O cină sănătoasă te ajută să slăbești!

Dacă ești genul de persoană care sare mereu peste micul dejun, atunci nici măcar o cină copioasă nu-ți va asigura plinul de energie necesar pentru a înfrunta o nouă zi.

Tu ce mănânci de obicei la cină? Citim mereu tot felul de sfaturi despre cât de ușor este să slăbim: nu trebuie decât să reducem numărul de calorii pe care le consumăm, să creștem doza zilnică de proteine, să mâncăm puțin dar des în decursul zilei, să nu consumăm prea mulți carbohidrați sau zahăr etc. Însă, există un mod de a slăbi treptat și perfect sănătos, la care poate nu te-ai mai gândit niciodată.

În acest articol îți vom explica cum și de ce putem slăbi dacă pur și simplu avem mai multă grijă ce mâncăm la cină, acesta fiind unul din pașii necesari pe care trebuie să-i urmăm dacă vrem să avem o dietă sănătoasă.

De ce este o simplă cină importantă?

Există o zicală ce ne spune că trebuie să mâncăm la micul dejun ca un rege, la prânz ca un prinț și la cină ca un cerșetor, acesta fiind modul în care trebuie să ne raționalizăm aportul alimentar în decursul zilei. Mai exact, pe măsură ce ziua trece, ne trebuie din ce în ce mai puțină energie, în afara situației în care trebuie să fim foarte activi noaptea.

Dacă mâncăm mai puțin la cină sau pur și simplu începem să servim această masă mai devreme, vom vedea că dimineața ne va fi mai foame și, drept consecință, vom mânca mai mult la micul dejun. Astfel, vom ajunge să mâncăm la fel de mult ca înainte, numai că acum toate alimentele pe care le-am consumat vor fi convertite în energie. Corpul tău se va echilibra singur—nu va fi nevoie ca tu să faci nimic!

cină

La ce oră ar trebui să servim cina?

Conform medicinei tradiționale chineze, între 11 noaptea și 3 dimineața bila și ficatul se regenerează. Aceste două organe sunt esențiale în cadrul procesului digestiei, iar sănătatea lor ne poate îmbunătăți sau îngreuna modul în care procesăm alimentele pe care le consumăm. Deci iată încă un motiv ca să ne stabilim un timp mai favorabil pentru a servi cina: trebuie să avem grijă să nu întrerupem procesele naturale de regenerare ale organismelor noastre, astfel încât sistemele noastre digestive să fie mereu în stare optimă. Ideal, nu ar trebui să mâncăm mai târziu de ora opt seara.

Cât ar trebui să mâncăm la cină?

Asta depinde de fiecare persoană în parte, de stilul tău de viață etc. Însă, este foarte important să nu te înfometezi, ori riști să mănânci foarte mult mai târziu. Trebuie să mănânci până când te simți sătul(ă), iar de abia atunci să-ți închei masa. Din păcate, din diverse motive, mulți oameni continuă să mănânce chiar dacă nu mai e nevoie (de exemplu, pentru că mai e mâncare pe farfurie, sunt stresați, vor să se bucure de un desert delicios, sunt distrați etc.).

Dacă am reuși să ne obișnuim să nu mai mâncăm de îndată ce ne simțim sătuli, nu numai că am fi mai slabi, dar digestia noastră s-ar îmbunătăți și fiecare am avea un abdomen plat (atunci când mănânci prea mult, te simți balonat(ă) și abdomenul ți se umflă).

3-salată

Alege alimente sățioase!

Cea mai bună modalitate pentru a evita să mâncăm prea mult dar nici să nu ne simțim flămânzi este să consumăm alimente bogate în fibre și apă—astfel de alimente ne vor face să ne simțim sătuli și sunt ușor de digerat.

Cele mai bune variante sunt legumele și algele marine, ambele având un conținut bogat de fibre și apă. Algele marine wakame, agar-agar și kombu, sparanghelul marin etc. pot fi toate incorporate în orice dietă sănătoasă. Poți folosi aceste alimente pentru prepararea supelor, salatelor sau, în cazul agar-agar-ului, le poți mânca simple. În unele cazuri, îți poți prepara și un desert din acest ingrediente.

Iată câteva feluri de mâncare sățioase pe care le poți servi la cină!

  • Legume călite (broccoli, morcovi, ciuperci, porumb și ouă)
  • Supă de legume preparată din alge marine kombu și ovăz
  • Salate de varză, mere și avocado
  • Gazpacho
  • Humus (piure de năut) sau guacamole cu felii de morcov și castravete
  • Supă de legume și quinoa
  • Spanac cu stafide și semințe de pin
  • Cremă de dovlecei cu alge marine wakame și curry
  • Mazăre rece și salată de pui
  • Agar îndulcit cu mere și scorțișoară

4-guacamole

Dar ce pot să fac atunci când îmi este foarte foame?

Muți oameni ar vrea să poată să mănânce mai puțin sau să servească cina mai devreme, dar nu pot pentru că ceva îi împiedică (de exemplu, trebuie să muncească până târziu). Atunci când o astfel de persoană ajunge acasă noaptea, ea pur și simplu vrea să se bucure de o cină delicioasă și nimic altceva n-o mai preocupă.

Acestor oameni le recomandăm să-și facă timp pentru o mică gustare cam la trei ore înainte de ora obișnuită la care servesc cina, pentru a se putea bucura de mâncărurile pe care le-am descris mai sus fără a face exces.

Desigur, și această gustare ar trebui să fie sănătoasă. Iată câteva exemple:

  • Fructe sau sucuri naturale
  • Nuci, alune, migdale etc.
  • Fructe uscate: curmale, prune, caise uscate etc.
  • Grisine integrale de grâu
  • Brânză proaspătă cu pastă de gutui
  • Sandvișuri preparate cu pâine integrală de grâu (de brânză, avocado, salată de ou etc.)