Sistemul imunitar: 7 trucuri pentru a-l întări

Sistemul imunitar poate fi întărit de portocale

Sistemul imunitar este mijlocul natural de apărare al organismului nostru împotriva infecțiilor și bolilor cauzate de viruși și bacterii. Atunci când sistemul imunitar devine deficitar, acesta nu mai poate să facă diferența între țesuturile normale și agenții patogeni.

În acest articol îți vom prezenta câteva metode naturale pentru a-ți întări sistemul imunitar. Citește în continuare și nu ezita să le încerci!

7 trucuri pentru a-ți întări sistemul imunitar

Nu sta prea mult la soare!

Sistemul imunitar, supraexpunerea la soare

Deși este foarte important să stăm puțin la soare pentru a obține doza zilnică necesară de vitamina D, supraexpunerea la soare ne poate îmbătrâni prematur pielea, provoca cancer și slăbi sistemul imunitar.

Consumă destulă vitamina A!

Vitamina A se găsește în alimente cum ar fi:

  • Carnea de vită
  • Carnea de pește
  • Carnea de pasăre
  • Produsele lactate
  • Fructe
  • Legume

Această vitamină, pe lângă faptul că ne poate întări sistemul imunitar, ne promovează și sănătatea danturii, pielii, țesuturilor moi și osoase și a ochilor.

Consumă destulă vitamina C!

Organismul nostru se află într-o evoluție continuă, în mod special atunci când vine vorba de repararea țesuturilor lezate. Din acest motiv, este foarte important să ne facem plinul zilnic de vitamina C, ce este necesară pentru a ne menține sănătatea oaselor, ligamentelor, tendoanelor, vaselor de sânge etc.

Printre beneficiile pentru sănătate pe care vitamina C ni le oferă se numără:

  • Contribuie la vindecarea rănilor
  • Previne îmbătrânirea celulară grație conținutului său de antioxidanți
  • Ajută la eliminarea toxinelor
  • Luptă împotriva radicalilor liberi

Pentru a putea profita de toate aceste beneficii, te sfătuim să consumi: pepene, kiwi, mango, papaya, citrice, căpșuni și afine.

Consumă destulă vitamina E!

Vitamina E protejează celulele de acțiunea nocivă a radicalilor liberi, ceea ce ne întărește sistemul imunitar și ajută la formarea globulelor roșii.

Dormi bine!

Odihna este indispensabilă dacă vrei să ai o minte și un trup sănătos. Sistemul tău imunitar produce celule în timp ce tu te odihnești, motiv pentru care ar trebui să încerci să dormi cel puțin 6-8 ore în fiecare zi. Somnul suficient promovează și sănătatea pielii.

Nu consuma alcool!

Alcoolul afectează sistemul imunitar

Alcoolul conține niște metaboliți numiți aldehide, ce afectează în mod nociv și slăbesc sistemul imunitar, crescându-ți șansele să te îmbolnăvești. În plus, consumul de alcool este una din cauzele principale pentru afecțiuni cum ar fi cancerul de esofag, de gură, de colon și hepatic.

Râzi!

Numeroase studii au demonstrat existența unei corelații între râs și creșterea numărului de anticorpi din organismul nostru. Ce-ar fi să încerci și tu? Pur și simplu încearcă să râzi puțin mai mult, iar sistemul tău imunitar va avea numai de câștigat.

Cum pot să-mi dau seama dacă am sistemul imunitar slăbit?

Atunci când sistemul imunitar devine slăbit, organismul nostru transmite anumite semnale de avertizare pentru a ne atrage atenția. Printre aceste semnale se numără oboseala, durerile musculare, vindecarea lentă a rănilor, răcelile dese etc.

Sperăm că ți-a făcut plăcere să citești acest articol și că sfaturile de mai sus te vor ajuta nu numai să-ți întărești sistemul imunitar, dar și să-ți menții funcționarea corectă a întregului organism.