7 exerciții pentru tonifierea abdomenului

Deși rezultatele nu se văd imediat, aceste exerciții sunt foarte eficiente dacă ești perseverent în practicarea lor și le combini cu un stil de viață și o dietă sănătoase. 
Tonifierea abdomenului necesită eforturi constante

Zona abdominală este o parte a corpului foarte greu de modelat, tonifierea abdomenului și eliminarea pielii lăsate necesitând un efort constant.

Lipsa mișcării și dieta hipercalorică sunt cauzele principale ale acumulării de grăsime abdominală deoarece, din păcate, aceasta este regiunea în care se văd cel mai clar efectele sedentarismului și ale alegerilor alimentare greșite. 

A avea un abdomen plat, tonifiat poate reprezenta o sarcină dificilă, dar nu imposibilă. Există mai multe modalități de a obține o siluetă de invidiat și a oferi fermitate abdomenului tău.

Dacă nu ai timp să mergi la sală, atunci poți să practici următoarele 7 exerciții pentru tonifierea abdomenului în confortul locuinței tale.

Poziția scândură cu piciorul ridicat

Așază-te în poziția scândură, sprijinindu-ți corpul pe antebrațe și pe degetele de la picioare și ținându-ți coatele sub umeri. Restul corpului trebuie să formeze o linie dreaptă de la gât până la călcâie.

Menținând această poziție, ridică un picior. Ține-l suspendat timp de câteva secunde, apoi revino la poziția inițială. Repetă mișcarea și cu celălalt picior.

Încordează mușchii abdominali pentru a-i întări.

Vezi și: 5 motive să faci flotări zilnic

Poziția scândură cu picioarele ridicate

Exercițiile fizice ajută la tonifierea abdomenului

La fel ca la exercițiul anterior, așază-te în poziția scândură, sprijinindu-te în antebrațe și cu coatele sub umeri, dar de această dată pune-ți picioarele pe o bancă joasă sau pe o minge de fitness.

Ține corpul drept și capul ușor aplecat.

Încordează abdomenul și menține poziția timp de 10 secunde. Ia o pauză de 10 secunde și repetă exercițiul de 10 ori.

Scândura laterală

Stai pe partea stângă pe podea și apoi adoptă o poziție în care să-ți sprijini greutatea doar pe antebrațul stâng și pe partea interioară a labei piciorului stâng. Cotul trebuie să stea sub umăr, iar partea superioară a brațului trebuie să fie perpendiculară cu podeaua.

Încordează abdomenul și încearcă să menții poziția timp de 30-40 de secunde, apoi repetă mișcarea și cu cealaltă parte a corpului. 

Scândura laterală cu genunchiul îndoit

Scândura este un exercițiu ce ajută la tonifierea abdomenului

Începând din aceeași poziție ca la exercițiul anterior, ridică piciorul stâng și îndoaie genunchiul, astfel încât laba piciorului stâng să fie în linie dreaptă cu genunchiul drept.

Greutatea corpului trebuie să se sprijine în totalitate pe antebrațul stâng și pe partea laterală a labei piciorului drept.

Menține poziția timp de 30-40 de secunde, apoi repetă cu cealaltă parte a corpului. 

Ridicarea picioarelor

Stai pe spate cu brațele întinse în lateral, genunchii ușor îndoiți și picioarele pe podea.

În această poziție, ridică ușor picioarele până când degetele sunt îndreptate spre tavan și șoldurile ușor ridicate.

Adu picioarele ușor înapoi pe podea, până revii la poziția inițială și repetă mișcare de 15-25 de ori, ținând abdomenul încordat.

Mersul cu greutăți

Ridicarea greutăților ajută la tonifierea musculaturii

Ia o greutate în fiecare mână, ridică brațele deasupra capului și mergi încet prin cameră cu mușchii abdominali contractați. 

Fă între 15 și 20 de pași, odihnește-te, apoi repetă.

Podul ajută la tonifierea abdomenului

Acest exercițiu este excelent pentru tonifierea abdomenului și reducerea pielii lăsate după scăderea în greutate. 

Stai pe spate pe podea cu picioarele depărtate la nivelul șoldurilor,  brațele întinse pe lateral și palmele lipite de podea.

Încordează mușchii abdominali și ridică șoldurile de pe podea, apoi abdomenul și partea din mijloc a spatelui.

Ține umerii pe podea și încearcă să menții această poziție timp de 10-15 secunde, apoi odihnește-te. Execută între patru și opt repetări.

Citește și: 9 plante care ajută la relaxarea musculaturii

Ține minte!

Rezultatele acestor exerciții nu sunt vizibile imediat! Este nevoie de multă răbdare și perseverență pentru a observa o schimbare. În plus, este important să introduci aceste exerciții în rutina ta zilnică sau să le practici măcar de trei ori pe săptămână.