Remedii eficiente pentru insomnie

Insomnia este o problemă foarte des întâlnită în ziua de azi. Este un dezechilibru care afectează mii de oameni din toate colțurile lumii. De obicei se spune că suferi de insomnie când nu poți pune geană pe geană întreaga noapte, dar tot insomnie se cheamă și când te trezești subit în miezul nopții sau mai devreme decât ar fi trebuit.

Remedii naturale pentru insomnie

Insomnia cauzează o mulțime de probleme, de la cearcăne, oboseală, dureri de cap și iritabilitate la slăbirea puterii de concentrare, lipsa energiei, dureri musculare și performanțe reduse la școală sau la locul de muncă. În continuare vă prezentăm câteva remedii populare și eficiente pentru insomnie:

  • Înfășurați-vă picioarele într-un prosop sau puneți-vă încă o pereche de șosete ca să vă păstrați picioarele calde, pentru că senzația de picioare reci este un factor negativ suplimentar care vă afectează somnul, mai ales dacă aveți deja probleme în acest sens.
  • Înainte de a merge la culcare, masați-vă ușor picioarele cu ulei de măsline, insistând asupra degetelor.Insomnie2
  • Beți o ceașcă cu lapte cald cu miere și scorțișoară înainte de a adormi. Pentru un efect imediat, beți-o când deja v-ați întins în pat.
  • Fierbeți o cană de apă, adăugați două grame de frunze de portocal și eventual zahăr și consumați această infuzie fierbinte cu jumătate de oră înainte de a merge la culcare.
  • Adăugați în perna dumneavoastră câteva plante aromatice, precum mușețel, frunze de eucalipt sau flori de portocal. În afară de faptul că împrospătează aerul din cameră, au un efect relaxant și vă vor induce o stare de bine.Insomnie-3
  • Adăugați o crenguță de mentă dulce (Mentha Spicata) într-o ceașcă cu apă fierbinte. Acoperiți-o și lăsați-o așa câteva minute. Beți infuzia cu jumătate de oră înainte de a merge la culcare sau chiar când v-ați întins în pat, pentru a citi o carte, de exemplu.
  • Fierbeți o cană de apă cu două linguri de pulbere de rădăcină de valeriană, adăugând ulterior puțină miere. Consumați-o înainte de a vă băga în pat.
  • Fierbeți o cană de apă cu trei frunze de salată, acoperiți-o și lăsați-o să se răcească. Consumați această băutură cu jumătate de oră înainte de a merge la culcare.
  • Radeți două cepe și fierbeți-le timp de 12 minute. Adăugați sunătoare. Înmuiați o cârpă în acest amestec și aplicați-o pe frunte, piept, ceafă și gât. Repetați procedura în fiecare noapte, timp de o săptămână.Insomnie-4
  • Cu 20 de minute înainte de a merge la culcare faceți o baie fierbinte cu 200 de grame de hamei și 500 de grame de tărâțe de grâu, pe care le filtrați înainte de a adăuga apa.
  • Adăugați 10-15 grame de lavandă într-o cadă cu apă caldă. Eventual puteți pune și o lingură cu sare de mare. Stați în apă circa 20 de minute și veți simți imediat efectul relaxant.
  • Puneți câteva frunze de mentă (Mentha piperita) proaspătă într-o cană cu apă fierbinte. Lăsați-le la infuzat trei minute și consumați băutura după cină sau înainte de a vă culca.
  • Înainte de a lua cina, beți un ceai preparat din câteva flori de portocal și două frunze de salată. Fierbeți-le timp de 5 minute și apoi lăsați băutura să se răcească puțin.
  • Spălați o lămâie, uscați-o și apoi radeți coaja, pe care o adăugați într-un ceainic cu apă fierbinte. Lăsați la infuzat 5 minute. Îndulciți-o cu miere și beți-o înainte de a vă băga în pat.
  • Adăugați câteva flori de mușețel și frunze de salvie într-o cană cu apă fierbinte. Acoperiți-o timp de 7 minute, strecurați infuzia și îndulciți-o cu o lingură de miere. Beți-o încet cu un sfert de oră înainte de a vă băga în pat.
  • Tăiați trei căței de usturoi în bucăți mici și adăugați-le într-o cană cu lapte fierbinte. Consumați-o după ce se răcește puțin, fără să îndepărtați usturoiul, însă și fără să-l mâncați.Insomnie-5
  • Fierbeți timp de 10 minute o mână de rozmarin și una de lămâiță într-un litru de apă și adăugați-l la final în cada cu apă caldă. Faceți o baie relaxantă de 15 minute.
  • Adăugați într-o lampă de aromaterapie sau într-un aparat cu aerosoli (dacă aveți unul) câteva picături din următoarele uleiuri esențiale: tuberoză, valeriană, mandarin, benzoe (un fel de rășină asemănătoare smirnei), măghiran dulce, lemn de santal, ylang-ylang, trandafir, neroli, melisă, portocal, lavandă, iasomie ori mușețel.
  • Preparați un amestec din 20 de grame de semințe de mărar, 30 de grame de frunze de melisă și 30 de grame de flori de soc. Adăugați o lingură din acest amestec într-o cană cu apă fiartă. Consumați infuzia cu 30 de minute înainte de a merge la culcare.
  • Adăugați o lingură de tarhon uscat la o cană cu apă fiartă și lăsați la infuzat timp de câteva minute. Filtrați amestecul și consumați-l cât este cald, înainte de a vă băga în pat.
  • Umpleți cada cu apă caldă și adăugați câteva picături de ulei esențial de Salvie Sclarea. Faceți o baie caldă de un sfert de oră, apoi băgați-vă în pat.
  • Amestecați trei linguri de miere cu trei linguri de oțet. Beți două linguri din acest amestec înainte de a merge la culcare. Dacă constatați că nu are nici un efect, puteți să mai luați o lingură.
  • Amestecați puțin ulei de măsline cu câteva picături de ulei esențial de portocal și masați-vă tâmplele sau picioarele, în zona articulației degetului mare.

Sperăm că ați găsit util acest articol și că remediile propuse și-au dovedit eficiența, scăpându-vă de nopțile nedormite.

Sursa fotografiilor: Jacob Stewart, Alyssa L. Miller, Benjamin Watson, Max Talbot Minkin, alevtina, Bastian și Stu.