Vindecă insomnia în mod natural

Stresul cauzează insomnia

Dacă aveți probleme cu somnul și nu puteți să adormiți ușor, este necesar să urmați câteva tratamente naturale. Insomnia este foarte des întâlnită în zilele noastre și apare chiar și atunci când cineva adoarme foarte ușor (dar se trezește la cele mai slabe sunete). Învățați din acest articol cum puteți trata insomnia în mod natural!

Ce cauzează insomnia?

Potrivit unor studii efectuate cu mai mulți ani în urmă, insomnia este cauzată de numeroși factori precum depresia, stresul sau anxietatea. Un alt factor ce influențează modul în care adormim este stilul de viață adoptat. Insomnia poate fi provocată și de schimbări ale programului, ale obiceiurilor sau de călătorii în alte țări.

Este foarte des întâlnită imposibilitatea de a dormi din cauza unei discuții legate de muncă, a unei certuri cu un coleg/partener, a unei cine insuficiente, a gândurilor legate de ziua următoare (înainte de un eveniment important, o nuntă, prima zi de cursuri, etc.) sau a schimbării programului zilnic (începerea vacanței, de exemplu). În cazul schimbării programului, corpul are nevoie de timp pentru a intra într-o nouă rutină.

Insomnia este supărătoare

Remedii naturale pentru a trata insomnia

Dacă vă loviți frecvent de aceasă problemă, vă recomandăm următoarele remedii ce tratează insomnia:

  • Lapte cald: conține un hormon numit melatonină ce este direct responsabil de somnul adânc. Acesta este eficient în a trata insomnia și alte probleme similare. Înainte de a merge la somn, consumați o cana cu lapte cald, fără să adăugați zahar.
  • Valeriană: are proprietăți sedative ce vă ajută să adormiți mult mai repede. Puteți prepara o infuzie sau un ceai seara înainte de culcare. Aveți grijă la cantitatea pe care o consumați deoarece este posibil să nu mai auziți alarma de dimineață.
  • Flori de lime: este un sedativ și un tranchilizant ce trebuie consumat înainte de culcare sub formă de ceai. Este recomandat și pentru persoanele ce suferă de anxietate sau spasme, deoarece ajută la ameliorarea tensiunii musculare datorită proprietăților sale antispasmodice.

Insomnia te ține treaz noaptea

  • Salată verde: este frecvent folosită pentru copiii ce nu pot dormi sau pentru cei ce se trezesc des în timpul nopții. Aceasta conține anumite substanțe analgezice și sedative. Pentru copii, puneti frunzele de salată în cadă atunci când le faceți baie.
  • Lavandă: dacă vă place aromaterapia, acest remediu este pentru dumneavoastră. Mirosul acestei plante relaxează sistemul nervos, vă ajută să dormiți bine și combate stresul. Vă puteți parfuma camera cu ulei esențial de lavandă pentru a dormi profund.
  • Flori de portocal: florile de portocal au un efect tranchilizant și relaxant pentru organismul dumneavoastră. Pot fi folosite sub formă de ceai, pot fi inhalate sub formă de uleiuri esențiale înainte de somn sau pot fi adăugate în cadă. Dacă aveți curte, nu ezitați să plantați o tufă (lângă fereastra dormitorului, dacă este posibil).

Trucuri pentru a preveni insomnia

Dincolo de a încerca remediile mai sus menționate, câteva schimbări în programul de zi cu zi pot fi o idee foarte bună:

  • Folosiți patul pentru somn, nu pentru muncă sau studiu.  Folosirea televizorului nu este recomandată în timpul mesei, al vorbitului la telefon sau al cititului. Corpul și creierul se vor obișnui să atribuie patului și alte activități în afară de cele esențiale (somn sau relații sexuale) și vor rămâne într-o stare alertă atunci când nu este cazul.
  • Atenție la cină: dacă mâncați mult la cină sau noaptea, este posibil să nu puteți adormi. Acest lucru este valabil mai ales dacă mâncați alimente foarte grase, produse făinoase sau zahăr. Acestea vă vor crea probleme digestive și vă va fi greu să adormiți. Nu trebuie să ajungeți însă nici în extrema cealaltă și să nu mâncați nimic, deoarece stomacul gol vă va deranja la fel de mult ca unul plin. Așadar, cel mai bine este să consumați ceva ușor la cină.

Insomnia este deranjantă

  • Meditați: insomnia face ca organismul și creierul să rămână în stare alertă un timp îndelungat. Meditația și relaxarea ar putea fi răspunsul problemelor tale de somn.
  • Profitați de avantajele terapiei muzicale: anumite melodii, în special dacă ascultați muzică clasică sau sunete din natură (cascadă, valuri ocean, păsări, etc.), vă ajută să vă relaxați. Trebuie să vă concentrați asupra muzicii și să vă relaxați. Corpul dumneavoastră va intra ușor într-o stare de somnolență. Nu vă recomandăm să ascultați melodii cu versuri sau postul preferat de radio.
  • Evitați consumul de cafea, alcool, ceai negru sau tutun: cu minim 4 ore înainte de a merge la somn. În caz contrar, sistemul dumneavoastră nervos va fi stimulat și nu veți putea să vă relaxați sau să adormiți. Dacă urmați această recomandare, veți avea cu siguranță un somn profund și liniștit.

Sursa fotografiilor: Jacob Stewart, Carlos Martz, Alyssa L. Miller, Casey Fleser, Alisdair