Slăbește cu ajutorul semințelor de chia!

Chia este considerată a fi una din plantele cu cele mai multe proprietăți nutritive. Numeroase popoare antice au inclus această plantă în dieta lor zilnică, ea având un conținut bogat de Omega-3, antioxidanți, vitamine și minerale. Pe lângă toate acestea, te poate ajuta să arzi grăsime, ceea ce face ca această plantă să fie un aliat de nădejde dacă vrei să slăbești. Hai să aflăm mai multe despre cum putem slăbi dacă includem aceste semințe în dieta noastră!

Au fost efectuate multe studii referitoare la beneficiile pe care le putem avea dacă consumăm chia. Recent, British Journal of Nutrition a publicat un raport ce demonstrează că semințele acestei plante ne pot ajuta să slăbim. Însă, trebuie să ne asigurăm că nu consumăm mai mult de o lingură (sau 25 de grame) pe zi. Mai jos îți vom oferi mai multe detalii.

De ce e bună chia dacă vreau să slăbesc?

ingrasare

  • Semințele de chia au abilitatea incredibilă de a accelera metabolismul, permițând astfel arderea grăsimilor depuse în zona taliei și a stomacului. În plus, acestea conțin cantități mari de calciu, ce ne pot ajuta să digerăm mai bine grăsimile pe care le consumăm în decursul zilei. Dacă vrei să ai un abdomen plat, atunci semințele de chia te pot ajuta!
  • Grație conținutului său de Omega-3, chia te poate ajuta să lupți împotriva celulitei și să eviți îmbătrânirea prematură. Pe lângă acestea, chia mai poate fi folosită și ca antiinflamator.
  • Chia te poate ajuta să îți ții pofta de mâncare sub control. Dacă consumi semințe de chia în mod regulat, acestea îți vor umple stomacul și te vor face să te simți sătul(ă). Astfel, nu vei mai simți nevoia să mănânci mai mult decât e într-adevăr nevoie.
  • În plus, chia îți poate regla activitatea intestinală. Semințele sale conțin cantități mari de fibre ce pot stimula un intestin leneș, dar este esențial și să bei circa 2 litri de apă în fiecare zi.
  • Conform unui studiu efectuat de către Universitatea din Ohio, semințele de chia pot ameliora starea de anxietate. Acestea sunt un relaxant foarte eficient, iar consumul lor este recomandat de nutriționiști.

Alte beneficii ale semințelor de chia

  • Sunt principala sursă vegetală de acizi grași Omega-3.
  • Sunt bogate în antioxidanți, proteine, aminoacizi, vitamine, minerale și fibre.
  • Nu conțin gluten.
  • Nu au nici gust, nici miros.
  • Îți dau energie.
  • Reduc nivelul de colesterol și reglează tensiunea arterială.
  • Ajută digestia.
  • Îți apără inima.
  • Ajută mușchii să se dezvolte și țesuturile să se regenereze.
  • Reglează nivelul de zahăr din sânge.
  • Conțin cantități mici de sodiu.

Cum poți slăbi incluzând semințe de chia în dieta ta

seminte de chia

  • Dacă vrei să slăbești cu ajutorul semințelor de chia, îți recomandăm să consumi circa 25 de grame de chia în fiecare zi.
  • Trebuie să fii consecvent(ă) și să consumi aceste semințe timp de cel puțin o lună ca să poți slăbi de pe o zi pe alta. Înainte de a servi cele două mese principale, bea câte un pahar de apă sau de suc. Pentru că nu trebuie să iei mai mult de 25 de grame de semințe de chia într-o singura zi, pune jumătate de semințe în fiecare din cele două pahare (adică 12.5 grame într-un pahar).
  • Deoarece semințele de chia sunt bogate în fibre solubile și pot absorbi lichide, acestea se vor dizolva puțin câte puțin după ce le-ai pus în apă. Lasă-le să se dizolve pentru 30 de minute, până când obții un lichid mai gros. Această reacție are loc datorită gelului solubil de fibre conținut de semințe.
  • Mai poți consuma semințele de chia cu lapte vegetale, iaurturi, fructe, sosuri, supe, smântâni, legume etc. În plus, le poți cumpăra și sub formă de pudră și să-ți prepari deserturi ce îți vor oferi toate beneficiile menționate mai sus.
  • Nu uita să bei doi litri de apă pe zi. Este esențial să faci asta dacă vrei ca semințele de chia să acționeze!

De unde pot să-mi cumpăr semințe de chia?

semințe-de-chia2

În mod obișnuit, aceste semințe se găsesc în orice supermarket. Însă, dacă nu le găsești acolo, poți încerca și la plafar. Încearcă să cumperi numai semințe proaspete de calitate superioară. Verifică mereu data de ambalare.

Așa cum am mai spus deja, poți găsi semințe de chia și sub formă de pudră. Dacă vrei, poți presăra această pudră peste o salată sau să o adaugi la un desert. Ai o grămadă de variante la dispoziție și toate acestea sunt bune pentru sănătatea ta!