Exerciții de relaxare pentru un somn odihnitor

Întinde-te în pat, închide telefonul mobil și televizorul și încearcă să alungi toate grijile care te macină din dormitor.
Următoarele sfaturi te vor ajuta să ai un somn odihnitor

Una dintre cele mai mari probleme cu care multe persoane se confruntă în zilele noastre este lipsa de somn. Cauzele, dar și consecințele negative posibile sunt diverse. Un somn odihnitor este esențial pentru ca organismul să se poată reface și să-și regenereze țesuturile, printre altele. Somnul ne poate ajuta chiar și să scăpăm de stres.

Majoritatea dintre noi suntem mereu pe fugă și stresați, așadar sfaturile pe care le vom prezenta în cele ce urmează sunt foarte utile. Citește în continuare și vei descoperi câteva exerciții de relaxare inedite, ce te vor ajuta să ai un somn odihnitor.

Ora la care te așezi în pat este sacră

Știai că ora la care te așezi în pat este sacră? Privește lucrurile astfel: mintea ta este o entitate foarte puternică, iar această realitate îți poate aduce atât beneficii, cât și numeroase dezavantaje.

Calitatea somnului tău depinde în mare măsură de gândurile tale. Pentru a avea un somn odihnitor, nu este de ajuns să-ți așezi capul pe pernă și să aștepți să adormi. Unele persoane pot adormi mai repede decât altele, însă puțini știu ce trebuie să facă pentru a se relaxa în orice circumstanțe și a adormi cu ușurință.

Există diverse mijloace simple pentru a-ți îmbunătăți somnul fără a trebui să recurgi la sedative. Unul dintre acestea este să închizi telefonul mobil și televizorul imediat ce te-ai așezat în pat. Utilizarea excesivă a dispozitivelor electronice este nocivă pentru sănătate și, asemenea unui drog, acestea pot cauza dependență.

Dacă nu poți să te culci înainte de a viziona ceva la televizor, evită totuși filmele și serialele care înfățișează scene de violență, moarte, vești proaste, tristețe sau frică. Astfel de imagini vizuale stimulează și dezechilibrează sistemul nervos central, ceea ce reduce considerabil calitatea somnului.

În societatea contemporană este practic imposibil să ieși din casă fără să-ți iei telefonul mobil cu tine. Mulți dintre noi obișnuim să avem acest dispozitiv la îndemână chiar și atunci când ne băgăm în pat.

Însă obiceiul de a scrie mesaje sau de a folosi mobilul pentru a accesa o rețea de socializare înainte de culcare este nociv, deoarece îngreunează somnul. Din acest motiv, este indicat să ții aceste dispozitive departe de pat și chiar să te deconectezi de la internet înainte de culcare.

Este esențial să ai un somn odihnitor pentru a fi sănătos

Dormitorul este un alt factor important pe care nu-l poți ignora dacă vrei să ai un somn odihnitor. Deși nu este neapărat nociv să servești micul dejun în pat în timpul weekendului, trebuie să eviți să înveți sau să lucrezi în acest spațiu. Nu vei avea niciodată un somn odihnitor dacă, de pildă, îți asociezi patul cu raportul pe care trebuie să-l prezinți mâine la serviciu.

Nu în ultimul rând, alimentația joacă și ea un rol esențial în ceea ce privește odihna și somnul. Dacă ai tendința să servești cine excesiv de copioase, bogate în prăjeli, grăsimi și zahăr, sau dacă consumi băuturi alcoolice sau cafea la această masă, cel mai probabil vor trece ore bune înainte să reușești să adormi.

Pe lângă a servi cina mai devreme (cu cel puțin două ore înainte de culcare), încearcă să nu mănânci în exces, schimbă-ți meniul în fiecare seară și optează pentru ceaiuri din plante în locul băuturilor cofeinizate. Mai mult, evită preparatele procesate și alege în schimb să consumi, pe cât posibil, doar alimente crude.

