3 motive pentru a adăuga magneziu în dietă

Datorită abilității sale de a se atașa hormonilor, magneziul poate ameliora multe probleme asociate dezechilibrelor hormonale care preced menstruația. 

Dacă ai multe nelămuriri cu privire la efectele acestui mineral, sperăm că la finalul articoluluii de față îți vei da seama că există, într-adevăr, multe motive pentru a adăuga magneziu în dietă. Nu-ți face griji, în curând te vei convinge de importanța acestui element pentru sănătatea organismului.

Când mergi la cumpărături, probabil nu te gândești să verifici ce nutrienți conțin alimentele pe care intenționezi că le cumperi. Acest lucru este valabil și în cazul magneziului. Multe persoane nu știu că acest element este extrem de important.

Spre deosebire de  calciu sau fier, oamenii nu conștientizează importanța magneziului. De fapt, unele studii au arătat că până la 48% din populația Statelor Unite ar putea suferi de lipsa acestui mineral.

Motivele pentru care magneziul nu ar trebui să lipsească din alimentație sunt nenumărate. În plus, acest element se găsește în mulți compuși din numeroase alimente naturale și procesate.

În acest articol îți prezentăm însă cele mai importante 3 motive pentru a adăuga magneziu în dietă pentru a asigura bunăstarea organismului și o calitate superioară a vieții. Vorbim aici despre mai multe beneficii ale acestui mineral, de la contribuția în asimilarea vitaminei D până la ameliorarea mai multor afecțiuni, cum ar fi:

  • Fibromialgie
  • Fibrilație auriculară 
  • Diabet de tip 2
  • Sindrom premenstrual
  • Boli cardiovasculare
  • Migrene
  • Îmbătrânire

Da, toate aceste probleme și afecțiuni pot fi ameliorate sau prevenite doar printr-un aport adecvat și regulat de magneziu în alimentație. Iată o listă a tuturor motivelor principale pentru a consuma acest mineral și beneficiile de care te poți bucura.

Trei motive pentru a adăuga magneziu în dietă

Motive pentru a adăuga magneziu în dietă și beneficiile sale

Este important ca dieta ta să conțină alimente diverse, bogate în minerale care să îți hrănească organismul și să îl mențină sănătos. Magneziul ocupă un loc fruntaș în acest grup. Acesta oferă mai multe beneficii organismului decât alte minerale, cum ar fi fosforul, calciul, zincul, siliciul sau potasiul.

O parte a sistemului osos nu ar exista fără magneziu, iar când zâmbești, îți dai seama cât de importante sunt efectele sale pentru dantură.

1. Magneziul este esențial pentru sănătatea oaselor și a danturii

Motive pentru a adăuga magneziu în dietă pentru o dantură sănătoasă

După cum bine știm, calciul este unul dintre „personajele” principale când vine vorba de sănătatea oaselor și a danturii. Însă și magneziul joacă un rol important în acest sens, deoarece ajută la fixarea celorlalte elemente. Prin urmare, deficitul de magneziu împiedică menținerea unui nivel corespunzător al calciului în organism. Această problemă are multe efecte negative, printre care osteoporoza și cariile.

Îți recomandăm să consumi alimente bogate în magneziu, cum ar fi produsele lactate și fructele cu un conținut ridicat de vitamina D:

  • Caise
  • Mere
  • Guava

2. Ameliorează simptomele sindromului premenstrual

Sindromul premenstrual poate fi extrem de supărător. Magneziul se atașează hormonilor și reglează activitatea acestora, ameliorând anumite simptome, precum durerea și sensibilitatea.

În ceea ce privește crampele menstruale, dacă ai consumat multe alimente cu un conținut bogat de magneziu în luna respectivă, vei observa că durerea este redusă considerabil.

3. Combate insomnia

Motive pentru a adăuga magneziu în dietă pentru un somn odihnitor

Tulburările de somn afectează foarte multe persoane. Acestea pot avea mai multe cauze. Totodată, s-a dovedit că deficitul de magneziu duce la dezvoltarea insomniei. 

Melatonina este un hormon care reglează somnul. Atunci când există o carență de magneziu în organism, apare insomnia. Se pare că există o legătură între acest mineral și abilitatea de a dormi bine.

Considerații finale

Pe blogul nostru îți recomandăm întotdeauna cele mai bune modalități de a-ți îngriji organismul. Tocmai de aceea ți-am prezentat mai multe motive pentru a adăuga magneziu în dietă. Ai grijă să consumi alimente care conțin acest mineral și care ajută la asimilarea sa.

Desigur, este bine să fii întotdeauna atent/ă la ce mănânci și să descoperi beneficiile sau efectele fiecărui element asupra organismului tău.

Te-ar mai putea interesa