Zahărul – 10 motive să nu-l mai consumi

Zahărul poate provoca constipație și alte probleme de sănătate. Eliminând acest aliment din dieta noastră zilnică, ne vom îmbunătăți digestia și vom putea menține mai ușor o greutate sănătoasă.
Zahărul și corpul tău

Zahărul este unul din cele mai populare alimente pe plan mondial, dar, din păcate, acesta este și unul din cele mai puțin sănătoase. Deși cu toții avem poftă de dulce ce, deseori, nu poate fi controlată foarte ușor, consumul de zahăr ne va provoca în cele din urmă probleme de sănătate și ne va afecta calitatea vieții.

Desigur, nu toate tipurile de zahăr sunt la fel. Cel mai nociv pentru sănătatea noastră este zahărul alb rafinat—adică exact tipul de zahăr vândut în orice magazin alimentar și folosit ca ingredient în pâine, alimente procesate, dulciuri și unele snack-uri. Într-adevăr, este foarte greu să evităm consumul de zahăr în zile noastre.

Industria alimentară ne pune la dispoziție foarte multe produse ce conțin zahăr, deci este foarte important ca noi să știm care sunt riscurile consumului excesiv al acestui aliment. În acest articol îți vom prezenta zece motive pentru a-ți reduce aportul zilnic de zahăr. Citește în continuare și o să fi surprins!

10 motive să nu mai consumi zahărul rafinat

Vei avea mai multă energie

Zahărul îți afectează abilitatea de a face exerciții

Multe persoane, atunci când au nevoie de un plus de energie, obișnuiesc să consume băuturi răcoritoare zaharoase, băuturi energizante și tot felul de alte lichide ce conțin zahăr. Însă, numeroase studii au demonstrat existența unei legături între un nivel ridicat de zahăr din sânge și oboseală.

Dacă consumăm zahărul în exces, rezerva de energie a organismului nostru se va epuiza mai repede și noi ne vom simți mai obosiți. Pentru a te simți mai plin de energie, te sfătuim să-ți reduci aportul zilnic de zahăr.

Inima ta o să fie mai sănătoasă

Conform unui studiu publicat în Jurnalul Asociației Americane de Cardiologi, zahărul în exces ne face mai vulnerabil infarcturilor. Astfel, dacă începem să moderăm consumul zilnic de zahăr, inima noastră va fi mai sănătoasă.

Se va reduce riscul de cancer

Zahărul provoacă cancer

Numeroase studii efectuate în toate colțurile lumii au demonstrat că zahărul poate hrăni celulele canceroase. Dacă reducem aportul zilnic de zahăr, ne vor scădea șansele să facem diverse tipuri de cancer pentru că înmulțirea celulelor canceroase va fi îngreunată.

Ficatul tău va fi mai sănătos

Asemenea consumului excesiv de alcool, un aport zilnic prea mare de fructoză și glucoză poate provoca acumulări de toxine la nivelul ficatului. Specialiștii ne recomandă să ne detoxifiem ficatul periodic, pentru a reduce riscul ca acest organ atât de important să ni se îmbolnăvească.

Vei dormi mai bine

Zahărul îți strică somnul

Deși consumul excesiv de zahăr ne poate epuiza resursele de energie, acesta ne va și perturba somnul. Persoanele care își moderează aportul zilnic de zahăr vor observa imediat că se odihnesc mult mai bine, iar anumite studii sugerează că există o legătură între eliminarea zahărului din dietă și vindecarea insomniei.

Pielea ta va avea un aspect mai tânăr

Zahărul în exces afectează producția de elastină și colagen a organismului, aceste două elemente numărându-se printre principalele surse de proteine pentru piele. Pe termen lung, consumul excesiv de zahăr poate provoca îmbătrânire prematură și diverse afecțiuni cutanate.

Greutatea ta corporală va fi mai aproape de cea ideală

Zahărul te împiedică să slăbești

Alimentele zaharoase tind să aibă un conținut mare de grăsimi, glucide și calorii—elemente ce duc la luarea în greutate. Dacă reușim să eliminăm zahărul din dieta noastră zilnică, ne vom reduce aportul zilnic din elementele tocmai menționate, ceea ce înseamnă că ne va fi mai ușor să atingem acea greutate ideală mult visată.

Vei avea o digestie mai bună

Reducându-ți aportul zilnic de zahăr, sistemul tău digestiv va primi un plus de energie ce îi va facilita abilitatea de a procesa alimentele pe care le consumi. Astfel, vei fi protejat împotriva constipației și a numeroaselor probleme de sănătate ce îți pot afecta colonul.

Te vei simți mai sătul după ce mănânci

Numeroase studii au demonstrat că persoanele care consumă zahăr în exces devin rezistente la leptină, un hormon ce ne avertizează creierul atunci când am mâncat destul.

Dinții tău vor fi mai sănătoși

Bacteriile din cavitatea bucală prosperă atunci când sunt hrănite cu zahăr, ceea ce înseamnă că zahărul îți crește riscul de a fi afectat de carii și de alte probleme dentare. Astfel, dacă îți reduci aportul zilnic de zahăr, dinții și gingiile tale vor fi mult mai sănătoase.