Sucul de sfeclă: beneficii neștiute

Sucul de sfeclă luptă împotriva radicalilor liberi ce duc la îmbătrânirea prematură și îți îmbunătățește performanțele fizice – motiv pentru care este foarte recomandat pentru sportivi.
Sucul de sfeclă este foarte sănătos

Probabil obișnuiești să adaugi sfeclă în salate sau mâncăruri gătite, dar nu te-ai gândit niciodată cât de gustoasă și hrănitoare poate fi atunci când o folosești în stare crudă, ca ingredient în smoothie-uri. În articolul de azi îți vorbim despre sucul de sfeclă și beneficiile acestuia pentru sănătate. Pregătește-te să fii uimit/ă!

Ce conține sfecla?

Dacă este gătită, sfecla își pierde unii dintre cei mai importanți nutrienți (lucru valabil pentru majoritatea alimentelor). Atunci când o consumi în stare crudă ca suc sau smoothie, obții mai multe beneficii:

  • Vitamine: A, B și C
  • Acid folic
  • Antioxidanți precum flavonoide și carotenoide
  • Aminoacizi
  • Minerale: calciu, magneziu, fier, potasiu, fosfor și sodiu
  • Fibre solubile și insolubile
  • Apă
  • Carbohidrați
  • Zaharuri naturale

Sucul de sfeclă are multe beneficii

Sucul de sfeclă: principalele beneficii

Iată care sunt principalele beneficii pe care le oferă sucul de sfeclă sau un smoothie ce conține această rădăcină:

Ameliorează problemele cardiace

Întrucât este excelentă pentru reducerea inflamațiilor, sfecla este recomandată persoanelor ce au suferit de afecțiuni cardiace sau care sunt predispuse la apariția bolilor de inimă.

Luptă împotriva radicalilor liberi

Sucul de sfeclă conține antioxidanți

Sfecla conține betalaine și polifenoli, antioxidanți ce neutralizează efectele negative ale radicalilor liberi. Acești compuși pot cauza îmbătrânirea prematură a celulelor și pot favoriza dezvoltarea unor boli precum cancerul.

Este anticancerigen

Așa cum am menționat deja, sucul de sfeclă poate împiedica dezvoltarea unor țesuturi maligne ce pot deveni canceroase, motiv pentru care este indicat să adaugi acest aliment în dietă ca măsură preventivă.

Numeroase studii au arătat că sfecla poate preveni formarea tumorilor, mai ales în pancreas, sân și prostată.

Îmbunătățește performanțele sportive

Mulți sportivi beau suc de sfeclă înaintea unei competiții, deoarece acesta îmbunătățește capacitatea pulmonară. Studiile au demonstrat că, atunci când bei acest suc roșu înainte de un antrenament sau de o competiție sportivă, poți observa o îmbunătățire de 16% a performanței fizice.

Echilibrează tensiunea arterială

Consumul a două căni de suc de sfeclă pe zi este recomandat persoanelor care suferă de hipertensiune arterială. Conținutul de nitrați al acestei legume reduce valorile tensiunii.

Sucul de sfeclă ajută digestia

Îmbunătățește digestia

Sucul de sfeclă te ajută să digeri anumite alimente, reducând acea senzație de „greutate” în stomac și îmbunătățind digestia. În plus, sfecla stimulează apetitul persoanelor imobilizate la pat.

Îmbunătățește funcțiile glandei tiroide

Guta este asociată cu un nivel scăzut de iod (un lucru extrem de comun în țările dezvoltate). Consumul de alimente ce conțin acest mineral, printre care și sfecla, ajută la ameliorarea sau chiar la eliminarea acestei probleme. Sfecla mangold și usturoiul sunt alte surse naturale de iod. 

Încetinește procesul de îmbătrânire

Nu ne referim numai la piele, ci și la organele interne și la întregul corp. Sucul de sfeclă menține creierul sănătos. În plus, acesta accelerează procesul de vindecare a leziunilor și încetinește formarea ridurilor premature.

Previne inflamațiile

Sfecla conține un nutrient important numit betaină, ce combate stresul și reduce inflamațiile. În plus, acesta protejează organele de boli și ajută la o recuperare mai rapidă după o leziune sau o intervenție chirurgicală.

Tratează anemia

Acest beneficiu se datorează conținutului de fier și acid folic.

Sucul de sfeclă tratează anemia

Combate retenția de apă

Sucul de sfeclă este recomandat persoanelor care au edeme sau retenție de apă la nivelul picioarelor. Acest lucru se datorează conținutului său ridicat de potasiu și sodiu. Consumul de sfeclă este indicat celor care suferă de:

  • Gută
  • Hiperuricemie
  • Pietre la rinichi (dacă nu s-au format în urma excesului de oxalat de calciu)
  • Oligurie

Sucul de sfeclă crește producția de urină și ajută la eliminarea excesului de apă și deșeuri dăunătoare, cum ar fi acidul uric.

Este detoxifiant

Acest suc ajută la buna funcționare a rinichilor, ficatului și intestinelor, stimulând eliminarea rapidă a deșeurilor și a toxinelor din organism.

Te ajută să slăbești

Sfecla are puține calorii, dar este foarte sățioasă. Poți să adaugi sfeclă rasă în salate pentru a-ți mări aportul de fibre și pentru a preveni constipația și obezitatea.

Este un supliment ideal în timpul sarcinii

Conținutul ridicat de acid folic transformă sfecla în alegerea ideală pentru femeile însărcinate, ajutând la dezvoltarea fătului.

După naștere, continuă să consumi sfeclă, pentru a reduce riscul de infecții. Această legumă este recomandată și copiilor în perioada de creștere, deoarece previne deficitul de vitamine și ajută la o dezvoltare armonioasă și sănătoasă a micuților.

Sucul de sfeclă întărește imunitatea

Cum să prepari un suc de sfeclă, morcovi și măr

Acum că ai aflat care sunt beneficiile acestei legume unice și delicioase, trebuie să înveți și cum să prepari un suc minunat! Rețeta pe care ți-o prezentăm conține două alte superalimente. Chinezii folosesc această „băutură minune” pentru a preveni și a trata diverse afecțiuni.

Printre beneficiile sale se numără și următoarele:

  • Întărește sistemul imunitar
  • Elimină radicalii liberi
  • Încetinește dezvoltarea celulelor canceroase
  • Curăță organismul

Ingrediente

  • 1 sfeclă
  • 1 morcov
  • 1 măr
  • 1 cană de apă
  • 1 lămâie (opțional)

Mod de preparare

  • Spală toate ingredientele și curăță-le.
  • Taie-le în bucăți mici.
  • Adaugă-le pe toate în blender, împreună cu zeama de lămâie, dacă dorești.
  • Procesează-le până obții un lichid omogen.
  • Adaugă câteva cuburi de gheață, dacă preferi să bei acest suc rece.
  • Încearcă să bei două sucuri pe zi, unul dimineața pe stomacul gol și altul în timpul zilei, ca o gustare.