12 obiceiuri nocturne care te îngrașă

9 decembrie 2017
Fără să ne dăm seama, mulți dintre noi avem anumite obiceiuri nocturne care duc la câștigul în greutate. Vrei să descoperi cum poți să slăbești în timp ce dormi?

Fiecare dintre noi are anumite obiceiuri care, fără să ne dăm seama, duc la depunerea grăsimii. Dacă vrei să ai mai bine grijă de tine și să previi câștigul în greutate involuntar, încearcă să eviți următoarele obiceiuri nocturne care te îngrașă. Probabil nici nu știai cât de nocive sunt!

1. Somnul insuficient

A nu dormi destul intră în categoria de obiceiuri nocturne care te îngrașă

Lipsa de somn determină câștigul în greutate. Dacă nu dormim suficient, metabolismul devine mai lent, ceea ce accelerează depunerea kilogramelor în plus. Totodată, somnul insuficient intensifică senzația de foame și stimulează producția cortizolului.

Nu în ultimul rând, lipsa de somn ne va împiedica să facem suficientă mișcare deoarece ne vom simți prea obosiți. Așadar, este important să obținem între 7 și 8 ore de somn în fiecare noapte.

2. Servești o cină grea

Și servirea unei cine foarte copioase determină câștigul în greutate. Nu este bine să mâncăm o cantitate ridicată de alimente (sau alimente grele) la ultima masă a zilei. În fond, acesta este momentul în care digestia devine mai lentă.

De asemenea, trebuie să reținem că nici servirea cinei atunci când ne uităm la televizor nu este un obicei benefic. Această practică ne împiedică să fim atenți la cantitatea de mâncare consumată. Ca să nu ne îngrășăm, este esențial să evităm mâncatul în exces.

3. Te culci imediat după cină

Nu vom avea nimic de câștigat dacă ne băgăm în pat imediat după cină. Acest obicei nociv obligă corpul să rețină mai multe grăsimi, îngreunând digestia. Te sfătuim să servești cina cu 1,5-2 ore înainte de culcare, astfel încât să nu te îngrași în timp ce dormi.

4. Consumul de prăjeli, unul dintre acele obiceiuri nocturne care te îngrașă

Evită cinele grele și alte obiceiuri nocturne care te îngrașă

Servirea prăjelilor la cină nu este o practică recomandată. Aceste alimente oferă un plus de calorii pe care organismul nu va avea timp să le ardă, promovând astfel câștigul în greutate. Mai mult, nici somnul tău nu va fi odihnitor.

Optează pentru preparate mai sănătoase la cină, care te ajută să-ți menții o greutate optimă.

5. Consumul de alimente picante

În categoria de obiceiuri nocturne care te îngrașă se află și includerea alimentelor picante în meniul pentru cină. Produsele alimentare foarte picante sau cu ardei iute pot cauza indigestie și îți vor strica somnul.

În timp ce dormi, petreci mai multe ore fără a mânca. Alimentele picante pot cauza durere în această perioadă deoarece stimulează producția de sucuri gastrice. Astfel, este indicat să le eviți la cină. Pentru a nu te îngrășa când dormi, consumă alimente picante în orice alt moment al zilei!

6. Consumul de carbohidrați

Principalul rol al carbohidraților este să aprovizioneze organismul cu energie. Evident, această energie nu este necesară când dormi. În plus, carbohidrații sunt bogați în zaharuri rafinate care, pentru a nu fi convertite în grăsime, trebuie arse imediat.

7. Ai grijă cu deserturile!

Zahărul și făina rafinată se pot acumula la nivelul celulelor sub formă de grăsime. Nu este indicat să le servim la cină, deoarece corpul nostru nu va reuși să ardă caloriile pe care le oferă.

Optează mai bine pentru fructe. Aceste alimente sunt dulci în mod natural, delicioase, pline de vitamine și lipsite de grăsimi.

8. Servirea gustărilor, printre cele mai nocive obiceiuri nocturne care te îngrașă

Servirea de gustări și alte obiceiuri nocturne care te îngrașă

Dacă deja ai cinat, este o idee proastă să te furișezi până la frigider sau debara pentru a servi o gustare nocturnă. Nu vei face decât să ingerezi calorii inutile pe care nu le vei putea arde peste noapte.

Un alt dezavantaj al gustărilor nocturne este faptul că produc energie suplimentară care te va ține treaz. Corpul tău nu o va putea folosi în mod adecvat, iar kilogramele în plus se vor depune imediat.

9. Săritul peste cină

Nici să sari peste cină nu este o idee bună dacă vrei să slăbești. De fapt, pe lângă faptul că nu te va ajuta să îți subțiezi talia, acest obicei îți va încetini metabolismul.

Astfel, îți va fi mai foame la următoarea masă. Totodată, săritul peste cină poate crește nivelul de anxietate și duce la pierderea masei musculare și depunerea grăsimii.

10. Consumul de băuturi alcoolice sau cafea

Servirea de cafea seara și alte obiceiuri nocturne care te îngrașă

Un alt sfat pe care ți-l dăm este să eviți cofeina și alcoolul când se aproprie ora de culcare. Ambele substanțe afectează negativ somnul, iar băuturile care le conțin tind să fie bogate în calorii. Așadar, atât băuturile alcoolice, cât și cafeaua îți vor da peste cap programul de somn și te vor îngrășa.

O cană de lapte cald sau un pahar de apă constituie opțiuni mult mai benefice. Încearcă-le cu încredere!

11. Utilizarea telefonului mobil și a calculatorului, printre cele mai frecvente obiceiuri nocturne care te îngrașă

Lumina albastră și undele radio emise de ecranul telefonului mobil și al calculatorului alterează tiparele de somn. Toate aceste elemente îngreunează menținerea unei greutăți sănătoase.

Este indicat să te deconectezi de la aceste dispozitive cu cel puțin o oră înainte de culcare. Citește o carte sau ascultă muzică relaxantă și vei dormi mult mai bine.

12. Te culci foarte târziu

Ultimul aspect de care trebuie să ții cont este că simplul fapt de a te culca foarte târziu (după unu noaptea, de pildă) determină câștigul în greutate. Ca să menții acest program de somn, trebuie să lupți împotriva ritmului natural al corpului tău.

Această practică provoacă o senzație intensă de foame încă de la primele ore ale dimineții, deoarece ai ars un număr mare de calorii între cină și momentul în care în sfârșit ai adormit. Vei ajunge să ingerezi mai multe calorii decât ai nevoie, ceea ce inevitabil te va îngrășa.

Probabil ți-ai dat seama deja ce trebuie să faci ca să eviți aceste neplăceri: culcă-te mai devreme!

Sursa imaginii principale: wikiHow.com

Te-ar mai putea interesa