4 trucuri pentru a ameliora durerea lombară

26 februarie 2018
Următoarele trucuri te ajută să ameliorezi durerea lombară moderată. Dacă problema s-a cronicizat, este indicat să consulți un specialist.

Ai nevoie de câteva trucuri pentru a ameliora durerea lombară? Majoritatea adulților experimentează acest tip de durere cel puțin o dată în viață.

Durerea lombară reprezintă o presiune la nivelul coloanei vertebrale, în special în regiunea dintre talie și fese. Aceasta constituie una dintre cele mai frecvente afecțiuni din lume, fiind depășită doar de gripă.

Bărbații și femeile experimentează dureri lombare în egală măsură. Sedentarismul și mișcarea în exces cresc riscul de a suferi de această problemă de sănătate.

La tineri, durerea lombară survine din cauza exercitării unei presiuni excesive asupra spatelui. Rucsacurile grele și menținerea unor posturi incorecte pentru perioade lungi de timp o pot declanșa.

Nu ezita să încerci următoarele trucuri pentru a ameliora durerea lombară!

Principalele cauze ale durerii lombare

Cele mai frecvente cauze ale durerii lombare sunt:

Ridicarea unor greutăți excesive

Trucuri pentru a ameliora durerea lombară prin slăbire

Când ne depășim abilitățile fizice ridicând obiecte foarte grele, mușchii noștri se tensionează excesiv. Acest lucru tinde să producă dureri intense la nivelul regiunii lombare.

Mișcările incorecte

Durerile lombare cauzate de mișcări incorecte pot dispărea fără tratament. Problema este faptul că, deși sunt trecătoare, aceste dureri au un impact major asupra corpului în perioada în care afectează pacientul.

Infecțiile măduvei spinării

Și afecțiuni ca septicemia discitis, osteomielita sau abcesele pot sta la baza durerilor lombare.

Scolioza

Scolioza este o malformație a coloanei vertebrale, afectând șira spinării, gâtul sau regiunea lombară. Această boală se poate declanșa la orice vârstă, dar simptomele sale apar la maturitate.

Herniile

Trucuri pentru a ameliora durerea lombară foarte relaxante

Herniile intră în categoria de malformații, cauzând dureri de spate atunci când deplasează discurile vertebrelor inferioare. Discurile deplasate pot exercita presiune asupra nervilor spinali.

  • În cele mai grave cazuri, pacientul trebuie să se supună unei intervenții chirurgicale.
  • Unele persoane afectate apelează la fizioterapie, reabilitare și medicamente antiinflamatoare fără steroizi pentru a ameliora durerea experimentată.

Câteva trucuri pentru a ameliora durerea lombară

Vestea bună este că, dacă problema nu se cronicizează, avem la dispoziție anumite trucuri pentru a ameliora durerea lombară:

1. Masaj cu minge

Acest truc este foarte simplu.

  • Nu trebuie decât să te întinzi pe o suprafață plată și să pui o minge de cauciuc de mărime normală (care să-ți încapă într-o palmă) sub fese.
  • Apoi, execută mișcări ușoare și adânci dintr-o parte în cealaltă.
  • Pentru a antrena și alte regiuni, schimbă poziția. Pe măsură ce progresezi, întinde-te pe o parte.

Acest tip de masaj este ideal pentru a trata fesele, o regiune supusă constant presiunii din cauza posturilor corporale greșite, a sedentarismului excesiv și a faptului că nu avem o condiție fizică bună.

Masajul cu mingea nu previne doar durerile lombare, ci și alte probleme precum punctele de tensiune, sindromul piramidal sau sindromul trapez.

2. Masarea regiunii lombare cu un băț

Medic ce explică trucuri pentru a ameliora durerea lombară

  • Primul pas este să găsești un băț mai lung decât lățimea spatelui tău. Poți folosi o coadă de mătură sau de mop.
  • Rotește bățul în sus și în jos de-a lungul spatelui, cu mișcări lente și adânci.
  • Apoi, concentrează-ți toată forța asupra unei singuri părți, rulând bățul de la mijlocul spatelui în sus sau în jos, după care masează și cealaltă parte.

Acest tip de masaj relaxează mușchii spatelui și constituie un tratament pentru leziunile de la nivelul regiunii lombare. Nu uita, masajul trebuie să fie adânc și intens. Bățul te va ajuta să aplici o presiune mai mare decât ai putea dacă ți-ai folosi doar mâinile.

3. Remediu cu lapte și varză

Oricât de greu de crezut ar părea, varza poate relaxa spatele. Această legumă rece prezintă componente care au un efect relaxant asupra mușchilor.

  • Ca să prepari acest remediu pentru durerea lombară, pune o varză într-un castron plin cu lapte și las-o să se înmoaie cel puțin 5 minute.
  • Curăță-ți regiunea lombară înainte să aplici acest tratament. Aplică varza pe regiunea vizată și las-o să acționeze 15 minute.
  • Apoi, relaxează-te cu un duș cu apă caldă.

4. Remediu cu pătrunjel și sare

Trucuri pentru a ameliora durerea lombară cu ceai de pătrunjel

  • Toarnă puțină apă călduță într-un castron și adaugă fire de pătrunjel și câteva lingurițe de sare.
  • Aplică firele de pătrunjel pe regiunea vizată unul câte unul și lasă-le să acționeze timp de 20 de minute.
  • Îndepărtează pătrunjelul cu un prosop, spală-te și aplică alcool izopropilic.
Te-ar mai putea interesa