4 modalități de a combate anxietatea

13 decembrie 2017
Pentru a combate anxietatea, primul pas constă în a recunoaște această stare și a nu o nega. Negarea ei va îngreuna și mai mult situația. Acceptarea ei te ajută să o ții sub control. 

În ziua de azi, anxietatea este o problemă cu care ne confruntăm frecvent. Multe persoane au de suferit de pe urma ei, însă din fericire există diverse modalități de a combate anxietatea.

Unii indivizi trec prin crize mai severe de anxietate ca urmare a ritmului vieții cotidiene și a vitezei cu care asimilează și procesează tot ce li se întâmplă.

Deși anxietatea este o durere psihică, multe persoane nu sunt diagnosticate în mod oficial. Asta nu înseamnă că este necesar să mergi la medic pentru a conștientiza că suferi de anxietate și că ai nevoie de ajutor.

Ce este anxietatea?

Modalități de a combate anxietatea prin acceptare

Având în vedere că anxietatea afectează numeroase persoane din întreaga lume, mulți își pun aceeași întrebare. Individul care suferă de anxietate este perceput, în general, ca fiind hiperactiv și agitat din fire. Majoritatea celor afectați de această tulburare mentală nu își pot controla neliniștea. Prin urmare, întreaga situație devine foarte confuză pentru ei.

Din păcate, emoțiile sau gândurile predominante asociate acestei stări sunt întotdeauna negative. Persoanele care suferă de anxietate se așteaptă întotdeauna să se întâmple ceva rău, atât lor, cât și celor apropiați.

În cele mai multe cazuri, individul afectat este conștient de prezența unei probleme sau a unei amenințări, însă nu este capabil să identifice cauza. Prin urmare, îi vine foarte greu să controleze problema.

Tipuri de anxietate

Modalități de a combate anxietatea fără a fi diagnosticat de un medic

Comunitatea medicală afirmă faptul că, în realitate, cu cât știm mai multe despre suferința cauzată de anxietate, cu atât îi putem combate mai ușor simptomele. Drept urmare, îți prezentăm în detaliu mai multe aspecte privind diversele tipuri de anxietate.

Stare generală de anxietate

Acest tip de anxietate poate fi provocată de o diversitate de factori. Dacă această stare este declanșată, persoana afectată nu mai reacționează cu calm, devenind agitată.

Având în vedere că starea generală de anxietate îl ia prin surprindere, individul în cauză nu are la dispoziție suficiente mecanisme psihologice pentru a gestiona situația. Prin urmare, acesta are parte de o surpriză foarte neplăcută.

Anxietatea ca trăsătură de personalitate

Acest tip de anxietate se referă la persoanele care se confruntă cu această problemă de la o vârstă fragedă. În multe cazuri, anxietatea se manifestă încă din copilărie. 

O caracteristică nefericită a celor afectați de acest tip de anxietate este reactivitatea. Orice situație poate provoca o reacție automată de neliniște. Prin urmare, persoana în cauză se confruntă cu senzația persistentă și dureroasă de disconfort și îngrijorare.

Modalități de a combate anxietatea

Chiar dacă este o problemă complexă și răspândită, nu este întotdeauna necesar să ceri îndrumarea unui medic pentru tratarea anxietății. Din fericire, există multe soluții pentru ameliorarea sa.

Mai jos, îți prezentăm pe larg câteva modalități de a combate anxietatea. Îți recomandăm să ții cont de sfaturile noastre și să le iei în calcul pentru a ieși învingător din această luptă mentală.

1. Acceptă starea de anxietate

La fel ca în cazul oricărei probleme cu care ne confruntăm, este necesar să acceptăm prezența, cauzele și posibilele efecte ale anxietății asupra propriei persoane. Cu cât ai tendința să îi contești manifestările evidente, cu atât îți faci mai mult rău.

Atunci când ai o criză de anxietate, cel mai bine este să îi accepți prezența și să nu o clasifici drept „ceva rău”. În acest fel, poți evita numeroase alte probleme.

2. Identifică gândurile iraționale

Modalități de a combate anxietatea prin distracție

Deja ai făcut primul pas în lupta împotriva acestei stări și anume acceptarea sa. Aceasta este una dintre principalele modalități de a combate anxietatea și de a o ține sub control.

Al doilea pas constă în a înțelege că anxietatea va fi sursa unei multitudini de gânduri negative care se nasc în mintea ta. Cele mai multe dintre ele sunt legate de anumite temeri sau incidente ilogice sau iraționale. Din acest motiv, este foarte important să faci rapid diferența dintre logic și ilogic, dintre adevăr și minciună.

O metodă eficientă de a-ți analiza și clasifica gândurile este folosirea unor întrebări simple, fundamentale, la care poți răspunde ușor. Chiar dacă intervenția altor persoane poate fi foarte utilă, este recomandat să faci acest exercițiu de unul singur pentru a determina logica gândirii tale.

3. Stabilește-ți o listă de priorități

Un lucru este clar în această viață: pe măsura ce timpul trece, acumulăm tot mai multe obligații și responsabilități. Toată presiunea și stresul la care suntem supuși ne împovărează foarte mult la nivel psihic.

În realitate, orice persoană poate avea o reacție anxioasă în fața tuturor responsabilităților apăsătoare. Este important de reținut faptul că anxietatea este în stare latentă în mințile noastre. Prin urmare, trebuie să stabilim din timp o ierarhie a activităților și responsabilităților pentru a gestiona mai bine stresul resimțit în urma acestei suprasolicitări.

După ce ai realizat o listă de priorități, încearcă să încetinești sau să încetezi activitățile pe care nu le consideri necesare. Pe termen lung, acestea nu fac decât să îți alimenteze starea de neliniște.

4. Acordă-ți timp suficient pentru tine însuți

Persoanele care nu sunt afectate de anxietate sunt, de obicei, foarte ocupate. Însă indivizii afectați de această stare negativă au un program și mai încărcat. Pe lângă faptul că trebuie să își îndeplinească sarcinile zilnice, aceștia sunt nevoiți să se ocupe și de gândurile lor apăsătoare.

Chiar dacă ai o zi grea, trebuie neapărat să îți faci timp și pentru tine. Una dintre cele mai eficiente modalități de a combate anxietatea este să dedici acest timp liniștii și relaxării. Există mai multe tehnici de relaxare, unele mai eficiente decât altele. Toate însă sunt utile.

Iată câteva recomandări:

  • Vizionează un film.
  • Practică tehnici de respirație și relaxare la tine acasă.
  • Practică yoga sau pilates.
  • Participă la un curs de dans.
  • Râzi.
  • Practică un hobby care te pasionează.
Te-ar mai putea interesa