Alungă stresul cu 5 alimente esențiale

În ultimul timp ai avut parte numai de zile agitate? Serviciul și familia te solicită din ce în ce mai mult pe zi ce trece? Fă o pauză de câteva minute și respiră adânc. Cel mai probabil ești stresat și este esențial să recunoști acest lucru. Organismul tău trece printr-o serie de schimbări biochimice care îți afectează sănătatea, motiv pentru care trebuie să începi să ai grijă de tine înainte să fie prea târziu.
Printre altele, bananele sunt utile pentru a alunga stresul

Atunci când suntem stresați, trebuie să fim conștienți de acest fapt și să încercăm să nu ne mai suprasolicităm. Mai mult, trebuie să adoptăm strategii noi pentru a face față provocărilor cu care ne confruntăm zilnic și a alunga stresul.

Nu uita, pe lângă a ține în frâu stresul care te macină și a descoperi care îți sunt cu adevărat prioritățile, este necesar să ai grijă de tine pe plan emoțional, adică să reușești să realizezi un „echilibru intern”.

Pentru a te ajuta să te echilibrezi din punct de vedere emoțional, în cele ce urmează îți vom prezenta cinci alimente esențiale care alungă stresul. Sunt foarte sănătoase și gustoase, așadar nu ezita să le incluzi în dieta ta zilnică.

5 alimente care alungă stresul

1. Fructele uscate

Nucile sunt un aliment foarte util pentru a alunga stresul

Reține următorul fapt: stresul produce anumite schimbări biochimice la nivelul creierului. Din acest motiv, uneori putem să ne gândim obsesiv la anumite lucruri sau să adoptăm o perspectivă sumbră asupra vieții. Stresul excesiv este una din principalele cauze ale depresiei.

Din fericire, există anumite alimente care pot contracara aceste schimbări biochimice ce împiedică realizarea echilibrului emoțional. Printre acestea, se numără și fructele uscate. Iată de ce:

  • Migdalele, nucile și alunele de pădure: toate aceste fructe uscate sunt bogate în complexul de vitamine B, ce are abilitatea de a îmbunătăți starea emoțională. Acest complex de vitamine reglează secreția serotoninei la nivelul creierului. Serotonina este un neurotransmițător important care facilitează comunicarea dintre neuroni. În cazul unui dezechilibru sau deficit de serotonină, putem experimenta anxietate, nervozitate, probleme de somn, etc.

Te sfătuim să consumi două nuci, trei migdale și cinci alune de pădure în fiecare zi, de preferat dimineața.

2. Bananele

Medicii și nutriționiștii susțin că bananele sunt cele mai bune fructe pentru a alunga stresul. Aceste fructe sunt ideale dacă suferim de anxietate. Iată de ce bananele ne pot ajuta să ne echilibrăm pe plan emoțional:

  • Bananele au un conținut bogat de vitamina A și B, ce poate echilibra nivelul anumitor neurotransmițători, inclusiv al serotoninei, astfel încât să nu ne mai simțim stresați.
  • Pe lângă faptul că sunt foarte bogate în calciu și magneziu, bananele au un conținut semnificativ de potasiu. Acest element are rolul de a regla sarcina electrică a neuronilor, prevenind orice modificări care ar putea cauza nervozitate, accelerarea ritmului cardiac sau creșterea sensibilității organismului la anumiți stimuli.
  • Bananele sunt bogate în triptofan, un aminoacid care ne ajută să sintetizăm proteine, să ne reglăm nivelul de serotonină din organism și, nu în ultimul rând, să ne echilibrăm nivelul de melatonină, un hormon foarte important în ceea ce privește ciclul de somn.

3. Ciocolata neagră

Nu-i așa că-ți doreai ca ciocolata să se afle și ea pe această listă? Într-adevăr, ciocolata este un aliment care poate alunga stresul, însă doar dacă aceasta este neagră și nu conține zahăr.

De fiecare dată când stresul îți dă de furcă, este recomandat să ai la îndemână puțină ciocolată neagră. Pe lângă faptul că este un aliment delicios și sățios, ciocolata neagră te poate ajuta să-ți echilibrezi emoțiile astfel:

  • Ciocolata neagră este bogată în magneziu și feniletilamină, un precursor al serotoninei, hormon care, așa cum știi deja, reglează factorii ce provoacă anxietate și gânduri negative.

Nu uita, ciocolata neagră pe care o consumi trebuie să fie fără zahăr.

4. Somonul

Poți alunga stresul mâncând mai mult somon

Somonul este un aliment ideal pentru cină. Preparat la cuptor cu o cantitate adecvată de zeamă de lămâie, sparanghel și puțin broccoli fiert, vei obține o cină care este atât sănătoasă, cât și benefică în ceea ce privește îmbunătățirea echilibrului emoțional și alungarea stresului. Iată de ce:

  • Grație conținutului său de acizi grași omega-3, somonul este util pentru tratarea inflamațiilor și reducerea nivelului de cortizol din organism. După cum bine știi, cortizolul este un hormon care provoacă modificări la nivelul mai multor organe vitale, inclusiv o creștere a ritmului cardiac, hipertensiune arterială, disfuncții digestive, etc.

Te sfătuim să consumi somon sau orice alt pește uleios, precum sardine, de două sau trei ori pe săptămână. Conform mai multor studii, aceste alimente bogate în acizi grași omega-3 pot reduce nivelul de stres cu până la 20%.

5. Iaurtul alb

Iaurtul grecesc este un aliment util pentru a trata stresul

Iaurtul natural fără zahăr este unul dintre cele mai bune alimente probiotice disponibile pe piață. Este recomandat, de pildă, să consumăm acest produs la micul dejun, împreună cu câteva bucăți de fructe cărnoase sau uscate.

  • Alimentele probiotice au abilitatea de a reduce orice fel de inflamație și de a regla funcția digestivă. Tractul intestinal poate fi afectat atunci când suntem stresați.
  • Grație faptului că este bogat în proteine și poate în același timp să faciliteze sinteza triptofanului, iaurtul este foarte benefic pentru sistemul nervos. Așa cum am menționat anterior, triptofanul ajută la reglarea nivelului de serotonină din organism.

Data viitoare când simți că stresul te copleșește, nu ezita să consumi alimentele tocmai prezentate, astfel încât să te reechilibrezi pe plan emoțional.