Ciocolata îmbunătățește funcția cognitivă

Atât timp cât nu o consumăm în exces și urmăm o dietă sănătoasă, puțină ciocolată în fiecare zi ne poate îmbunătăți activitatea cerebrală.
Ciocolata oferă numeroase beneficii surprinzătoare

Când vine vorba de alimentele ce intră în categoria „plăcerilor vinovate”, ciocolata se află cu siguranță în fruntea clasamentului. O consumăm atunci când ne este poftă de ceva dulce sau suntem deprimați și, nu de puține ori, întâmpinăm dificultăți în a pierde în greutate din cauza ei.

Cu toate acestea, puține obiceiuri sunt mai sănătoase decât consumul moderat de ciocolată. Trebuie doar să ne asigurăm că optăm pentru sortimentul potrivit. În general, ciocolata neagră este cea mai indicată pentru a ne îmbunătăți sănătatea, dar cele mai recente studii sugerează că și cea cu lapte ne oferă anumite beneficii.

Conform unui studiu realizat de Centrul de Cercetare pentru Fiziologie Nutrițională al Universității Australiei de Sud, consumând acest aliment o dată pe săptămână, creierul nostru va deveni mai agil, iar puterea de concentrare și memoria se vor îmbunătăți considerabil.

Suntem siguri că această veste este binevenită. Citește în continuare și vei descoperi câteva motive pentru care ar trebui să renunți la sentimentul de vinovăție atunci când vrei să mănânci ciocolată.

Ciocolata oferă beneficii pentru funcția cognitivă

Cu siguranță cunoști diverse tipuri de ciocolătă disponibile în comerț și ești perfect conștient că multe dintre acestea nu sunt sănătoase. Orice produs alimentar cu un conținut ridicat de zahăr și conservanți este nociv pentru organism, încetinind funcționarea creierului, crescând nivelul de colesterol și făcându-ne mai vulnerabili AVC-urilor.

Toate riscurile menționate anterior cresc semnificativ dacă avem un stil de viață sedentar. Conform Dr. Georgie Crichton, este indicat să consumăm între 25 și 28 de grame (adică o uncie) de ciocolată în fiecare zi.

Chiar și ciocolata cu lapte ne oferă anumite beneficii pentru sănătate

Putem depăși această cantitate de câteva ori pe săptămână, dar cel mai important este să optăm pentru un sortiment de calitate.

Citește și: 20 de lucruri uimitoare despre ciocolată

În cele ce urmează îți vom prezenta mai multe informații utile.

Consumul de ciocolată neagră în timpul sarcinii îmbunătățește dezvoltarea fătului

Un studiu realizat la Universitatea din Atlanta a arătat că ciocolata neagră este foarte bogată într-un antioxidant puternic numit flavonol.

Atunci când o gravidă consumă între 20 și 35 de grame de ciocolată neagră zilnic pe tot parcursul sarcinii, calitatea placentei acesteia crește, iar șansele de a suferi de preeclampsie scad. Aceasta este o boală asociată hipertensiunii arteriale.

Foarte interesant, nu-i așa?

Te sfătuim să citești și: Cum să-ți reduci nivelul de trigliceride

Ne protejează împotriva bolilor cardiace și cerebrovasculare

Acest beneficiu se datorează faptului că ciocolata conține flavonoide și minerale (precum magneziul) ce pot îmbunătăți atât sănătatea inimii, cât și cea a creierului.

  • Cercetătorii de la Universitatea din Aberdeen (Scoția) au realizat un studiu pe o perioadă de 12 ani, în cadrul căruia au monitorizat sănătatea a 20.000 de subiecți, inclusiv a unui grup care consuma între 30 și 40 de grame de ciocolată zilnic. Ceilalți participanți nu consumau ciocolată și de asemenea evitau consumul excesiv de băuturi alcoolice.
  • Rezultatele studiului au fost uimitoare. Subiecții care consumau ciocolată în mod regulat, dar în cantități mici, având simultan un stil de viață activ, se bucurau de o sănătate cardiacă și cerebrală superioară celorlalți participanți.

Atât ciocolata neagră, cât și cea cu lapte sunt benefice pentru funcția cognitivă

Printre altele, ciocolata este benefică pentru creier

La începutul acestui articol am sugerat că este bine să consumăm cantități moderate de ciocolată în fiecare zi. Acest obicei poate să ne ofere următoarele beneficii:

  • Îmbunătățește memoria vizuală și abilitățile de organizare
  • Stimulează memoria de lucru, crescându-ne abilitatea de a analiza date, reține informații și crea idei noi.
  • Îmbunătățește memoria de scurtă și lungă durată

Cu siguranță te întrebi de ce ciocolata (fie ea neagră sau cu lapte) ne poate oferi chiar atât de multe beneficii. Cercetătorii au monitorizat subiecți cu vârsta cuprinsă între 19 și 98 de ani pe o perioadă de 30 de ani, iar rezultatele obținute au fost neașteptat de bune:

  • Flavonolul din compoziția ciocolatei fortifică conexiunile dintre celulele cerebrale
  • Acest aliment îmbunătățește circulația la nivel cerebral, ajutând creierul să primească mai mult sânge
  • Varietățile cu un conținut scăzut de cafeină îmbunătățesc vigilența, fără însă a crește nivelul de stres fizic sau psihic
  • Cacaua conține acid oleic, un tip de grăsime mononesaturată ce ajută la reglarea nivelului de colesterol „rău” (LDL)

Ciocolata nu te poate ajuta dacă nu faci multă mișcare

Beneficiile incredibile ale ciocolatei pe care ți le-am prezentat în acest articol nu îți vor fi de folos dacă îți neglijezi restul dietei și urmezi un stil de viață sedentar. Consumă acest aliment delicios ca și cum ar fi un dar primit direct de la Natură: regulat, dar numai în cantități mici. Și nu uita să adopți un stil de viață sănătos!