5 alimente care combat artrita pentru micul dejun

3 decembrie 2017
Micul dejun este masa ideală pentru a servi alimente care combat inflamațiile și durerea provocate de artrită. Citește în continuare pentru a descoperi 5 produse alimentare ideale dacă suferi de această problemă de sănătate.

Știai că există diverse alimente care combat artrita la micul dejun? Artrita este o boală foarte răspândită, dar nu este încă înțeleasă în totalitate. Când auzim cuvântul „artrită”, ne gândim imediat la cea mai celebră consecință a acesteia: degetele inflamate și deformate.

Ceea ce probabil ne va surprinde este faptul că artrita nu este o boală unitară. Există peste 100 de tipuri distincte de artrită, precum și mai multe boli asociate.

Totodată, artrita nu afectează doar populația vârstnică. Copiii și tinerii pot, de asemenea, suferi de artrită reumatoidă. Chiar și unii sportivi de performanță sunt afectați de această boală.

Nu trebuie să uităm nici de osteoartrită, cel mai răspândit tip de artrită. Osteoartrita provoacă pierderea rezistenței cartilajelor.

Un aspect legat de artrită pe care trebuie să îl reținem este faptul că nu există niciun leac pentru această boală. Singura variantă pe care bolnavii o au la dispoziție este să urmeze un tratament zilnic pentru a-și îmbunătăți calitatea vieții.

Când ești chinuit de artrită inflamatorie, infecțioasă sau metabolică, este esențial să apelezi la un medic. Noi nu putem decât să-ți dăm un sfat simplu: ai grijă ce mănânci. Să începi ziua cu un mic dejun adecvat îți poate fi de mare ajutor dacă suferi de artrită. În cele ce urmează îți explicăm de ce.

Cel mai bune alimente care combat artrita la micul dejun

Cu toții știm că o dietă adecvată nu poate alunga artrita. Însă proprietățile anumitor alimente ne oferă următoarele beneficii importante:

  • Reducerea inflamațiilor
  • Fortificarea articulațiilor
  • Aprovizionarea cartilajelor cu nutrienți
  • Stimularea producției de colagen
  • Stimularea sistemului imunitar

Mai jos îți propunem 5 alimente care combat artrita, pe care bolnavii le pot servi la micul dejun pentru a-și începe ziua cu dreptul.

1. Fructele de pădure

Fructe ce intră în categoria de alimente care combat artrita

Majoritatea fructelor sunt foarte sănătoase. Însă cele care intră în categoria de „fructe de pădure roșii” (de pildă, căpșunile, cireșele, afinele, prunele și strugurii) sunt foarte utile împotriva artritei.

  • Aceste fructe de pădure sunt bogate în antioxidanți și acid ascorbic (una din formele vitaminei C).
  • Antocianinele, carotenoidele și ceilalți compuși din componența fructelor de pădure roșii ajută organismul să lupte împotriva radicalilor liberi care pot agrava inflamațiile.

Cel mai bine este să mănânci un fruct când este încă foarte proaspăt. Însă fructele de pădure nu sunt disponibile pe tot parcursul anului, așa că nu este greșit să le cumperi congelate. Deși conținutul lor de vitamine va fi mai scăzut, acestea vor fi de mare ajutor.

2. Spune da cafelei

Nu îți face griji: chiar dacă suferi de artrită, nu este nevoie să renunți la cafea. Din contră, această băutură va fi mai utilă ca niciodată! Dacă o consumi cu moderație, în special la primele ore ale dimineții, cafeaua îți va oferi beneficii importante.

  • Cafeaua este bogată în polifenoli antioxidanți. Datorită acestui beneficiu, ea protejează celulele împotriva deteriorării, combate inflamațiile și îmbunătățește sănătatea cardiacă.
  • Pentru a profita din plin de beneficiile unei căni de cafea, reține faptul că nu trebuie să-i adaugi zahăr, smântână sau lapte integral. Dacă preferi cafeaua mai dulce, îndulcește-o cu zahăr brun, miere, ulei de cocos sau lapte vegetal, precum cel de ovăz.

3. Cerealele integrale

Produsele alimentare care conțin cereale integrale sunt mai benefice decât cele cu cereale rafinate. În cazul cerealelor rafinate, tărâțele și germenii lor au fost îndepărtați. Majoritatea vitaminelor, a mineralelor și a proteinelor din cereale se găsesc în aceste componente.

Dacă faci abuz de alimente procesate ca pâinea și făina albă, articulațiile tale se vor inflama și mai mult. Așadar, încearcă să incluzi următoarele cereale în meniul de la micul dejun:

  • Amaranth: Această cereală este bogată în proteine, are un gust plăcut asemănător fructelor oleaginoase și poate fi folosită pentru a prepara budinci gustoase pentru micul dejun.
  • Ovăz: Ovăzul nu te va dezamăgi niciodată. Combină-l cu mere, căpșuni și miere pentru a obține un mic dejun sănătos incredibil.
  • Hrișcă: Hrișca este foarte bogată în proteine și poate fi folosită pentru a prepara clătite și brioșe.
  • Quinoa: Proprietățile remarcabile ale acestei cereale pot combate inflamațiile asociate artritei.

4. Sucul de morcovi

Dacă ai nevoie de o băutură naturală pentru a-ți completa micul dejun, reține faptul că sucul de morcovi este cea mai bună variantă disponibilă.

Sucul de morcovi conține antioxidanți, carotenoide, vitaminele C, D și K, precum și diverse minerale care îngrijesc articulațiile și stimulează producția de colagen. Morcovii merită toată atenția!

5. Fisticul

Fisticul este unul dintre cele mai bune alimente care combat artrita

Te surprinde acest lucru? Probabil obișnuiești să consumi acest fruct oleaginos atât de benefic. O mână de fistic pe zi fortifică sănătatea oaselor și a articulațiilor.

  • Fisticul este o sursă naturală de proteine de care merită să profităm dacă suferim de artrită.
  • În plus, acesta este bogat în calciu, magneziu, zinc, vitamina E, fibre și acid afla-lipoic (ALA). Toți acești nutrienți fortifică sistemul imunitar.

Desigur, trebuie să menționăm faptul că, dacă suferi de artrită, este esențial să adopți o dietă echilibrată și variată. Acordă prioritate alimentelor bogate în vitamina C și celor care au proprietăți antiinflamatoare și pot ameliora simptomele artritei.

Dacă bunăstarea ta este în joc, merită să încerci cele 5 alimente care combat artrita prezentate în acest articol.

Te-ar mai putea interesa