Tehnica 4-7-8 îți asigură un somn odihnitor

Tehnica 4-7-8 asigură un somn mai bun

Dacă suferi de insomnie sau ai diverse probleme cu somnul, suntem siguri că ai încercat tot ce se putea, de la ceaiuri relaxante până la plimbări scurte înainte de culcare. Cu toate acestea, unele trucuri funcționează pentru anumite persoane, iar pentru altele sunt inutile, motiv pentru care este bine să iei în calcul noi sugestii, pentru a afla ce îți este cu adevărat de ajutor. Prin urmare, astăzi îți vom prezenta tehnica 4-7-8, o metodă celebră la care apelează mulți oameni, nu numai pentru a se bucura de un somn de calitate, ci și pentru a reduce nivelul de stres.

Ce este tehnica 4-7-8?

Tehnica 4-7-8 reprezintă o modalitate de relaxare cu ajutorul respirației. Metoda îi aparține lui Andrew Veil, un medic din cadrul Universității din Arizona (Statele Unite), celebru pentru terapiile sale de reducere a stresului și anxietății și pentru ajutorul oferit persoanelor care suferă de insomnie.

Acest doctor s-a aflat pe coperta revistei „Time” de două ori până acum și, deși este adevărat că are în spate o campanie de marketing, sfaturile și tehnicile dezvoltate de el sunt de mare ajutor pentru cei afectați profund de stres și nervozitate.

Dacă te numeri și tu printre ei, există mai multe motive pentru care ar trebui să încerci tehnica 4-7-8:

Dacă o urmezi timp de o lună, vei observa că dormi mult mai bine noaptea. Corpul tău se obișnuiește cu aceste exerciții zilnice de relaxare, până când, treptat, respirația ta va fi mai echilibrată, mușchii se vor detensiona, mintea va fi mai relaxată, iar tu vei putea să te odihnești corespunzător în timpul nopții.

Tehnica 4-7-8 este foarte utilă pentru combaterea stresului zilnic și a nervilor sau a furiei ce se acumulează uneori.

În prima lună, este indicat să aplici tehnica 4-7-8 de patru ori pe zi, dar după încheierea acestui interval, este de ajuns să o urmezi doar de două ori, o dată dimineața și o dată cu jumătate de oră înainte de culcare. Corpul și creierul se vor obișnui cu această tehnică, somnul devenind un răspuns automat la exercițiile respective.

Cum se aplică tehnica 4-7-8?

Tehnica 4-7-8 se bazează pe respirație

Tehnica 4-7-8 este foarte ușor de aplicat. Nu trebuie decât să urmezi pașii de mai jos:

În prima lună

În prima lună, trebuie să aplici tehnica 4-7-8 de patru ori pe zi: prima dată dimineața, după ce te trezești, a doua oară după masa de prânz, a treia oară după-amiaza, când ajungi acasă și a patra oară seara, cu o jumătate de oră înainte de culcare. Iată ce trebuie să faci mai exact:

  • Așază-te într-un loc confortabil care îți permite să-ți ții spatele drept.
  • Plasează-ți limba în spatele dinților din față, unde începe cerul gurii.
  • Ține gura închisă și inspiră aer pe nas, timp în care trebuie să NUMERI PÂNĂ LA 4.
  • Acum ține-ți respirația TIMP DE 7 SECUNDE.
  • Expiră aerul din plămâni pe parcursul a 8 SECUNDE. Odată cu aerul, lasă să iasă din tine toată oboseala, presiunea și anxietatea. Te vei simți eliberat de tot ceea ce te apasă.
  • Repetă același procedeu de patru ori.
  • Și asta e tot. După cum poți vedea, este o metodă foarte simplă ce ajută la reglarea respirației. Cel mai important este să îți amintești să o aplici de patru ori pe zi, timp de o lună.

În lunile următoare

După prima lună, corpul și mintea se obișnuiesc cu aceste exerciții. Tehnica prezentată este o modalitate excelentă de a controla stresul zilnic cauzat de diverși factori externi ce alterează ritmul respirației și, ca urmare, provoacă o acumulare de tensiune.

După încheierea celor 30 de zile, este suficient să aplici tehnica 4-7-8 de două ori pe zi, o dată dimineața după ce te trezești și a doua oară seara, cu aproximativ o jumătate de oră înainte de culcare. Cu toate acestea, dacă într-un anumit moment te simți foarte stresat sau nervos, după o ceartă de exemplu, nu ezita să folosești această tehnică, întrucât te va ajuta să te relaxezi.

Tehnica 4-7-8 îți asigură un somn odihnitor

În concluzie, este important să respecți următoarele recomandări pentru a te bucura de un somn odihnitor:

  • Adoptă o rutină zilnică: ia prânzul și cina la aceleași ore și aplică tehnica 4-7-8 în aceleași momente ale zilei.
  • Optează pentru o cină ușoară și servește-o cu cel puțin două ore înainte de culcare.
  • Fă un duș relaxant înainte de a te băga în pat.
  • Cu două ore înainte de culcare, este bine să închizi calculatorul și telefonul mobil, întrucât ecranele lor acționează ca stimuli ce ne împiedică să dormim bine.