Apa de nucă de cocos – 10 beneficii

Oțetul de mere

Oțetul de mere promovează pierderea în greutate

Oțetul de mere este un produs foarte versatil, cu diverse utilizări cotidiene. Obținut în urma procesului de fermentare a cidrului de mere proaspăt, oțetul de mere este o sursă bogată de vitamine, minerale, enzime și aminoacizi.

Grație conținutului său de nutrienți și aminoacizi, acest produs este ideal pentru a stimula arderea grăsimilor și a susține pierderea în greutate în mod natural. Este indicat să folosești doar oțet de mere de calitate, deoarece mărcile mai ieftine conțin deseori aditivi ce alterează proprietățile produsului.

Fructele

Majoritatea fructelor—însă nu chiar toate!—sunt minunate în orice dietă pentru slăbit. Acestea pot fi consumate cu ușurință în orice moment al zilei, sunt utile pentru a preveni mâncatul în exces și ne pot ajuta să ne ținem sub control aportul de calorii.

Fructele cu cel mai scăzut conținut caloric sunt:

  • Pepenele galben
  • Pepenele verde
  • Fructele de pădure
  • Piersicile
  • Merele

Nu este indicat să faci exces de banane și avocado deoarece aceste două fructe conțin multe calorii. Fructele deshidratate conțin grăsimi sănătoase, însă și acestea trebuie consumate cu moderație.

Legumele

Pierderea în greutate este ușoară dacă urmezi o dietă bogată în legume

Pe lângă fructe, și legumele sunt un ingredient esențial al oricărei diete pentru slăbit. Acestea au un conținut caloric scăzut, însă sunt bogate în vitamine, minerale, antioxidanți și alți nutrienți importanți.

Te sfătuim să servești cinci porții de legume în fiecare zi. Este indicat să consumi aceste alimente în stare crudă, astfel încât proprietățile lor benefice să nu fie alterate.

Peștele slab

Peștele slab (numit și pește albastru) trebuie inclus în orice dietă pentru slăbit. Acesta este un aliment sățios, conține grăsimi sănătoase, are abilitatea de a reduce nivelul de colesterol „rău” din sânge și este bogat în proteine și alți nutrienți importanți ce favorizează pierderea în greutate în mod natural.

Printre peștii recomandați să numără:

  • Sardinele
  • Țiparul
  • Heringul
  • Somonul
  • Macroul
  • Tonul

Dacă vrei să profiți de toate beneficiile oferite de peștii slabi, este importat să gătești acest aliment în mod adecvat. Te sfătuim să nu gătești peștele pane deoarece făina tinde să absoarbă uleiurile de gătit, lucru foarte nociv pentru organism.

Cel mai bine este să gătești acești pești cu puțin ulei de măsline, fie la grătar, fie la cuptor. Poți să adaugi ierburi și condimente naturale.

Te sfătuim să citești și: O dietă pentru a slăbi într-o săptămână

Sparanghelul

Sparanghelul este un aliment ideal ca să stimulezi pierderea în greutate

Dacă vrei să pierzi în greutate, nu ezita să incluzi sparanghelul în dieta ta zilnică. Acest aliment are proprietăți diuretice și detoxifiante, fiind util împotriva retenției de apă, stimulând eliminarea deșeurilor și având abilitatea de a stimula metabolismul.

Sparanghelul intră în categoria alimentelor cu „calorii negative” deoarece numărul de calorii pe care acesta îl conține este mai mic decât cel pe care organismul trebuie să-l ardă în procesul de digestie. Este un aliment ideal pentru prânz, dar și pentru o cină ușoară și sănătoasă.

Ouăle

Deși există numeroase mituri cu privire la consumul de ouă, adevărul este că acest aliment este foarte benefic și poate susține pierderea în greutate în mod natural. Ouăle sunt bogate în vitamina B12, nutrient ce controlează metabolismul și proteine, necesare pentru formarea masei musculare și îmbunătățirea performanței fizice.

Ouăle oferă cele mai multe beneficii atunci când sunt consumate fierte. Evită să le prăjești sau să le combini cu alte alimente, cum ar fi cârnații.