Un mic dejun sănătos pentru creierul tău

Pentru a îmbunătăți sănătatea creierului tău, este esențial să consumi nutrienți care oferă energie și aprovizionează acest organ cu oxigen. În acest scop, trebuie să mănânci sănătos începând cu micul dejun.
Un mic dejun sănătos este benefic pentru creierul tău

O carte foarte interesantă a fost publicată în 2014. Titlul acesteia este Ghidul MințiAscuțite pentru fitness cerebral: cum să optimizezi sănătatea și performanța creierului la orice vârstă (The SharpBrains Guide to Brain Fitness: How to Optimize Brain Health and Performance at Any Age).

Autorii cărții menționate prezintă diverse modalități de a ne îmbunătăți sănătatea cerebrală și de a ne bucura de o calitate a vieții superioară. Cele 11 strategii descrise în carte sunt informații pe care probabil le știm deja, dar pe care nu obișnuim să le punem în aplicare.

Printre aceste strategii se numără și importanța unui mic dejun sănătos. Una dintre cele mai frecvente greșeli de care majoritatea ne facem vinovați este consumarea regulată de zaharuri. Renunțând la alimentele bogate în această substanță, ne vom îmbunătăți sănătatea. Din păcate, nu este ușor să adoptăm acest obicei.

Creierul uman are nevoie de o anumită cantitate de glucoză pentru a funcționa în stare optimă. Acest organ consumă aproximativ 20% din energia totală produsă zilnic de organism. Dacă creierul nu este aprovizionat cu suficientă energie, sănătatea noastră generală va avea de suferit.

În articolul de azi te invităm să descoperi cinci idei pentru a-ți hrăni creierul începând cu micul dejun. Citește în continuare și nu ezita să adopți o dietă sănătoasă!

5 alimente benefice pentru creierul tău pe care ar trebui să le servești la micul dejun

Stilul tău de viață are un impact major când vine vorba evitarea—sau nu—a unor probleme cum ar fi accidentele vasculare cerebrale. De fapt, în zilele noastre AVC-urile reprezintă una dintre principalele cauze ale morții sau ale dizabilităților permanente.

Desigur, nu există nicio metodă 100% eficientă de a preveni AVC-urile. De asemenea, această problemă de sănătate poate afecta atât vârstnicii, cât și persoanele tinere care au un stil de viață sănătos.

Citește și: Dieta pentru creier și beneficiile sale

Vestea bună este că, atât timp cât avem creierul sănătos, șansele noastre să ne revenim în urma unui AVC sunt mai mari. Creierul uman este asemenea unui mușchi. Dacă îl exersezi regulat, vei crește rezervele cognitive, neuroplasticitatea și agilitatea acestuia.

O modalitate de a-ți ajuta creierul să funcționeze mai bine este să adopți o alimentație sănătoasă. Iată cinci alimente benefice pentru creier pe care nu ar trebui să eziți să le consumi la micul dejun:

1. Puterea incredibilă a semințelor de chia

Diverse alimente sunt foarte benefice pentru creierul uman

Semințele de chia sunt un aliment sărac în calorii ce oferă o cantitate semnificativă de acizi grași omega-3.

  • Acizii grași omega-3 sunt esențiali pentru o bună sănătate cerebrală.
  • De asemenea, semințele de chia conțin mai mult calciu decât laptele, de trei ori mai mulți antioxidanți decât afinele proaspete și de trei ori mai mult fier decât spanacul. Aceste semințe sunt pur și simplu incredibile!
  • Grație conținutului ridicat de potasiu și fibre, semințele de chia sunt unul dintre cele mai bune alimente pe care le poți servi la micul dejun.

2. Îmbunătățește-ți funcțiile cerebrale cu avocado

Fructul de avocado îți face creierul mai sănătos

Îți faci griji că fructul de avocado conține prea multe calorii? Află că, atât timp cât nu faci exces, acest aliment nu te va îngrășa și nu îți va crește nivelul de colesterol.

Fructul de avocado are abilitatea de a îmbunătăți aprovizionarea cu sânge și oxigen a creierului. Consumând un sfert de avocado în fiecare zi, vei profita de beneficii incredibile.

  • Grăsimile sănătoase din componența fructului de avocado fortifică arterele și le fac mai flexibile.
  • Acizii grași mononesaturați conținuți de avocado protejează celulele nervoase cunoscute sub denumirea de astrocite.
  • Astrocitele facilitează comunicarea dintre nervi și celulele creierului.
  • Uleiul de avocado este benefic pentru funcția cerebrală.
  • Consumul acestui fruct scade tensiunea arterială, oferind protecție împotriva AVC-urilor.

3. Antioxidanții incredibili ai ceaiului verde

Ceaiul verde conține de opt ori mai mulți polifenoli decât fructele și legumele. Catechinele din componența acestei băuturi sunt un ingredient cheie pentru a ne menține creierul sănătos.

Grație conținutului său de antioxidanți și vitamina C, ceaiul verde oferă protecție împotriva bolilor Alzheimer și Parkinson. O singură cană de ceai verde servită la micul dejun îți oferă beneficii importante pe termen lung.

Te sfătuim să citești și: Suferința – efectele asupra creierului

4. Ovăz și cacao neîndulcită

Poți servi această combinație uimitoare de două sau trei ori pe săptămână. Nu trebuie decât să combini un cubuleț de ciocolată neagră neîndulcită cu o cană de fulgi de ovăz. Iată ce nutrienți îți oferă acest desert:

  • Vitaminele A, C și D și complexul de vitamine B
  • Minerale (siliciu pentru țesuturile conjunctive, fosfor, magneziu, potasiu, calciu și fier)
  • Acizi grași mononesaturați

5. Afinele, cel mai benefic fruct pentru creier

Creierul are nevoie de energie suficientă pentru a funcționa corespunzător

Afinele au un conținut mai ridicat de taninuri, flavonoide și antocianine decât orice alt fruct de pădure. Acești antioxidanți au un efect antibiotic și antiinflamator.

  • Poți consuma afine și pentru a-ți reduce nivelul de colesterol și a-ți îmbunătăți conexiunile dintre neuroni, astfel încât să înveți mai ușor.
  • Deși nu este ușor să le achiziționezi în afara sezonului, poți să pui deoparte câteva afine de fiecare dată când le găsești la piață.

Servind afine la micul dejun, îți vei îmbunătăți memoria. Nu ezita să le consumi mai des!

Începe-ți ziua cu un mic dejun care îți va face creierul mai sănătos. De asemenea, evită sedentarismul, redu-ți nivelul de stres și menține-ți curiozitatea.