8 alimente care îmbunătățesc memoria

Nutrienții din surse naturale ajută la îmbunătățirea memoriei și îți oferă energie. Adaugă următoarele alimente în dieta ta, iar efectele pozitive nu se vor lăsa așteptate.
Memoria poate fi îmbunătățită prin alimentație

Memoria și performanțele mentale sunt foarte importante pentru a duce la bun sfârșit toate sarcinile zilnice, acestea având o influență considerabilă asupra calității vieții.

Multe persoane consideră că menținerea creierului în condiție optimă nu depinde de noi. Dar, în realitate, putem controla foarte ușor acest aspect prin adoptarea unor obiceiuri sănătoase, cum ar fi o dietă bogată în alimente care îmbunătățesc memoria.

La fel ca și celelalte părți ale corpului, creierul are nevoie de o alimentație corespunzătoare pentru a funcționa la capacitate maximă și a se menține puternic în ciuda trecerii timpului.

Deși procesul de îmbătrânire are efecte negative, există anumite alimente care conțin ingrediente ce întăresc și îmbunătățesc funcțiile creierului, prevenind problemele apărute la o vârstă timpurie.

În articolul de azi îți prezentăm cele mai bune 8 alimente pentru îmbunătățirea memoriei, a capacității de concentrare și a performanțelor mentale. Află care sunt acestea!

1. Cerealele integrale îmbunătățesc memoria

Cerealele îmbunătățesc memoria

Întregul organism, inclusiv creierul, are nevoie de energie pentru a-și îndeplini toate funcțiile. Prin urmare, este necesar să consumi alimente cu un indice glicemic scăzut, care sunt absorbite treptat în sânge și care îți mențin creierul activ pe toată durata zilei.

Cerealele integrale sunt o opțiune excelentă în acest sens și au în compoziție nutrienți esențiali pentru un creier sănătos.

Printre cele mai importante cereale integrale se numără:

  • Quinoa
  • Pastele din grâu integral
  • Pâinea din grâu integral
  • Orezul brun

2. Acizii grași esențiali

Acizii grași esențiali nu sunt produși în mod natural în organism, ci trebuie asimilați din alimentație. Acești nutrienți protejează creierul și îl mențin în stare de funcționare optimă. Acizii grași sunt grăsimi sănătoase ce reduc inflamațiile și îmbunătățesc sănătatea inimii.

Cei mai importanți acizi grași sunt cei de tip omega-3, care se găsesc în următoarele alimente:

  • Somon
  • Păstrăv
  • Macrou
  • Sardine
  • Hering
  • Semințe de chia
  • Semințe de in
  • Produse din soia
  • Semințe de dovleac
  • Nuci

Atunci când sunt consumate în cantități adecvate, toate aceste alimente îmbunătățesc memoria, dar și starea generală de sănătate. În plus, ele ajută la prevenirea bolilor cognitive degenerative, cum ar fi maladia Alzheimer sau pierderea memoriei. 

3. Merișoarele și afinele

Afinele îmbunătățesc memoria

Merișoarele și afinele se află în topul alimentelor cu un conținut ridicat de antioxidanți și pot fi adăugate fără probleme în dieta zilnică.

Afinele sunt recomandate în special pentru buna funcționare a creierului și îmbunățirea memoriei, deoarece nutrienții din compoziția lor luptă împotriva radicalilor liberi ce deteriorează celulele, acțiunea acestora fiind una dintre cauzele principale ale disfuncțiilor cognitive.

4. Avocado

Avocado este un aliment complet, bogat în fibre, acizi grași esențiali și potasiu. În plus, acesta nu conțin colesterol și are un conținut ridicat de antioxidanți care încetinesc efectele radicalilor liberi.

Un consum moderat de avocado îi oferă creierului energie într-un mod sănătos, prevenind bolile degenerative și îmbunătățind performanțele mentale.

În plus, grăsimile mononesaturate din compoziția acestui fruct îmbuntățesc sănătatea sistemului cardiovascular și reduc riscul de dezvoltare a bolilor cronice.

5. Uleiul de măsline

Uleiul de măsline îmbunătățește memoria

Uleiul de măsline este una dintre cele mai bune grăsimi pe care le poți folosi pentru a prepara mâncăruri sănătoase care nu îți cresc nivelul de colesterol. Acest aliment conține acizi grași esențiali care ajută la reducerea plăcii ateromatoase și protejează organele vitale din corp.

În plus, uleiul de măsline conține antioxidanți, vitamine, minerale și carbohidrați care îmbunătățesc abilitățile cognitive și previn anumite tipuri de degenerări.

6. Roșiile

Roșia conține un antioxidant puternic numit licopen. Acesta îi oferă legumei culoarea roșie și protejează celulele împotriva daunelor produse de radicalii liberi. Aceștia sunt asociați cu tulburări grave, precum demența și boala Alzheimer.

7. Broccoli

Poate că broccoli nu este leguma preferată a multor persoane, dar este una dintre cele mai sănătoase, având numeroase beneficii pentru întregul organism.

Broccoli conține minerale esențiale și antioxidanți care previn deteriorarea celulelor. În plus, acesta este o sursă bogată de vitamina K, ce ajută creierul să se mențină activ și să-și îndeplinească toate sarcinile fundamentale.

8. Țelina

Țelina îmbunătățește memoria

Țelina conține luteolină, un flavonoid care reduce daunele produse de îmbătrânirea prematură asupra țesuturilor cerebrale. Aceasta îmbunătățește memoria și previne deteriorarea creierului. 

Consumul alimentelor prezentate mai sus are efecte pozitive asupra sănătății fizice și mentale. Încearcă să le adaugi în dietă pentru a profita de toate beneficiile oferite de acestea.

În plus, nu uita să bei suficientă apă, deoarece deshidratarea este una dintre principalele cauze ale oboselii psihice.