5 alimente care curăță arterele în mod natural

23 decembrie 2017
Știai că alimentele bogate în acizi grași Omega 3 ajută la curățarea arterelor și la reglarea nivelului de colesterol și trigliceride? Dintre toate aceste alimente, unul dintre cele mai recomandate este peștele gras. 

Știi câte efecte negative poate avea blocarea arterelor? După ce afli, sigur vei considera că merită să adaugi în dietă alimente care curăță arterele.

Dacă medicul te-a informat că arterele tale sunt aproape înfundate, înseamnă că ești predispus unui risc mai mare de a dezvolta boli cardiovasculare și cerebrovasculare. Accidentul vascular cerebral, claudicația intermitentă și infarctul miocardic sunt doar câteva dintre posibilele complicații.

Cu toate acestea, nu este cazul să disperi! Din fericire, curățarea arterelor este un proces mai simplu decât pare. Secretul constă în a-ți îmbunătăți stilul de viață în două moduri: fă mai multă mișcare și schimbă-ți dieta

În general, substanțele care pot duce la blocarea arterelor sunt colesterolul și trigliceridele. Colesterolul este o lipoproteină folosită pentru a regla intrarea și ieșirea anumitor elemente în și din celule. Acumulat în exces, colesterolul aderă la pereții arterelor, îngreunând circulația sanguină la nivelul acestor vase. Drept urmare, sângele nu mai este transportat în mod corespunzător nici către organele interne.

Trigliceridele sunt grăsimi care au același efect ca cel al colesterolului. Prin urmare, este necesar să te aperi împotriva acumulării ambelor substanțe prin consumul de alimente care curăță arterele. Cei mai buni aliați sunt produsele bogate în fibre, antioxidanți și grăsimi sănătoase.

5 alimente care curăță arterele

1. Alge marine

Algele marine sunt alimente care curăță arterele

Algele marine sunt printre cele mai sănătoase și mai hrănitoare alimente. Dacă ești sceptic în privința acestei afirmații, aruncă o privire pe conținutul lor nutrițional: minerale, proteine, carotenoide și antioxidanți. Aceștia sunt nutrienții de care corpul tău are nevoie pentru a se menține sănătos și în formă.

În plus, pe lângă faptul că ajută la curățarea arterelor, algele marine contribuie la combaterea hipertensiunii arteriale. Prin urmare, acest aliment nu ar trebui să lipsească dintr-o dietă sănătoasă și echilibrată.

2. Pește gras: ton și somon

Până acum câțiva ani, peștele gras avea o reputație foarte proastă. Se considera chiar că aceste specii de pește sunt foarte dăunătoare sănătății din cauza conținutului lor bogat de grăsimi.

Important este să analizăm tipul de grăsimi prezente în pește. Grăsimile din ton și din somon conțin un aminoacid puternic, ale cărui beneficii extraordinare continuă să ne uimească. Este vorba despre acizii grași Omega 3, care ajută la reglarea nivelului de colesterol și de trigliceride. Tocmai de aceea, alimentele bogate în Omega 3, cum sunt somonul și tonul, contribuie la curățarea arterelor.

Dacă adaugi pește gras în dietă, vei observa și o îmbunătățire a valorii tensiunii arteriale. De fapt, alimentele bogate în acizi grași Omega 3 reprezintă o modalitate excelentă de a-ți îmbunătăți starea generală de sănătate.

3. Ovăz

Dacă te-ai gândit să înlocuiești grâul cu o altă cereală, îți recomandăm ovăzul. În primul rând, acesta conține mai puține glucide. În plus, carbohidrații din ovăz se absorb și sunt eliberați mai lent în organism, drept pentru care sunt mai sănătoși.

Ovăzul îți oferă energie pentru a metaboliza alimentele și pentru a te menține activ, însă este transformat mai greu în grăsime decât alte cereale. În plus, acest aliment este bogat în fibre care împiedică lipirea colesterolului de pereții arterelor.

Atenție! În prezent, există pe piață o gamă largă de produse pe bază de ovăz. Însă trebuie să ții cont de faptul că nu toate sunt neapărat sănătoase. Unele dintre ele pot conține un nivel ridicat de grăsimi trans.

4. Soia

Soia este printre cele mai bune alimente care curăță arterele

În general, toate leguminoasele îmbunătățesc sănătatea arterelor, dar soia este de departe cea mai eficientă. Izoflavonele pe care le conține scad considerabil nivelul de colesterol și trigliceride.

Poți găsi soia în aproape orice supermarket sub formă de băuturi sau șnițele, dar și ca produse procesate, precum tofu.

Dacă nu consumi deja tofu, îți recomandăm să îl încerci. Chiar dacă pare lipsit de gust la început, acesta este de fapt un avantaj. Tofu este produsul ideal pentru a fi adăugat într-o multitudine de rețete, potrivindu-se în orice tip de combinație alimentară.

 5. Roșii

Roșiile sunt bogate în licopen, un antioxidant foarte puternic. Însă de ce ar trebui oare să adaugi mai mulți antioxidanți în dietă dacă dorești să îți cureți arterele?

În anumite cazuri, arterele sunt blocate din cauza oxidării anumitor componente din sânge. Roșiile sunt alegerea ideală pentru a combate această problemă. În plus, avantajul roșiilor este faptul că pot fi adăugate într-o gamă variată de rețete: salate, sosuri, supe reci, sucuri… Lista este nesfârșită.

Am ales aceste alimente care curăță arterele nu numai datorită acestui efect pozitiv, ci și pentru că sunt ușor de găsit și foarte versatile. Chiar dacă este bine să explorezi și alte variante, am pus pe primul loc ingredientele ușor de recunoscut și de adăugat în alimentație. Ai grijă să le consumi mai des!

Sursa imaginii reprezentative: wikiHow.com

Te-ar mai putea interesa