Cum să îți accelerezi metabolismul pentru a slăbi

Deși metabolismul nostru este moștenit din familie, asta nu înseamnă că nu ne putem transforma corpul așa cum dorim, fără a trăi cu disconfortul adus de greutatea în plus. Este tot timpul posibil să îți prelucrezi metabolismul și să îl faci să funcționeze pentru tine, nu împotriva ta. Unele studii arată că urmărind aceste sfaturi îți poți îmbunătății metabolismul și îți poți face corpul să piardă mai mult în greutate, într-un mod natural și sănătos, în mai puțin timp și cu mai puțin efort.

1. Mâncați un mic dejun sănătos în fiecare zi

Mâncând un mic dejun sănătos( precum o omletă cu spanac, branză feta și pâine integrală prăjita) la scurt timp după ce v-ați trezit, vă va pune metabolismul în funcțiune, într-un mod corect.

Conform unui studiu realizat de Asociația Națională de Control a Greutății din SUA, în care mai mult de 5000 de participanți au mâncat un mic dejun sănătos, s-a înregistrat slăbirea a 30 de kilograme pe parcursul a 5 ani.

Acest lucru este posibil deoarece micul dejun umple corpul de energie și nu se mai acumulează grăsime. Corpul învață să consume mâncarea primită și astfel se slăbește în mod natural.  Deasemenea se recomandă consumul unei cine usoare, deoarece în timpul nopții corpul va consuma grăsimile existente în corp.

2. Adăugați ceai verde dietei dumnevoastră

metabolismul ceai verde

Ceaiul verde este cunoscut pentru proprietățile sale antioxidante, dar recent, a fost descoperit faptul că ajută la accelerarea metabolismului, și astfel la slăbire. Cercetători de la diferite universități au realizat studii pentru a descoperii proprietățile și beneficiile acestei infuzii. Unul din rezultatele obținute arată că acei oameni care au băut ceai verde în mod regulat au început să slăbeasca mai rapid, deoarece acesta a facilitat oxidarea grăsimilor și termogeneza. Cinci căni pe zi este cantitatea perfectă recomandată pentru a putea crește energia corpului cu doar 90 de calorii consumate. 

3. Mâncați alimente bogate în Omega 3

Este cunoscut faptul că alimentele bogate în acizi grași omega-3 (precum somonul și tonul) accelerează metabolismul. Deasemenea reglează nivelul de sânge în corp și ajută la reducerea altor probleme(precum inflamația). Dar unele studii au arătat că aceste alimente ajută și la reducerea rezistenței la leptină. Leptina este un hormon care facilitează slăbirea. Dacă nu vă place peștele, sau preferați altă alternativă a lui, puteți adăuga omega-3 ca și supliment alimentar care conține 1,000 până la 2,000 mg, sau consumați fructe uscate, pentru a obține același rezultat. 

4. Nu eliminați toate caloriile din dietă

Mic-dejun-sanatos

Există impresia că oricine elimina calorii din dieta sa, va putea slăbi mai ușor. Deși acest lucru este adevarat la început, atunci când corpul realizează că nu i se mai dau calorii, începe să acumuleze mai multă energie, acumulând grăsime. De aceea, mâncând mai mult, accelerează metabolismul, atunci când sunt consumate mâncăruri sănătoase și nutritive. Este deasemenea important să nu țineți post pentru perioade lungi de timp. Cel mai bine este să mâncați de 6 ori pe zi(300 de calorii la fiecare masă), spre deosebire de doua mese grele și bogate în calorii. 

5. Adăugați intensități diferite la programul de exerciții

Data viitoare când faceți mișcare ( alergarea, înot, plimbare, etc) adăugați câteva intervale de 30 de secunde de intensitate mare, dupa care reveniți la ritmul normal. Aceste intervale vor face corpul să consume mai multă energie și vor îmbunătăți considerabil abilitatea celulelor de a se regenera și de a reține mai mult oxigen. Prin această metodă, puteți să faceți mai puțină mișcare, obținând rezultatele dorite mai rapid. Puteți adăuga aceste intervale de intensitate la orice sport preferați.

6. Luați o pauză dupa exerciții

exercitii greutate

Exercițiile sunt un cadou oferit trupului și sănătății dumneavostră, dar pot cauza și oboseală atunci când sunt făcute în mod excesiv și foarte intens.

Deși mișcarea ajută la reglarea metabolismului, un element cheie este odihna potrivită pentru a lăsa corpul să își revină și să își recapete calmul necesar. Este important ca în timpul exercițiilor să fie arse mai multe calorii decât sunt consumate, pentru a putea slăbi eficient.

7. Evitați grăsimile trans

Toată lumea a auzit despre faptul că acest tip de grăsimi nu este benefic pentru corp, dar nu toată lumea știe că acestea împiedică corpul să ardă grăsimi. Motivul este pentru că acest tip de grăsimi schimbă celulele și încetinește metabolismul. Pe deasupra mai pot produce inflamație și rezistență la insulină. Așadar eliminați grăsimile trans din dieta dumneavoastră, accelerați metabolismul și slăbiți mai ușor.

8. Ridicați consumul de proteine

somon

Corpului ii trebuie mai mult timp să digere mâncarea care este bogată în proteine, decât cea bogată în carbohidrați și grăsimi. Acest lucru înseamnă că de fiecare dată când consumați mâncăruri bogate în proteine, vă simțiți plin mai mult timp, iar în același timp metabolismul continuă să lucreze și să ardă grăsimi. Acest lucru este benefic pentru metabolism și pentru slăbire. Consumul de proteine mai este bun și pentru o eficientă dezvoltarea a mușchilor, fără grăsimi.

Accelerați metabolismul cu o dietă bună

Genele noastre determină anumite caracteristici în corpul nostru, dar făcând anumite schimbări, putem lua controlul a orice dorim să schimbăm și să îndeplinim. Accelerarea metabolismului înseamna a pune corpul să lucreze mai rapid, să consume mai multe calorii și să mențina o greutate ideală.

Urmând aceste sfaturi vă ajutați corpul să se autoreguleze și să rămână sănătos în mod natural. Aceste sfaturi sunt mult mai sănătoase decât încercarea diferitelor diete care nu au rezultatul dorit sau care pot produce efecte adverse.