Grăsimea abdominală – 8 cauze frecvente

Știai că lipsa de somn îți poate afecta greutatea corporală? Când nu dormi suficient, organismul secretă mai puțini hormoni cu rolul de a te avertiza că ești sătul și că nu mai trebuie să continui să mănânci.
Grăsimea abdominală se acumulează dacă avem obiceiuri nesănătoase

Grăsimea abdominală tinde să se acumuleze ușor și este greu de eliminat, motiv pentru care multe persoane se chinuie constant să lupte împotriva ei. Abdomenul este foarte susceptibil schimbărilor, iar acumularea grăsimii în această regiune ne poate afecta negativ sănătatea.

Cele mai recente cercetări sugerează că grăsimea abdominală nu este doar o problemă estetică. Pe lângă faptul că reduce densitatea oaselor, acest tip de grăsime ne crește riscul de a dezvolta osteoporoză și astm.

Din acest motiv, este esențial să știm care sunt factorii ce facilitează acumularea grăsimii abdominale. Numai așa vom putea descoperi care este cea mai bună metodă de a o elimina.

8 motive pentru care grăsimea abdominală se poate acumula în exces

Moștenirea genetică

Grăsimea abdominală poate fi cauzată de factori ereditari

Cercetările efectuate la Institutul Sanford Burnham au dezvăluit că moștenirea genetică poate cauza depozitarea grăsimii în diverse regiuni ale corpului. Alte studii sugerează că factorii ereditari influențează abilitatea fiecăruia dintre noi de a ne simți sătui.

Persoanele predispuse să mănânce în exces prezintă un risc mare de a acumula grăsime abdominală. Practic, dacă ai rude care au un abdomen proeminent, este posibil ca și tu să te confrunți cu această problemă în viitor.

Lipsa de somn

Cei care nu dorm suficient tind să consume mai multe calorii și să depoziteze mai multă grăsime abdominală. Lipsa de odihnă provoacă scăderea nivelului unui hormon numit leptină, crescând simultan nivelul de grelină, ambele fenomene provocând câștig în greutate.

Diverse studii sugerează că oamenii care dorm doar șase ore pe zi au un risc cu 27% mai mare de a fi obezi decât cei care obțin mai mult de nouă ore de somn.

Stresul

Asemenea lipsei de somn, stresul provoacă dezechilibre hormonale ce promovează câștigul în greutate.

Conform nutriționistului Patricia Ramirez, atunci când suntem stresați glandele noastre suprarenale secretă hormoni precum adrenalina și cortizolul. Odată cu creșterea nivelului de cortizol, organismul începe să depoziteze grăsime corporală, în special în regiunea abdominală.

Lipsa de activitate fizică

Puțină mișcare te ajută să arzi grăsimea abdominală

Activitatea fizică regulată este una dintre cele mai bune metode de a menține metabolismul activ și de a arde mai multă grăsime. Cercetătorii de la Universitatea John Hopkins din Baltimore (Maryland) au descoperit că exercițiile fizice sunt esențiale pentru a avea o greutate corporală optimă.

Nu uita, grăsimea abdominală nu este doar o simplă problemă de natură estetică. Dacă ai abdomenul umflat, riști să dezvolți numeroase probleme de sănătate. Arderea grăsimii prin intermediul activității fizice te ajută să-ți menții sănătatea cardiovasculară.

Alimentația deficitară

Consumul de alimente bogate în carbohidrați și grăsimi reprezintă o altă cauză majoră a acumulării de grăsime abdominală. Supermarketurile și restaurantele din zilele noastre ne oferă numeroase opțiuni alimentare nesănătoase, iar orice consumator inteligent ar trebui să poată să le identifice.

Printre alimentele care provoacă obezitate se numără:

  • Alimente procesate
  • Mezeluri
  • Făină albă
  • Băuturi răcoritoare

Ca să elimini grăsimea abdominală, trebuie să adopți o dietă sănătoasă ce include fructe, legume, cereale integrale, carne slabă și multă apă.

Consumul excesiv de băuturi alcoolice

În exces, băuturile alcoolice provoacă câștig în greutate. Acestea conțin „calorii goale”. Un studiu publicat în Jurnalul european de nutriție clinică (European Journal of Clinical Nutrition) sugerează că un consum excesiv de băuturi alcoolice crește riscul de a depozita grăsime abdominală cu 50%.

Anumite medicamente

Grăsimea abdominală în exces poate fi consecința anumitor medicamente

Există anumite medicamente care, dacă sunt luate pentru perioade de timp îndelungate, provoacă câștig în greutate. Printre acestea se numără medicamentele împotriva diabetului, a atacurilor de apoplexie, a tulburărilor comportamentale, a migrenelor și a hipertensiunii arteriale.

Și steroizii, pilulele anticoncepționale și tratamentele hormonale pot cauza această problemă. Nu uita însă că nu toate aceste medicamente te vor îngrășa, iar efectele lor variază de la o persoană la alta.

Gustările între mese

Deși servirea mai multor mese pe parcursul zile reprezintă o practică recomandată celor care vor să piardă în greutate și să-și stimuleze metabolismul, gustările nesănătoase între mese au un efect contrar. Alimente precum chipsurile, fursecurile și bomboanele ne cresc aportul de calorii și promovează acumularea grăsimii.

Ce poți să faci pentru a elimina grăsimea abdominală?

Diverse băuturi naturale te ajută să arzi grăsimea abdominală

Indiferent care este cauza pentru care te-ai îngrășat, trebuie să găsești o modalitate de a pierde în greutate și de a preveni dezvoltarea bolilor. Iată câteva sfaturi utile:

  • Menține o dietă sănătoasă
  • Efectuează exerciții cardiovasculare și localizate
  • Dormi cel puțin opt ore în fiecare zi
  • Bea multă apă
  • Detoxifiază-ți organismul
  • Evită să consumi băuturi alcoolice în exces
  • Mestecă foarte bine alimentele consumate