Chefirul îți întărește sistemul imunitar!

Consumul de chefir ajută la păstrarea sănătății. Această băutură conține anumiți compuși activi, precum polizaharidele, utile împotriva inflamațiilor și infecțiilor grație proprietăților lor antimicrobiene și tonice.
Chefirul este un produs lactat foarte sănătos

Chefirul a devenit foarte popular în ultimii ani, în special în rândul celor care vor să-și protejeze sănătatea în mod natural. Această băutură susține echilibrul florei intestinale, precum și digestia. Chiar și persoanele care suferă de intoleranță la lactoză pot consuma chefir.

De ce este chefirul atât de minunat? Lactoza este un zahar de origine animală care poate provoca inflamații și o digestie deficitară. Însă în timpul procesării chefirului, lactoza din componența acestuia este convertită în acid lactic benefic pentru digestie. Te sfătuim să încerci și tu această băutură.

În acest articol îți vom prezenta tot ceea ce trebuie să știi despre acest aliment probiotic minunat. Vom face referire la diverse studii realizate de dieteticieni și publicate în revista Autoritatea de nutriție, așa că nu ezita să citești mai departe.

Ce este chefirul?

Chefirul este mai ușor de digerat decât laptele de vacă

Chefirul reprezintă lapte de vacă sau de capră fermentat, iar aroma acidă caracteristică acestuia este rezultatul conversiei zaharurilor în timpul procesului de fermentare. Prin intermediul acestui proces, conținutul de lactoză al chefirului este redus considerabil, băutura fiind astfel mult mai ușor de digerat.

În cadrul procesului de fermentare al chefirului rezultă și drojdii și bacterii cu abilitatea de a fortifica sistemul imunitar și de a facilita dezvoltarea bacteriilor din intestine.

Multe persoane au tendința să confunde chefirul și iaurtul, însă aceste două produse sunt diferite. Iată de ce:

  • Chefirul are o aromă ușor amară, pe când iaurtul, având un conținut de lactoză mai mare, are un gust mai dulce.
  • Chefirul este disponibil aproape exclusiv sub formă lichidă, pe când iaurtul are de obicei o textură mai groasă și mai cremoasă.
  • În timpul procesului de fermentare, chefirul reține doar nutrienții esențiali ai laptelui, iar nivelul de lactoză al acestui produs scade semnificativ.
  • Grație microorganismelor aflate în componența chefirului, această băutură este mult mai benefică pentru flora intestinală. Mai mult, chefirul facilitează eliminarea bacteriilor nocive care deseori pot pătrunde în intestine și provoca afecțiuni precum gastroenterita.

Chefirul – unul din cele mai bune alimente probiotice disponibile

Chefirul este foarte benefic pentru oase

Atunci când auzi cuvântul „probiotic”, cel mai probabil primul aliment la care te gândești este iaurtul clasic. Însă și chefirul este un aliment foarte benefic pentru flora intestinală. Centrul de Cercetare prin Cooperare în Bioștiințe din Spania ne pune la dispoziție următoarele informații:

Chefirul are proprietăți antibacteriene și antifungice

Această băutură este eficientă împotriva mai multor tipuri de bacterii, inclusiv Salmonella, Helicobacter pylori, Shigella și E. coli, dar și a ciupercilor precum Candida albicans. Acest beneficiu se datorează conținutului de compuși activi de polizaharide ai chefirului, utili împotriva microbilor, inflamațiilor și infecțiilor.

Chefirul este benefic pentru sistemul imunitar

Această băutură conține peste 30 de tulpini de bacterii și drojdii sănătoase, benefice pentru sănătate și digestie. Mai mult, chefirul are abilitatea de a proteja mucoasa intestinală împotriva bacteriilor nocive, motiv pentru care te sfătuim să-l consumi în fiecare zi.

Poți servi chefir zilnic cu fructe proaspete. Poți folosi acest ingredient și pentru a prepara smoothie-uri care întăresc sistemul imunitar.

Nutriționiștii au descoperit că această băutură derivată din lapte fermentat conține un probiotic unic numit Lactobacillus kefiri, unul dintre cele mai utile mijloace de apărare împotriva bacteriilor nocive.

Chefirul îmbunătățește sănătatea oaselor și previne osteoporoza

După cum bine știi, osteoporoza este o problemă destul de frecventă în rândul femeilor. Această afecțiune provoacă durere și crește riscul fracturilor osoase.

O modalitate eficientă pentru a întări țesuturile osoase este creșterea aportului zilnic de calciu, însă multe persoane suferă de intoleranță la lactoză. Din fericire, și chefirul are un conținut mare de calciu, dar și de vitamina K2 ce susține metabolizarea acestuia.

Începe să incluzi chefir în dieta ta zilnică puțin câte puțin și vezi dacă îți priește. Dacă îl digeri corespunzător și nu simți niciun disconfort, îl poți servi în fiecare dimineață la micul dejun.

Cum poți profita de beneficiile chefirului?

Chefirul este una din cele mai sănătoase băuturi disponibile pe piață

De unde îl poți achiziționa?

  • Din orice magazin alimentar, din raionul de lactate sau de produse dietetice.
  • Din orice magazin de produse naturiste.
  • Îl poți achiziționa atât sub formă lichidă, cât și deshidratat (granule).

Cum trebuie să-l consumi?

  • Dacă optezi pentru granule de chefir, poți consuma până la 100 g din acest aliment în fiecare zi. Combină-le cu puțină miere.
  • Te sfătuim să incluzi chefir în meniul de mic dejun, combinându-l cu fructe cum ar fi papaya sau cu cereale și ovăz.
  • Chefirul sub formă lichidă poate fi servit în cantități mici (o jumătate de cană) după masa principală a zilei. Această băutură îmbunătățește digestia și, consumată regulat, fortifică flora intestinală naturală și sistemul imunitar.

Deși chefirul are un conținut de lactoză foarte scăzut grație procesului de fermentare la care este supus, acesta este totuși un produs lactat. Înainte să-l incluzi în alimentația ta zilnică, ai grijă să nu fii alergic. Dacă îl poți consuma, vei avea la dispoziție un aliment sănătos care te va ajuta să te simți minunat.