Câteva exerciții de relaxare care îți asigură un somn odihnitor

Somnul pe timp de noapte nu este un moft sau o tendință, ci o necesitate. Un somn odihnitor îți ajută mintea să se odihnească și să se refacă, acesta fiind un ingredient esențial pentru a putea avea gânduri pozitive. Dacă dormi suficient vei fi mai puțin stresat, obosit și copleșit de griji, iar durerea și anxietatea vor deveni probleme ale trecutului.

O dietă adecvată îți va asigura un somn odihnitor

Cum poți să ai un somn odihnitor? Secretul este să urmezi sfaturile pe care ți le-am prezentat anterior și să încerci tehnica de mediație pe care urmează să ți-o descriem. De îndată ce începi să o folosești, nu vei renunța la ea niciodată.

Inițial, mintea ta nu va răspunde acestei practici. Cel mai probabil nu-ți va fi ușor să te concentrezi și să te relaxezi de la început. Ia-o ușor, păstrează-ți cumpătul și nu te descuraja, curând te vei bucura de un somn odihnitor.

Dacă până acum ai folosit alte trucuri pentru a adormi (precum sedativele sau utilizarea televizorului), organismul tău va răspunde și mai greu la metodele naturiste. Dar nu te da bătut: în cele din urmă vei reuși!

Această tehnică de meditație nu numai că te va ajuta să ai un somn odihnitor în fiecare noapte, ci îți va fi de folos în orice situație. Reține următorii pași:

Servește o cină ușoară

Așa cum am menționat deja, este indicat să nu mănânci foarte mult seara. Atunci când organismul nostru digeră alimentele pe care le-am consumat, ne este foarte greu să ne concentrăm asupra altor activități.

Dacă adormi în timpul procesului de digestie, fie te vei trezi pe timp de noapte, fie te vei simți balonat dimineața. Evită să mănânci imediat înainte de culcare, chiar dacă este vorba doar de o felie de măr sau un fursec.

Fă-ți masaj

Folosește-ți vârfurile degetelor (ai grijă să nu te zgârii cu unghiile) pentru a-ți masa scalpul timp de cinci-zece minute. Pornește de la frunte și mișcă-te în sus până ajungi la ceafă. Există diverse aparate pentru masaj care îți pot fi utile și, dacă vrei, poți ruga partenerul sau partenera să te ajute. Masajele te vor ajuta să te relaxezi.

Muzica relaxantă te poate ajuta să ai un somn odihnitor

Ascultă muzică relaxantă

Dacă locuiești într-un oraș, ești obișnuit deja să fii înconjurat de zgomot, însă acest factor nu este benefic pentru sănătate. Pentru a avea un somn odihnitor, te sfătuim să asculți muzică relaxantă înainte de culcare.

Optează pentru muzica instrumentală, în stilul antic hindus, budist sau chinezesc, asemenea celei folosite în cadrul cursurilor de mediație sau de yoga. Și muzica clasică este recomandată.

Unele persoane adorm mai ușor dacă ascultă anumite sunete ale naturii, precum ciripitul păsărilor, susurul de cascadă sau sunetul pe care îl face ploaia atunci când picură pe acoperiș. Încearcă toate aceste trucuri auditive de relaxare și vezi care funcționează cel mai bine pentru tine.

Practică respirația conștientă

Este foarte ușor să subestimezi importanța modului în care respiri. Înainte de culcare, așază-te pe marginea patului, cu spatele drept și umerii ușor trași înapoi. Respiră ușor și adânc pe nas de trei ori consecutiv. Dacă îți închizi ochii, te vei relaxa mai ușor.

Cu fiecare expirație, vei elibera tensiune, stres și griji. De fiecare dată când inhalezi aer, închipuie-ți că o lumină fină și blândă îți pătrunde în corp, te încălzește și te vindecă.

Mișcă-ți mâinile și picioarele

Așezat pe marginea patului, mișcă-ți picioarele de sus în jos, apoi lateral și folosește-ți gleznele pentru a desena cercuri în aer. Fă același mișcări și cu mâinile și încheieturile acestora. Te vei simți mai bine, te vei culca relaxat și te vei bucura de un somn odihnitor.

Un somn odihnitor este esențial pentru frumusețea ta

Somn ușor!