Remediu natural pentru un somn mai bun

Un somn odihnitor este esențial pentru sănătate

Uneori ne vine greu să adormim, iar problemele cu somnul ajung să se manifeste zilnic. Un somn bun și odihnitor este esențial pentru sănătatea fizică și psihică. Cu toate acestea, stilul de viață modern, guvernat de dispozitivele electronice și multitudinea de griji care ne apasă pot afecta calitatea somnului, cauzând diverse tulburări care ne pun în pericol sănătatea.

Mulți dintre noi nu ne dăm seama, dar tulburările somnului afectează chiar și copiii. Uneori nu dăm atenție acestui aspect și nu observăm că nici ei nu dorm bine. Ne imaginăm că dacă îi punem în pat vor adormi imediat ca niște îngerași, dar uneori situația este chiar opusă. Iată câteva modalități naturale de a te bucura de un somn mai bun. 

Cum pot să dorm mai bine?

Uneori nici copiii nu se bucură de un somn odihnitor

Pentru a combate problemele cu somnul, atât la copii, cât și la adulți, este important să ne schimbăm obiceiurile nocturne, vitale pentru a ne relaxa și a dormi bine.

  • Ia cina cu cel puțin două ore înainte de culcare: Multe persoane fac greșeala de a mânca înainte de culcare, fără a-i acorda organismului suficient timp pentru a digera alimentele în mod corespunzător. Este foarte important să renunți la acest obicei și să servești o cină ușoară cu cel puțin 2-3 ore înainte de culcare. În acest fel, organismul are timp suficient să digere mâncarea, iar tu te vei bucura de un somn mai liniștit.
  • Evită produsele stimulente: Consumul de alcool, cafea, ceai sau fumatul pot cauza probleme cu somnul, deoarece acestea conțin stimulente ale sistemului nervos.
  • Evită să folosești tableta, telefonul mobil și alte dispozitive electronice înainte de culcare: Dacă vrei să dormi și să te odihnești mai bine, trebuie să eviți să utilizezi tableta, telefonul mobil, televizorul sau alte dispozitive electronice. Numeroase studii au descoperit o legătură între folosirea acestora și problemele cu somnul. Specialiștii ne recomandă să le lăsăm deoparte cu cel puțin o jumătate de oră înainte de culcare.
  • Fă o baie relaxantă: O baie caldă în care ai adăugat uleiuri esențiale cu proprietăți relaxante te poate ajuta să dormi mai bine.
  • Infuzii: Anumite infuzii pot îmbunătăți calitatea somnului și pot preveni insomnia datorită proprietăților relaxante ale acestora. Cele mai recomandate ceaiuri sunt cele de: mușețel, mentă, floarea pasiunii, tei, roiniță, verbină și cimbru. Pune la fiert o cană de apă și adaugă câteva frunze sau flori din planta aleasă, lasă să fiarbă timp de 5 minute și bea infuzia cu 20-30 de minute înainte de culcare.

Unguent cu uleiuri esențiale pentru un somn mai bun

Unele uleiuri esențiale îți asigură un somn odihnitor

Pentru a dormi mai bine, îți recomandăm să ții cont de recomandările de mai sus. În plus, poți să prepari și următorul unguent pe bază de uleiuri esențiale cu proprietăți relaxante ce îmbunătățesc calitatea somnului.

Ingrediente

  • 1/4 cană unt de cacao
  • 1/4 cană ulei de cocos
  • 20 picături de ulei esențial de lavandă
  • 12 picături de ulei esențial de mușețel
  • 10 picături de ulei de eucalipt

Instrucțiuni

  • Într-o crăticioară, topește pe baie de aburi untul de cacao și uleiul de cocos.
  • Lasă amestecul să stea timp de 10 minute, apoi adaugă celelalte uleiuri esențiale.
  • Pune remediul în frigider și lasă-l câteva ore. Este gata atunci când a căpătat o textură cremoasă. 

Mod de aplicare

Pentru un somn mai bun, este necesar un masaj al picioarelor

  • Ia puțin unguent și masează-ți ușor picioarele înainte de culcare. Acest masaj te va ajuta să te relaxezi și să adormi mai repede.
  • Pune-ți șosete de bumbac și pune-te imediat în pat.

Ține minte!

Acest produs natural te ajută să combați problemele cu somnul și să dormi mai bine. Întrucât este natural și nu conține substanțe toxice, acesta poate fi folosit și în cazul copiilor cu vârste de minim 5 ani. Acest remediu nu poate vindeca însă tulburările cronice ale somnului, ele necesitând un tratament prescris de un specialist. Dacă ai probleme cu somnul în mod frecvent, este important să te adresezi unui medic.