5 alimente bogate în proteine pentru o dietă echilibrată

Când dorim să mărim aportul de proteine din alimentație, apelăm imediat la carnea roșie. Însă există multe alte alimente care oferă cantități considerabile din acest nutrient. 

Multe persoane vorbesc despre consumul de proteine, mai ales dacă obișnuiesc să meargă la sală. După cum știm deja, acest nutrient este recomandat pentru dezvoltarea masei musculare. Deși prima opțiune pentru multe persoane este carnea roșie, exist[ și alte alimente bogate în proteine.

Ce sunt proteinele?

Alimente bogate în proteine pentru a-ți menține organismul sănătos

Pentru a înțelege mai bine acest subiect, este necesar să știi ce sunt proteinele și de ce sunt ele necesare organismului.

Proteinele sunt molecule compuse din aminoacizi, unite prin legături peptidice. Fiecare proteină conține minerale precum:

  • Nitrogen
  • Oxigen
  • Carbon
  • Hidrogen
  • Fosfor (acesta se găsește în majoritatea proteinelor, dar nu în toate).

Prezența proteinelor în organism explică și importanța lor. Fiecare proteină se găsește în majoritatea celulelor. Astfel, aceste elemente participă activ în procesele biologice.

Rolul proteinelor

Având în vedere că sunt implicate în majoritatea activităților din corp, proteinele joacă un rol important în creștere. În plus, acest nutrient ajută la transportul oxigenului prin sânge.

Proteinele sunt un component fundamental al enzimelor, al anumitor hormoni și al anticorpilor care apără organismul împotriva agenților externi.

Alimente bogate în proteine

Având în vedere cele menționate, proteinele trebuie consumate în mod regulat pentru a asigura buna funcționare a organismului. Alimentația este principalul mijloc de a le obține. Prin urmare, este recomandat să adopți o dietă echilibrată și sănătoasă. 

Este necesar să știi care sunt sursele alimentare de proteine pentru a le consuma mai des. În acest articol, îți prezentăm cele mai recomandate alimente bogate în proteine.

1. Năsturel

Năsturelul se află pe lista de alimente bogate în proteine

Chiar dacă nu este atât de cunoscut la noi, năsturelul este consumat în întreaga lume. Această legumă este cultivată frecvent în Asia și Europa.

În prezent, năsturelul este cultivat și pe alte continente, ceea ce înseamnă că este foarte simplu pentru orice persoană să îl adauge în dietă. Acest aliment conține 1,6 grame de proteine la 100 grame.

2. Oleaginoase

Fructele olaeginoase sunt pe placul multor persoane, însă aceste alimente nu se remarcă numai prin gustul delicios, ci și prin nenumăratele beneficii oferite organismului. Fără îndoială, multe dintre aceste efecte pozitive se datorează conținutului de proteine.

Deși fiecare dintre ele are o compoziție diferită, fructele oleaginoase conțin, în medie, 17 grame de proteine la o porție de 100 grame. Cele mai recomandate sunt:

Este important de știut că, pentru a obține cele mai bune rezultate, trebuie să consumi fructele oleaginoase în stare crudă.

3. Anghinare

Anghinarea este printre cele mai sănătoase alimente bogate în proteine

Această legumă este cunoscută pentru proprietățile sale nutriționale, dar și pentru conținutul ridicat de proteine. Anghinarea îmbunătățește digestia, stimulează pierderea în greutate și este sățioasă. Doza de proteine pe care o oferă este de 3, 3 grame la o porție de 100 grame.

După cum poți observa, anghinarea este unul dintre cele mai recomandate alimente pentru o dietă echilibrată.

4. Broccoli

A venit timpul să lași deoparte prejudecățile privitoare la gustul acestei legume. Este clar că persoanele care mănâncă broccoli în mod regulat au numai de câștigat de pe urma acestui obicei.

Printre altele, broccoli conține o cantitate ridicată de proteine: 11,1 grame la 100 grame de broccoli crud. Prin urmare, multe persoane compară o porție de broccoli cu una de carne roșie.

5. Pește

Peștele este printre cele mai sănătoase alimente bogate în proteine

Desigur, nu putem să nu includem pe această listă unul dintre cele mai populare și mai sănătoase alimente din întreaga lume.

Pe lângă faptul că este bogat în acizi grași omega 3, peștele conține și o cantitate ridicată de proteine. O porție de 85 grame conține aproximativ 27 grame de proteine.

Te-ar mai putea interesa