Echilibru hormonal pentru arderea grăsimilor

Un echilibru hormonal precar poate fi cauza pentru care nu puteți slăbi. De aceea este important să urmați un regim specific pentru fiecare zonă a corpului pentru a restabili activitatea hormonilor.

Nu toată lumea face legătura dintre echilibrul hormonal, producția de hormoni și grăsimea acumulată în organism. Drept urmare, multe persoane schimbă dietă după dietă sau își petrec toată ziua la sala de fitness, dar nu slăbesc nici un kilogram. În acest articol veți afla cum puteți restabili echilibrul hormonal astfel încât să ardeți grăsimile din anumite zone ale corpului și să nu vă îngrășați din nou mai târziu.

Nu doar hormonii sunt responsabili pentru creșterea în greutate – și metabolismul joacă un rol important. Altfel spus, cu cât se acumulează mai multă grăsime în organism, cu atât vă vine să mâncați mai mult. Și dacă există și un dezechilibru hormonal, toate eforturile de a slăbi vor fi în zadar.

Probabil că vă gândiți că, dacă nu mai mâncați alimente de tip fast food și alergați câte o jumătate de oră, veți slăbi, dar este posibil ca altceva să vă strice planurile. Trebuie să țineți cont că, dacă există un dezechilibru hormonal, nu veți ajunge niciodată să aveți greutatea și silueta pe care o doriți.

Dezechilibrul hormonal: la masa învinșilor

Este bine să știți noțiunile de bază în privința activității hormonale. Cu siguranță ați aflat că, în primul rând, hormonii sunt substanțe chimice pe care organismul îi produce pentru a funcționa strună, ca un motor. Fiecare dintre aceștia are un rol important în producerea de energie, în relaxare, în menținerea masei musculare și în… acumularea de grăsimi.

De aceea, multe femei, într-o anumită etapă a ciclului menstrual sau a sarcinii, au poftă să mănânce ceva anume. Doar dacă aveți un sistem hormonal sănătos, echilibrat, vă veți putea atinge scopurile în vederea unei vieți energice, cu o greutate ideală.

2-grasime-abdominala hormonal

Primul pas este detoxifierea organismului prin eliminarea toxinelor în exces, acumulate în organism. Alimentele cel mai puțin recomandate în dietă sunt cele care conțin cei mai mulți “conservanți”. Acesta este motivul pentru care mai degrabă vă este poftă de o pungă de chipsuri decât de un măr. Nu mai mâncați așa ceva. Va fi greu la început și ar putea dura cam trei săptămâni până scăpați de tot de acest obicei. Dar, partea bună este că rezultatele vor fi evidente. Alimentația joacă un rol foarte important în cât de eficientă va fi detoxifierea organismului.

Dezechilibrul hormonal: ce să mâncați și ce să nu mâncați

Nu vă apropiați de mâncărurile cu indice glicemic mare deoarece din cauza lor aveți pofte și ajungeți să mâncați necontrolat. Vă sfătuim să eliminați din dietă sau măcar să reduceți carbohidrații, consumul de zahăr rafinat (pâinea, orezul, pastele, produsele făinoase) și toate alimentele procesate care conțin diverși aditivi și conservanți.

Pe de altă parte, există și alimente pe care dacă le consumați, nu numai că vă ajută să slăbiți, dar vor contribui și la menținerea sănătății dumneavoastră. Datorită indicelui glicemic scăzut, acestea nu vor afecta echilibrul hormonal iar efectele se vor vedea și la nivelul pielii, nu numai în interior.

Aceste alimente trebuie să conțină o cantitate potrivită de fibre, precum bananele, stafidele, anghinarea, ovăzul, nucile și fasolea. Ele au efecte pozitive asupra sistemului digestiv. În plus, nu uitați să beți doi litri de apă pe zi (chiar și trei vara) ca să vă activați metabolismul și pentru ca organismul să aibă suficient lichid pentru a elimina toxinele prin urină și transpirație.

Alimente pentru eliminarea grăsimii de pe fiecare zonă a corpului

Așa este – în unele zone ale corpului este mai greu să slăbești decât în altele. Mai depinde și de la o persoană la alta, de obiceiurile fiecăruia, dar hormonii au și ei “ceva de spus”. Cineva care produce o cantitate mare de estrogen (hormon feminin) are, de exemplu, șoldurile și coapsele mai plinuțe. Se pare că există o terapie hormonală pentru a ajunge la un echilibru în fiecare zonă a corpului:

Abdomenul

Dacă zona abdomenului este mai lipsită de fermitate, înseamnă că mâncați prea mult. Grăsimea se acumulează pe abdomen din cauza unui nivel ridicat de cortizol (cunoscut și sub numele de hormonul stresului). Tocmai de aceea, persoanele care stau multe ore la muncă sau sunt stresați se îngrașă în această zonă.

Ca să scăpați în mod natural de grăsimea de pe burtică, folosiți busuioc în alimentație, un condiment originar din India care scade nivelul cortizolului. Mai puteți mânca: spanac, citrice, orz, fasole și nuci.

Spatele

Dacă acumulați multă grăsime pe spate, ceea ce nu se întâmplă prea des, înseamnă că aveți un nivel crescut de insulină. Alimentele care vă pot ajuta să reduceți aceste valori sunt cele care conțin acid linoleic – iaurtul, carnea slabă, grânele integrale și legumele verzi.

Fesele

3-fese

Multe femei își doresc să aibă un posterior atrăgător, care să nu fie prea mare. Dacă vă îngrășați mai mult în această zonă, așa cum am spus mai devreme, în cele mai multe cazuri, există un nivel ridicat de estrogen. Pentru a contracara acest efect, mâncați legume din familia cruciferelor – ca de exemplu conopida sau broccoli. Acestea conțin fitochimicale care neutralizează acest hormon. Mai puteți folosi semințe de in, de chia, de susan, struguri roșii și rodii.