Alimente care combat acidul uric

Este foarte important să consumăm alimente care să reducă producția de acid uric. În același timp, trebuie să ne asigurăm că evităm alimentele care favorizează acumularea sa.
Piciorul afectat de acid uric

Aveți un nivel ridicat de acid uric? Vi se inflamează articulațiile și vă dor? Dacă da, vă recomandăm să mergeți la medic pentru un control și să faceți o schimbare în dieta zilnică. Nu-i așa că vreți să știți ce alimente combat acidul uric? Vă invităm să citiți în continuare.

Alimente care scad nivelul de acid uric

Picioare afectate de acid uric

Uneori ne este greu să mâncăm sănătos. De multe ori, ne complacem în anumite obiceiuri alimentare și ignorăm sănătatea, îmbolnăvindu-ne. De ce se formează acidul uric în corp? Trebuie să știți că organismul poate transforma alimentele în acid uric (alimentele procesate, peștii anșoa, carnea, ficatul, sucurile îndulcite).

Aceste alimente se transformă în cristale în organism. Cristalele de acid uric sunt eliberate în sânge de către rinichi. Acestea ajung în vasele de sânge și provoacă inflamații și dureri.

O caracteristică a nivelului ridicat de acid uric în organism este inflamarea degetului mare de la picior, a mâinilor și genunchilor. Dacă vi se pare că durerea este suportabilă la început, de cele mai multe ori ea se agravează pe parcurs.

Trebuie să țineți cont de sfaturile medicului și să luați medicamentele recomandate. În același timp, fiți atenți și la ce mâncați pentru a putea ameliora simptomele. De ce să nu încercați? Introduceți în dietă câteva din alimentele de mai jos și veți vedea rezultatele.

1. Anghinare

Anghinare contra acidului uric

Se pare că anghinarea este cea mai bună legumă care previne formarea acidului uric. Secretul constă în proprietățile ei diuretice ce ajută organismul să elimine toxinele și să prevină retenția de lichide. În plus, anghinarea conține foarte multe minerale, vitamine și antioxidanți. Este bogată în fibre, proteine și acizi grași.

Pentru a beneficia de toate proprietățile ei, cel mai bine este să o fierbeți. Veți obține o supă delicioasă. O puteți servi cu un strop de ulei de măsline și oțet de mere.

2. Ceapă

Ceapă contra acidului uric

Nu uitați să mâncați și ceapă cât mai des. Strămoșii noștri o considerau un leac potrivit pentru multe boli. Ceapa este eficientă pentru scăderea nivelului acidului uric și glicemiei. Este utilă și pentru scăderea nivelului de trigliceride.

Nu știți cum trebuie folosită pentru a obține cele mai bune rezultate? Luați două cepe potrivite, curățați-le, tăiați-le și apoi fierbeți-le. Atunci când devin transparente, luați-le de pe foc și strecurați-le. Păstrați apa în care au fiert pentru a o consuma cu zeamă de lămâie pe tot parcursul zilei.

3. Dovleac

Dovleacul este util pentru a elimina acidul uric

Ce părere aveți despre dovleac? Este foarte gustos și sănătos. Dovleacul are proprietăți diuretice puternice ce pot elimina acidul uric prin creșterea cantității de urină. În acest mod organismul scapă de toxinele dăunătoare. Încercați să îl preparați respectând rețeta de mai sus. Nu uitați de semințe. Sunt o gustare minunată și au aceleași proprietăți care combat acumularea acidului uric.

4. Țelină

Suc verde eficient contra acidului uric

Țelina are proprietăți deosebite pentru organism. Această legumă gustoasă face minuni în orice rețetă o folosiți. Țelina curăță sângele și elimină astfel acidul uric în mod natural. Ea acționează și ca un agent de detoxifiere și vă ajută să slăbiți. Așa că, dacă vreți să beneficiați de proprietățile țelinei, fierbeți-o în apă.

4. Morcovi

Suc de morcovi util contra acidului uric

Morcovii sunt și ei aliați de nădejde în lupta cu acidul uric. Aceștia dau gust oricărei rețete și luptă pentru eliminarea cristalelor care formează acidul uric. Puteți să-i consumați cruzi, sub formă de suc. Încercați să-i combinați cu sfeclă roșie, într-un blender sau storcător.

Nu uitați:

  • Țineți cont și de faptul că alimentele procesate, carnea de vânat, berea, anșoa, sardinele sau alți pești oceanici cresc nivelul de acid uric.
  • Faceți exerciții fizice în fiecare zi și veți vedea diferența.
  • Urmați întotdeauna sfatul medicului, regimul și tratamentul.
  • Consumați alimente benefice precum citricele (grepfrut) sau cireșele. Acestea sunt bogate în vitamina C, un element ce combate afecțiunea de față.