4 exerciții pentru ameliorarea durerii cervicale

11 iulie 2018
Durerea cervicală poate fi cauzată de o postură incorectă, stres sau mișcări nepotrivite. Din fericire, exercițiile de mai jos oferă o ameliorare imediată. 

Durerea cervicală este foarte frecventă și foarte neplăcută. Intensitatea sa diferă în fiecare situație în parte, însă uneori poate fi atât de acută, încât devine insuportabilă. Pacienții simt cum durerea îi „săgetează” și devine din ce în ce mai intensă, tulburându-le somnul. Din fericire, există câteva exerciții pentru ameliorarea durerii cervicale atât de simple, încât pot fi executate cu ușurință acasă.

Vrei să le încerci și tu?

Cauzele durerii cervicale

Exerciții pentru ameliorarea durerii cervicale cauzate de stres

Dacă te doare gâtul și nu știi de ce, este posibil să găsești răspunsul în rândurile de mai jos. Dacă descoperi cauza disconfortului, îți este mai ușor să iei măsurile necesare pentru a-l combate.

  • O postură incorectă. Există multe motive pentru care poți avea o postură incorectă a corpului. Unul dintre ele este faptul că monitorul calculatorului se află la o înălțime și distanță inadecvate.
  • Stresul. Indiferent dacă este provocat de problemele la serviciu sau în familie, stresul este pentru multe persoane o cauză a durerii cervicale.
  • Mișcările nepotrivite. O mișcare bruscă sau un exercițiu executat greșit poate cauza dureri în zona gâtului. Ulterior, durerea poate fi accentuată sau menținută din cauza poziției inadecvate în fața calculatorului, de exemplu.

Exerciții pentru ameliorarea durerii cervicale

1. Rotirea gâtului

Exerciții pentru ameliorarea durerii cervicale precum rotirea gâtului

Profită de orice moment liber de peste zi pentru a practica acest exercițiu. Stai pe scaun, cu spatele drept și sprijinit de spătar. Ține brațele relaxate pe picioare.

  • Îndreaptă bărbia către umăr și întoarce capul dintr-o parte în cealaltă.
  • Repetă cel puțin de 5 ori pe fiecare parte.

2. Înclinările laterale

Înclinările laterale sunt exerciții pentru ameliorarea durerii cervicale care oferă mai mult sprijin spatelui.

  • Stai pe scaun și încearcă să atingi umărul cu urechea.
  • Pune mâna pe cap pentru a facilita mișcarea, însă fără forță, ci cu delicatețe.
  • Repetă cu cealaltă parte.

3. Întinderile în față și în spate

Întinderile pe lista de exerciții pentru ameliorarea durerii cervicale

Mișcarea capului în față și în spate eliberează tensiunea din zona gâtului.

  • Este foarte simplu. Dă capul pe spate și privește spre tavan. 
  • Revino încet la poziția inițială, apoi apleacă-ți capul în față, îndreptând ochii spre podea.
  • Pentru ca exercițiul să funcționeze, trebuie să îți relaxezi maxilarul expirând ușor și să nu îți ții spatele încovoiat.

4. Relaxarea umerilor

Fă mișcări circulare cu umerii, rotindu-i în ambele direcții. Nu îți încovoia spatele, ci ține-l drept. Execută 10 repetări.

Exercițiul descris mai sus eliberează tensiunea din zona umerilor, ameliorând durerea cervicală.

Alte sfaturi utile

Exerciții pentru ameliorarea durerii cervicale urmate de un masaj

Pe lângă aceste exerciții pentru ameliorarea durerii cervicale, există și alte modalități de a reduce tensiunea musculară și de a te relaxa. De exemplu, o opțiune excelentă este yoga.

O altă variantă este să îți faci un masaj. Chiar dacă nu îți permiți un masaj profesional, poți să îți faci tu unul chiar mai eficient. Dacă poți să îți faci o programare la un fizioterapeut, este foarte bine. Dacă nu, încercă să ți-l faci singur/ă. Localizează zona tensionată și masează delicat.

Un alt sfat util este să aplici comprese fierbinți pe zona afectată sau să folosești un uscător de păr.

Evită să să cari greutăți mari, cum ar fi un rucsac sau o geantă grea. Dacă este cu adevărat necesar, ai grijă să ridici greutatea îndoind genunchii și nu aplecându-te. În acest fel, îți protejezi spatele.

Te-ar mai putea interesa