Alimente ce te protejează contra maladiei Alzheimer

Alzheimer

Cauza apariției maladiei Alzheimer nu este încă elucidată. Studiile susțin că aceasta este asociată cu apariția plăcilor proteice și pierderea substanței ce permite comunicarea între celulele nervoase. Cum poate fi prevenită această deteriorare a creierului? Obiceiurile comportamentale, stimularea mentală și dieta adecvată îți permit să lupți cu această boală.

Există anumite alimente ce reduc riscul bolilor neurodegenerative. Cu alte cuvinte, componentele naturale ale acestora pot preveni apariția temutelor plăci amiloide. Există alimente ce protejează contra bolii Alzheimer în mod natural. Este adevărat că acestea nu te pot asigura ca nu vei suferi de Alzheimer.

Trebuie să adopți o dietă sănătoasă pe care o poți completa cu câteva obiceiuri comportamentale și cognitive prin care să îți antrenezi creierul, iscusința și curiozitatea.

Alimente ce previn maladia Alzheimer

1. Citricele

Lămâia te protejează de Alzheimer

De ce?

Nu putem discuta despre alimentația ce protejează contra maladiei Alzheimer fără a menționa citricele (lămâi, portocale, căpșuni, mango, afine). Acestea au un conținut de vitamina C uimitor și foarte multe proprietăți antioxidante.

Citricele previn acumularea ingredientelor dăunătoare în creierul tău și sunt excelenți detoxifianți și protectori ai sistemului nervos.

2. Curry

Curry te protejează de Alzheimer

De ce?

Începe să folosești curry în bucătăria ta, în special pe cel galben. Este un condiment delicios cu o mare cantitate de turmeric. Acesta are proprietăți medicinale foarte interesante ce previn apariția Alzheimer-ului. Acționează ca un antiinflamator asupra plăcii amiloide, scăzând riscul apariției afecțiunilor cerebrale.

3. Vinul

Vinul te protejează de Alzheimer

De ce?

Vinul are proprietăți antiinflamatoare ce previn inflamarea țesutului cerebral, împiedicând sau cel puțin reducând șansa de a dezvolta demență sau boli neurodegenerative ca Alzheimer-ul. Îți sugerăm să bei doar o cană de vin pe zi.

4. Vitamina D

Vitamina D te protejează de Alzheimer

De ce?

Aceasta este o vitamină excelentă pe care o poți primi în urma expunerii la soare și a consumului câtorva alimente. Ea ajută la stimularea sistemului imunitar pentru a elimina proteinele beta amiloide. Poți achiziționa vitamina D din farmacii sau din magazine naturiste, dar o poți găsi și în pește gras, soia, ouă sau cereale integrale (îmbogățite cu vitamina D).

5. Cafeaua

Bea cafea pentru a te proteja de Alzheimer

De ce?

Conform studiilor recente publicate în Jurnalul maladiei Alzheimer, cafeina oferă o anumita protecție împotriva apariției Alzheimer-ului, lucru ce nu a fost observat în cazul altor băuturi. Cafeaua previne acumularea proteinelor ce lezează neuronii din creier, încetinind chiar și boala la cei care prezintă deja primele simptome.

6. Vitamina B

Fructele te protejează de Alzheimer

De ce?

Consumul unei cantități optime de vitamina B este esențial pentru sănătatea ta. O cantitate potrivită este necesară pentru a avea grijă de oasele tale, de păr și de dinți. Vitamina B este excelentă de asemenea pentru prevenirea sindromului premenstrual.

Consumul de vitamina B permite scăderea nivelului de hemocisteină din sânge, un element dăunător creierului tău ce provoacă deteriorarea sa și face ca celulele nervoase sa își piardă funcționalitatea. Poți găsi aceste vitamine în toate alimentele din fotografia de mai sus: nuci, cereale integrale, banane, broccoli, ananas, ardei, mere, ouă, soia Nu ezita să le incluzi în dieta ta.