6 alimente pe care trebuie să le eviți la cină

beneficii și preparare
O cină neadecvată poate provoca crampe

Seara mulți dintre noi ne întoarcem acasă obosiți și deseori nu prea avem chef să fim creativi la cină; pur și simplu apucăm primul aliment pe care îl găsim în frigider și îl încălzim la cuptorul cu microunde. Dar oare cât de des te-ai întrebat dacă ceea ce mănânci la cină este cu adevărat adecvat pentru această masă?

Cina este un moment important al zilei noastre. Dacă urmezi o cură de slăbire, cu siguranță știi că nu este o idee bună să sari peste cină, pentru că această masă ne menține metabolismul activ și este benefică pentru starea noastră generală de sănătate.

Însă nu e bine să mâncăm chiar orice la cină. Anumite alimente sunt mult mai greu de digerat în această parte a zilei, iar altele ne pot afecta somnul. În acest articol îți vom prezenta șase astfel de alimente, dar și câteva alternative mult mai adecvate pentru ultima masă a zilei tale. Citește în continuare și ia aminte!

Ce alimente trebuie să evităm la cină?

1. Carnea roșie

Carnea roșie nu ne este recomandată petru cină

În zilele noastre, multe persoane își petrec toată ziua la serviciu și nu au timp să servească o masă adecvată acolo. Seara deseori ajungem acasă obosiți și parcă avem poftă de o masă copioasă și hrănitoare.

Din acest motiv, nu e deloc neobișnuit să optăm pentru o cină alcătuită din carne și o garnitură de legume (de pildă, friptură cu sos de usturoi—o masă bogată în fier și proteine). Dar află că o astfel de masă nu este deloc adecvată când ora ta de culcare este atât de aproape. Iată de ce:

  • Carnea roșie are fără îndoială un conținut bogat de proteine, dar acest aliment este și foarte greu de digerat.
  • Dacă consumăm carne roșie la cină, stomacul nostru va fi activ chiar și după ce ne-am băgat în pat, ceea ce ne-ar putea afecta somnul.
  • Carnea roșie poate provoca balonare, gaze intestinale și constipație.

Dacă se aproprie cina și ai poftă de puțină carne, te sfătuim să optezi pentru cea de curcan, de preferat preparată la grătar cu zeamă de lămâie. Carnea de curcan este foarte sănătoasă și nu-ți va îngreuna prea mult digestia.

2. Pizza

Nu mâncă pizza la cină

Cui nu-i place o felie de pizza? Acest aliment nu e deloc greu de preparat și parcă e tocmai potrivit pentru cină dacă nu ai timp (sau chef) să gătești ceva mai elaborat. Dar majoritatea pizzelor conțin făină rafinată, grăsimi și multe calorii, ce nu numai că îți vor îngreuna digestia, dar îți vor și strica silueta.

Poate ai impresia că pizzele vegetariene sunt o opțiune mai sănătoasă, dar și acestea conțin de obicei multă brânză și condimente, iar aceste ingrediente ne pot afecta stomacul. În concluzie, pizza nu este adecvată pentru cină, deci consumă acest aliment delicios doar în timpul zilei.

3. Laptele

Evită laptele după cină!

Un pahar de lapte cald cu puțină miere este o gustare deja clasică, pe care mulți dintre noi o servim înainte să ne băgăm în pat. Laptele conține triptofan, ceea ce explică de ce această băutură ne poate da o senzație odihnitoare. Deși fiecare persoană este diferită, în general nu ne este recomandat să consumăm lapte seara.

Iată de ce:

  • Din cauza conținutului său de lactoză, laptele nu este un aliment prea ușor de digerat. Există numeroase persoane care sunt intolerante la lactoză și nu pot sintetiza acest produs de origine animală așa cum trebuie, deci ai grijă.
  • Laptele mai are și un conținut bogat de proteine și calciu, iar aceste elemente nu sunt nici ele ușor de digerat înainte de culcare.

Poate că laptele de vacă cald te ajută să adormi mai ușor, dar există totuși numeroase alternative mult mai sănătoase pentru această băutură. Laptele de migdale, de pildă, este mult mai ușor de digerat seara, deci ce-ar fi să-l încerci data viitoare cât ai poftă de ceva bun înainte să te bagi în pat?

4. Salatele pe bază de lăptucă

Lăptuca nu trebuie consumată la cină

Ai zice că salatele sunt ideale pentru cină, nu-i așa? Adevărul e că asta depinde de ce ingrediente folosești. De pildă, lăptuca este un ingredient foarte delicios și ideal pentru salate, dar aceasta are un conținut bogat de fibre insolubile, ce poate provoca balonare pe timp de noapte.

Desigur, organismul fiecăruia este diferit. Multe persoane pot consuma lăptucă seara fără să aibă nicio problemă, deci numai tu poți decide dacă acest aliment este bun pentru tine sau nu. Însă, în general, lăptuca ne provoacă disconfort atunci când o consumăm.

Un alt aliment pe care ar fi bine să-l eviți seara este țelina, pentru că și această plantă are un conținut bogat de fibre insolubile. O alternativă sănătoasă pentru salatele pe bază de lăptucă sau țelină sunt cele caprese, preparate cu roșii proaspete.

5. Ceapa și usturoiul

Evită ceapa la cină

Te sfătuim să moderezi consumul de ceapă și usturoi la cină. În stare crudă, aceste două alimente pot provoca inflamații la nivelul stomacului și indigestie în ultimele ore ale zilei.

Această regulă se aplică și alimentelor picante în general. Oricât de gustos ar fi un fel de mâncare după ce i-ai adăugat puțin ardei iute, mai bine te lipsești sau ai putea să suferi niște consecințe foarte neplăcute a doua zi dimineață.

6. Orezul și pastele

Evită pastele la cină

Nu-i așa că macaroanele cu brânză, lasagna, spaghetele sau orezul fiert par a fi mâncăruri ideale pentru cină? Ei bine, află că nu. Este mult mai sănătos să optăm pentru legume în defavoarea pastelor și orezului, cele dintâi având un conținut bogat de carbohidrați complecși.

Dacă totuși chiar nu te poți lipsi de orez și paste, te sfătuim să le consumi în cantități moderate, împreună cu alte alimente. Însă evită-le seara, fă puțină mișcare după masă și moderează consumul de carbohidrați, pentru că nu vrei ca aceștia să se transforme în calorii goale și să-ți îngreuneze somnul.