De ce nu poți elimina grăsimea abdominală?

Grăsimea abdominală este inestetică

Poate te-ai întrebat de multe ori ce poți face pentru a scăpa odată pentru totdeauna de grăsimea abdominală. Probabil că ai încercat sute de metode, diete, exerciții fizice extenuante și ai băut apă din belșug… și totuși, talia ta a rămas la fel. 

De ce ți se întâmplă acest lucru tocmai ție? De ce, în ciuda tuturor eforturilor depuse, tot nu reușești să dai jos grăsimea de pe abdomen? În articolul de astăzi, îți vom explica pe larg care este cauza frustrării tale și îți vom oferi mai multe sfaturi care te-ar putea aduce mai aproape de măsura dorită.

1. Ai făcut o obsesie din a elimina toate grăsimile din dieta ta

Avocado reduce grăsimea abdominală

Atunci când vine vorba de slăbit, simți poate nevoia să fii cât se poate de intransigentă și să elimini complet tentația de a mânca alimente bogate în grăsimi. Dar crezi că este într-adevăr o decizie bună? Crezi că vei slăbi dacă eviți consumul de grăsimi? Nu. Este o metodă greșită și îți explicăm imediat de ce. 

  • Unele grăsimi sunt sănătoase și chiar necesare pentru funcționarea corespunzătoare a organismului. Printre acestea se numără acizii grași mononesaturați.
  • Multe persoane înlocuiesc grăsimile cu carbohidrați, iar pe termen lung acest lucru nu te ajută deloc să elimini grăsimea abdominală.
  • Pentru a slăbi, ai nevoie și de un aport suficient de acizi grași, numiți și „grăsimi sănătoase”, care se găsesc în fructele de avocado, uleiul de măsline și în nuci. Dacă vei consuma zilnic aceste alimente, vei reuși să slăbești. În plus, sunt și foarte sățioase.

2. Starea psihică te poate împiedica să dai jos grăsimea nedorită

Legătura dintre tristețe și grăsimea abdominală

Cum te simți în timpul unei cure de slăbire? Fii sinceră! Cel mai probabil treci prin perioade de tristețe sau anxietate. Te trezești într-un vârtej emoțional, dorința ta de a-ți îmbunătăți aspectul fizic îmbinându-se cu stresul cotidian. Din acest motiv, e posibil să duci dieta la extreme, sărind din când în când peste unele mese. Sau poate că ai și pierdut abilitatea de a te bucura ocazional de alimentele preferate.

Într-un studiu efectuat la Centrul Medical al Universității Rush din Chicago (Rush University Medical Center), cercetătorii au descoperit că femeile care suferă de tristețe sau depresie au mai multă grăsime pe abdomen decât cele cu o stare psihică mai bună.

Deci nu uita, când vine vorba de slăbit, cultivarea unei stări emoționale pozitive este este la fel de importantă ca dieta alimentară. 

3. Nivelul de magneziu din organism

Magneziul scade grăsimea din talie

Am vorbit de mai multe ori despre importanța magneziului pentru organism, dar știai că acest mineral joacă un rol esențial și în procesul de slăbire?

  • Magneziul ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge și al insulinei.
  • Așa cum știi deja, magneziul se găsește în migdale și alte nuci, legume și cereale integrale. Poți să iei și anumite suplimente care se găsesc în farmacii și în magazinele naturiste.

4. Obișnuiești să bei sucuri dietetice?

Sucurile măresc grăsimea abdominală

Aceasta este o capcană în care cad multe persoane. Atunci când ții o cură de slăbire, renunți la băuturile acidulate, preferând să consumi sucuri „dietetice”. Dar știai că acestea nu fac altceva decât să adauge și mai multă grăsime în zona abdominală?

Nu uita: dacă vrei să-ți subțiezi talia, trebuie să renunți la sucurile acidulate și să eviți greșeala de a opta pentru variantele dietetice, întrucât poți să obții exact contrariul.

5. Ai peste 50 de ani și nu faci mișcare?

Mersul pe jos arde grăsimea

După vârsta de 50 de ani, metabolismul se modifică, pierderea în greutate fiind mult mai dificilă, chiar și atunci când ești foarte atentă la ce mănânci. Este important să combini o dietă sănătoasă cu un program zilnic de exerciții fizice , dar nu uita că trebuie să te concentrezi pe aerobic – exerciții care accelerează ritmul cardiac și respirația. 

Aceste exerciții reduc grăsimea abdominală pe care organismul o folosește ca sursă de energie. Deci, nu sta pe gânduri: ieși la o plimbare, fă jogging, mergi pe bicicletă și de ce nu, dansează cât poți!

6. Mănânci suficiente alimente colorate?

Citricele ard grăsimea abdominală

Poate părea surprinzător, dar într-o cură de slăbire este necesar să alegi alimente cât mai „colorate”. Ce anume înțelegem prin acest termen? Un studiu recent publicat în Jurnalul de Nutriție arată că persoanele care au consumat zilnic alimente roșii, portocalii sau galbene au slăbit mai mult și au eliminat mai multă grăsime abdominală decât cei care au făcut alte alegeri gastronomice.

Vrei să știi la ce alimente ne referim mai exact? Iată o listă scurtă:

  • Lămâi
  • Portocale
  • Grepfrut
  • Ardei roșii
  • Pepene verde
  • Căpșuni
  • Struguri roșii
  • Ananas
  • Dovleac
  • Papaya
  • Morcovi

Pune în aplicare chiar de azi un nou program de slăbit. Poți să scapi până la urmă și de grăsimea din zona taliei dacă te menții motivată, sănătoasă și încetezi să îți neglijezi emoțiile.

Nu uita că grăsimea abdominală în exces este foarte periculoasă pentru sănătate, fiind un factor major de risc pentru infarctul miocardic.

Nu sta pe gânduri și pune imediat în practică sfaturile simple pe care ți le-am oferit.