8 moduri pentru a combate constipația

Constipația

Constipaţia. Cine n-a suferit cel puţin o dată sau de două ori de constipaţie? Afecțiunile tractului intestinal reprezintă una dintre cele mai frecvente probleme de sănătate din lume. Peste 20% dintre oameni, în special femeile, se confruntă cu constipaţia și cu disfuncţiile asociate ei: balonarea, durerile abdominale și meteorismul. Iată 8 moduri de a lupta împotriva constipației.

Potrivit statisticilor, femeile suferă mai des de constipaţie decât bărbaţii. De ceea dorim să le oferim în acest articol câteva informaţii despre cauzele apariției constipației şi recomandări pentru prevenirea ei. Haideţi să aruncăm o privire:

De ce apare constipaţia mai des la femei decât la bărbaţi?

Influența sistemului hormonal

Sistemul hormonal este responsabil de predispoziția la apariția constipației. Această problemă apare ca urmare a modificărilor hormonale produse în timpul ciclurilor menstruale, modificări ce afectează intestinele, determinând o reducere a peristalticii intestinale și concomitent o scădere a tranzitului intestinal răspunzător de apariția defecației.

Regimul alimentar

Femeile obișnuiesc să țină tot felul de diete. Unele diete sunt însă dezechilibrate, nu includ fibre şi nu oferă suficientă varietate nutritivă, fapt ce afectează sănătatea intestinelor. Nu uitați că trebuie să fiți precaută indiferent ce dietă urmați.

Recomandări pentru combaterea constipației

Luați un mic dejun complet

Cerealele ameliorează constipația

Trebuie să urmați norme precise de dietă. Un mic dejun bogat în fibre este absolut necesar pentru combaterea constipației. Puteți mânca cereale integrale, cum ar fi fulgii de ovăz sau tărâțele și bea suc proaspăt de portocale sau lapte vegetal, de exemplu lapte din meiul-canarilor (Phalaris canariensis).

Nu evitați fructele (prunele sunt foarte bune) și beți ceaiuri din plante. Cele de mentă și de mușețel sunt recomandate împotriva constipației.

 

Alegeți cinele ușoare

Castraveții ameliorează constipația

Multe femei fac greșeala de a lua seara mese copioase. Acest lucru se întâmplă fie pentru că termină serviciul târziu, fie pentru că ajung acasă  înfometate. Este o greșeală. Trebuie să știți că noaptea activitatea stomacului încetinește. Peristaltica intestinală este mai lentă.

Treptat veți reține mai mult decât este necesar și veți avea probleme cu constipaţia. Doctorii sunt de părere că ultima masă trebuie luată cu cel puțin 2 ore înainte de a merge la culcare.

Consumaţi legume

Vinetele ameliorează constipația

Este cunoscut faptul că legumele și leguminoasele sunt excelente împotriva constipației. Dar trebuie să știți care vi se potrivesc. Nu uitați că broccoli, conopida şi anghinara provoacă meteorism. Nici salata la masa de seară nu este uneori o idee prea bună pentru că lăptucile și alte verdețuri produc gaze. Dar fiecare persoană reacționează diferit, așa că dumneavoastră sunteți singura care ar trebui să decidă ce consumă. O alegere bună o reprezintă vinetele.

Mâncaţi fructele cu coajă

Merele ameliorează constipația

Ori de câte ori este posibil, consumați fructe cu tot cu coajă. De exemplu, dacă nu aveți timp prea mult la prânz, mâncați un măr. Dacă la micul dejun doriți un suc de portocale, consumați-l cu tot cu pulpă. Este excelent pentru dinamica intestinală. Perele, kiwi, căpșunele, strugurii și prunele sunt de asemenea indicate împotriva constipației.

Aveți grijă la diete

Bea apă pentru a ameliora constipația

Atunci când vreți să începeți o dietă, trebuie să vă asigurați că aceasta este variată și că include substanțele nutritive de bază: suficiente minerale, vitamine , proteine şi fibre. Fibrele sunt esențiale, la fel și lichidele. Se recomandă să beți întotdeauna cel puțin 2l de lichide pe zi, alături de sucuri naturale.

 Folosiți ulei de măsline

Uleiul d emăsline ameliorează constipația

Asezonați-vă mâncarea cu puțin ulei de măsline. Este singura sursă de grăsime recomandată. Includeți uleiul de măsline – în cantități moderate – în alimentația dumneavoastră pentru a stimula peristaltica intestinală şi a preveni constipaţia. În niciun caz să nu vă feriți să îl folosiți.

Evitați alimentele nesănătoase

Dulciurile induc constipația

Pentru a lupta împotriva constipației și a efectelor sale, evitați să consumați orice fel de mâncare nesănătoasă sau greu de asimilat de organismul dumneavoastră: făina albă, prăjelile, condimentele în exces, produsele artificiale, dulciurile … toate acestea conțin prea multe zaharuri şi grăsimi ce solidifică scaunul şi îl fac greu de eliminat. Brânzeturile maturate și orezul au un efect similar, așa că este bine să fie folosite cu moderație pentru a preveni constipația.

Faceţi sport

Exercițiile fizice ameliorează constipația

Nu este chiar atât de greu. Încercați să vă plimbați cel puțin o jumătate de oră în fiecare zi, să mergeți pe bicicletă, să înotați… este mai simplu dacă faceți aceste lucruri împreună cu un prieten.

Faceți câteva exerciții pentru că acestea favorizează motricitatea intestinală. Nu vă îndoiți de acest lucru. Puțin sport este benefic pentru sănătate, nu numai pentru combaterea constipației, ci și a altor boli. Prin urmare… Ce mai așteptați?