Este posibil să te menții sănătoasă la menopauză?

Este indicat să considerăm menopauza o perioadă în care trebuie să ne adaptăm la schimbările ce au loc în corpul nostru și să ne trăim viața la maxim. Nu este bine să facem o tragedie din acest capitol de viață.
Poți să te menții sănătoasă chiar și la menopauză

Când o femeie se aproprie de vârsta de 40 de ani, aceasta va începe să experimenteze simptomele celebrei menopauze. Această perioadă din viața persoanelor de sex feminin este marcată de schimbări fizice și emoționale majore. În articolul de azi te invităm să descoperi câteva sfaturi pentru a-ți menține sănătatea și confortul la menopauză.

Deși mulți susțin contrariul, este posibil să te simți bine și să fii fericită și în această etapă din viața ta.

Cum poți să te menții sănătoasă la menopauză?

Nu putem nega faptul că, deși nu este neanunțată, menopauza aduce schimbări majore în viața unei femei. Acest proces este inevitabil, dar nu trebuie să fie dureros. De fapt, avem la dispoziție numeroase trucuri care ne pot ajuta să ușurăm această tranziție. Nu ezita să urmezi sfaturile de mai jos!

Fă mișcare

Poate nu erai adeptă a sportului în tinerețe, dar odată ajunsă la menopauză, este indicat să faci mișcare de cel puțin două ori pe săptămână. Activitatea fizică îți va menține articulațiile, mușchii și inima în stare optimă.

Ține cont însă că orice antrenament trebuie adaptat nevoilor tale personale. Printre altele, cele mai importante beneficii oferite de exerciții sunt:

  • Creșterea flexibilității
  • Îmbunătățirea circulației sanguine
  • Îmbunătățirea abilității de respirație

Mai mult, poți include activități mai „liniștite” în rutina ta de exerciții, inclusiv yoga. De asemenea, poți să ieși la plimbare în parc, această activitate simplă ajutându-te să-ți menții sănătatea la menopauză.

Consumă fructe și legume

Când ajungi la menopauză, trebuie să adopți anumite obiceiuri sănătoase

Te sfătuim să consumi cinci bucăți de fructe sau legume în fiecare zi, aceasta fiind cantitatea recomandată pentru o viață sănătoasă. Fructele și legumele conțin minerale, vitamine și fibre, nutrienți benefici pentru organismul uman. În plus, aceste alimente stimulează metabolismul, conțin puține calorii și sunt sățioase.

Un alt beneficiu oferit de fructe și legume este abilitatea lor de a reduce nivelul de colesterol, de a stimula pierderea în greutate și de a te ajuta să eviți alimentele de tip „fast food”. Încearcă să consumi doar fructe și legume de sezon, astfel încât să profiți de toate proprietățile lor benefice.

Menține-ți o greutate sănătoasă

Ținerea sub control a greutății este un aspect important indiferent de vârstă, dar această măsură capătă o importanță majoră la menopauză, atunci când hormonii nu mai sunt de partea noastră.

Evită obezitatea și supraponderalitate pentru a-ți reduce riscul de a dezvolta boli articulare, cardiovasculare și endocrine. Roagă medicul să-ți recomande o dietă adecvată și încearcă să nu consumi în exces alimente care îngrașă.

Supune-te controalelor medicale recomandate de medic

Medicul îți poate spune ce să faci ca să te simți bine la menopauză

Știai că principala cauză a morții în rândul femeilor ajunse la menopauză sunt tulburările cardiovasculare sau că riscul de a dezvolta cancer mamar și uterin este mai mare după ce nu mai ai menstruație?

Ca să eviți aceste probleme grave, este important să te supui unui control ginecologic și oricăror alte investigații pe care medicul tău ți le recomandă. Fă o prioritate din a-ți vizita medicul cardiolog și ginecolog, în special dacă anumite persoane din familia ta au suferit de boli ce țin de aceste domenii.

Acest pas îți va permite să treci prin menopauză fără ca sănătatea ta să fie prejudiciată. O simplă analiză de sânge, mamografie sau electrocardiogramă îți poate salva viața!

Renunță la obiceiurile nocive

Fumezi? Bei cafea în exces? Adori alimentele de tip „fast food”? Dacă răspunsul tău la aceste întrebări este „da”, te sfătuim să renunți la aceste obiceiuri foarte nocive. Ele îți vor face mult rău la orice vârsta, dar sunt și mai periculoase la menopauză.

De pildă, țigările, cofeina și alcoolul absorb calciul din sânge, nutrient de care ai nevoie pentru a fi puternică și sănătoasă. Din acest motiv, te sfătuim să îți schimbi stilul de viață sau, cel puțin, să-ți reduci consumul de produse nocive.

Nu uita, alimentele de tip „fast food” au fost asociate cu mărirea nivelului de colesterol și creșterea riscului de a suferi un infarct.

Adoptă o dietă echilibrată

Chiar înainte să ajungi la menopauză, este indicat să ai o dietă sănătoasă

Ca să-ți îmbunătățești sănătatea oaselor, este indicat să-ți crești aportul de:

  • Ouă (sunt bogate în vitamina D și fixează calciul în oase)
  • Produse lactate degresate
  • Migdale
  • Spanac

Încearcă să consumi și pești uleioși, cum ar fi tonul, somonul și sardinele, de două ori pe săptămână. Aceste alimente sunt bogate în acizi grași omega-3 (esențiali pentru a ne menține sănătatea) și proteine. De asemenea, include ulei de măsline, fructe uscate și leguminoase în dieta ta zilnică.

Dormi mai bine

Necesarul zilnic de somn variază în funcție de vârstă. În medie, un adult are nevoie de opt ore de somn. Lipsa de somn slăbește sistemul imunitar și sistemul nervos, îngreunând coordonarea și concentrarea și afectând dispoziția. Dacă întâmpini dificultăți în a adormi, încearcă următoarele trucuri:

  • Stabilește ore fixe de culcare și trezire și respectă-le, inclusiv în week-end.
  • Fă schimbări în dormitor și pat în funcție de sezon.
  • Nu te uita la televizor înainte de culcare.

Gândește pozitiv

Deși ai ajuns la menopauză, poți fi în continuare fericită

Din cauza tuturor schimbărilor experimentate și a „înțelepciunii populare” cu privire la acest subiect, multe femei văd menopauza ca pe un coșmar. Însă, pentru a ne menține sănătoase, trebuie să acceptăm anumite realități, inclusiv faptul că organismul nostru se va schimba când ajungem la menopauză.

Ceea ce nu trebuie să uităm este că o atitudine pozitivă ne va ajuta să trecem mai ușor prin această perioadă. Dacă vei reuși să adopți o atitudine calmă și optimistă, nu vei avea impresia că viața ta s-a sfârșit odată cu încetarea menstruației. Nu ai niciun motiv să nu te bucuri la maxim de anii tăi de maturitate.

Acum vei avea timp suficient să optezi pentru ce îți place și să lași în urmă lucrurile care te supără, să te înconjori de oameni care te iubesc și te înțeleg, să te răsfeți, să te pui pe tine pe primul loc și, nu în ultimul rând, să te bucuri de viață!

Mai mult, menopauza este o perioadă când poți avea o viață sexuală mai împlinită cu partenerul tău. Nu permite ridurilor și părului grizonat să te intimideze!