Alimente care provoacă balonare abdominală

Anumite alimente provoacă balonare abdominală

Senzația de balonare după o masă copioasă este destul de frecventă și, de regulă, nu este considerată o problemă gravă. Totuși, poate fi o senzație destul de supărătoare ce deranjează și atunci când vine vorba de îmbrăcăminte, întrucât hainele nu stau la fel de bine pe un abdomen umflat. Acest disconfort îți poate da o stare proastă, făcându-te irascibil.

Tocmai de aceea, îți vom arăta în acest articol care sunt alimentele și mâncărurile ce cauzează această stare de disconfort, pentru a ști să le eviți sau să le consumi cu moderație. Un abdomen balonat provoacă gaze intestinale și crampe. Deci, aruncă o privire la lista de mai jos și la informațiile adiacente.

Alimentele care provoacă balonare

  • Legumele precum broccoli, conopida și varza sunt celebre pentru provocarea simptomelor menționate mai sus. Dacă ai pățit și tu la fel, ar fi bine să reduci consumul acestor legume.
  • O cantitate mare de sare adăugată în mâncare poate duce la dilatarea abdomenului. Sarea cauzează retenția de apă în organism, ceea ce contribuie la umflarea abdomenului. Redu consumul de sare și vei evita în același timp și apariția altor afecțiuni, cum ar fi hipertensiunea.
  • Fasolea este faimoasă pentru disconfortul abdominal pe care îl cauzează. Există însă și oameni care nu sunt afectați negativ de acest aliment, ceea ce înseamnă că îl pot consuma fără probleme.
  • Produsele lactate. Dacă nu ai mai consumat produse lactate de ceva timp sau dacă ai intoleranță la lactoză, este posibil să te confrunți cu disconfort abdominal, crampe sau chiar diaree. Dacă bănuiești că suferi de intoleranță la lactoză, este important să consulți un medic pentru ca acesta să confirme diagnosticul. Dacă nu începi un tratament, poți să ai neplăceri și mai mari.
  • Prăjelile se află, de asemenea, pe lista mâncărurilor ce provoacă disconfort abdominal. Sunt greu de digerat și rămân în aparatul digestiv pentru o perioadă mai lungă de timp, ducând la apariția gazelor intestinale.
  • Mestecatul gumei ar putea, la rândul său, să reprezinte un obicei ce provoacă balonare. Motivul este reprezentat de faptul că, atunci când mesteci gumă, înghiți mult aer.

Sucurile acidulate provoacă balonare

 

De fiecare dată când te așezi la masă, lasă deoparte grijile, telefoanele, certurile, etc. Aceste situații îi determină pe oameni să mănânce mai repede, fără să mestece bine mâncarea, lucru ce duce la o digestie proastă sau anevoioasă.

O digestie lentă oferă răgaz alimentelor să fermenteze în corpul tău, ducând la apariția gazelor și a constipației. Dacă ai emoții dintr-un anumit motiv, nu te așeza la masă. Ai grijă să te calmezi și să ai o stare emoțională mai stabilă înainte de a mânca. Multe persoană mănâncă în timp ce au emoții, ceea ce creează o senzație de greutate în stomac.

Deși balonările apar adesea după consumul anumitor alimente, asta nu înseamnă că acestea reprezintă o problemă gravă. Dar, dacă pe lângă balonare și flatulență prezinți și alte simptome, cum ar fi vomă sau diaree, trebuie să te prezinți la medic.

Remedii naturiste pentru balonare

Ghimbir

Ghimbirul este un remediu eficient pentru balonare

 

Ghimbirul are proprietăți antiinflamatorii, fiind recomandat pentru balonarea cauzată de o digestie anevoioasă. Acesta ajută și la eliminarea gazelor intestinale.

Ceaiuri

Infuziile de mușețel, mentă, izmă bună și salvie sunt foarte eficiente în tratarea balonării. Pe lângă acestea, poți apela la un alt remediu foarte bun: adaugă o linguriță de scorțișoară pudră într-o cană de apă fierbinte. Lasă amestecul să stea pentru 15 minute. Poți să-l îndulcești cu puțină miere, după gust.