5 obiceiuri sănătoase pentru o viață liniștită

28 februarie 2018
Printre obiceiurile cele mai eficiente pentru a duce o viață mai liniștită și a combate stresul se numără practicarea exercițiilor fizice, cântatul și dansul. 

Pe măsură ce timpul trece și înaintezi în vârstă, îți asumi din ce în ce mai multe responsabilități care implică diverse provocări și greutăți. Astfel, perioadele de bucurie alternează cu cele de zbucium și stres. Pentru a face față dificultăților și a nu te lăsa copleșit de stres, îți propunem câteva obiceiuri sănătoase pentru o viață liniștită. Citește în continuare pentru a afla care sunt ele!

În ziua de azi, lumea în care trăim ne obligă să ne mișcăm la viteză maximă. Suntem supuși unei presiuni fizice, emoționale și spirituale constante.

Ca urmare a fragilității și a exigențelor vieții de zi cu zi, stresul și depresia au devenit principalii inamici ai secolului XXI. Însă la baza acestor probleme se află felul nostru de a gândi și modul în care interpretăm realitatea.

Persoanele care reușesc să adopte o atitudine relaxată în fața greutăților vieții se confruntă cu mai puține probleme provocate de stres. Deși stresul este un proces natural în organismul uman, există diverse opțiuni și metode pentru a-l ține sub control.

De ce ar trebui să ai o viață mai liniștită

Obiceiuri sănătoase pentru o viață liniștită care combat stresul

Stresul și depresia sunt asociate cu un randament scăzut, performanțe slabe și lipsa eficienței în mai multe sfere ale vieții cotidiene.

Totodată, stresul are efecte negative asupra sănătății. Devii mai predispus la boli și tulburări de diverse tipuri atunci când sistemul tău imunitar este slăbit.

Iată câteva dintre problemele cu care te poți confrunta:

  • Gastrită
  • Anxietate
  • Insomnie
  • Colită
  • Depresie
  • Tulburări sexuale
  • Hipertensiune arterială
  • Infarct miocardic
  • Ulcer gastric
  • Colon iritabil
  • Psihoză
  • Căderea părului

Obiceiuri sănătoase pentru o viață liniștită

1. Mănâncă sănătos și cu moderație

Ritmul rapid al vieții de zi cu zi face ca multe persoane să sară peste mese, ceea ce este o greșeală majoră. O alimentație adecvată îi oferă organismului nutrienții necesari pentru a face față situațiilor stresante.

De fapt, anumite alimente reduc oboseala și nivelul de stres. Îți recomandăm să mărești consumul de:

  • Afine
  • Ceai verde
  • Spanac
  • Lapte
  • Ciocolată neagră
  • Somon
  • Orez

2. Fă exerciții fizice

Obiceiuri sănătoase pentru o viață liniștită precum exercițiile fizice

Dacă te menții activ, ai parte de multe beneficii, atât la nivel fizic, cât și psihic. Știm cu toții că exercițiile fizice stimulează producția de endorfine, care îți oferă o stare pozitivă. În plus, mișcarea îți îmbunătățește performanțele fizice și capacitatea pulmonară.

Totodată, prin eliberarea tensiunii, îți relaxezi mintea și corpul, fapt care îți îmbunătățește starea generală și calitatea somnului. În același timp, nivelul de stres și agresivitatea se diminuează.

3. Odihnește-te bine

Este important să dormi bine noaptea deoarece în timpul somnului creierul organizează numeroasele informații acumulate de-a lungul zilei. Acest proces îi permite organismului să își revină în urma stresului la care a fost supus și a efectelor negative ale acestuia. Cu alte cuvinte, mintea și corpul își revin la normal.

Totodată, studiile au arătat că obiceiul de a dormi lângă partenerul de viață reduce stresul prin scăderea nivelului de cortizol și creșterea producției de oxitocină.

Persoanele în vârstă ar trebui să doarmă între șapte și nouă ore, adulții între șapte și opt ore, adolescenții între opt și 10, iar copiii între opt și 12 ore.

4. Practică yoga și meditația

Yoga și meditația pe lista de obiceiuri sănătoase pentru o viață liniștită

Aceste două obiceiuri sănătoase pentru o viață liniștită sunt foarte populare în prezent, deoarece s-au dovedit a fi extrem de eficiente în reducerea stresului. Deși efectele practicării de yoga nu au fost studiate la anumite nivele, oamenii de știință susțin că meditația Kirtan Kriya este foarte benefică. 

Obiceiul de a medita 12 minute pe zi timp de opt săptămâni reduce mecanismele biologice responsabile pentru dezvoltarea inflamațiilor ca reacție a sistemului imunitar.

În plus, un studiu efectuat în cadrul Universității Naționale din Seoul (Coreea de Sud) a dezvăluit faptul că practicarea meditației „mindfulness” pe termen lung poate fi un tratament eficient pentru cazurile clinice de depresie și anxietate.

5. Muzica, dansul, cântatul

Se spune că lumea întreagă este ritm și armonie. Nu există stres în univers, deoarece acest lucru ar implica pierderea ritmului. Acestea sunt principiile de bază ale muzicii.

În cartea sa, Cum să fii fericit potrivit lui Don Quijote, David Garcia Rodrigo Roquero susține că muzica și cântatul îți întăresc emoțiile pozitive și motivația. Aceste activități stimulează producția de endorfine, fapt care contribuie la bunăstare, ameliorează anxietatea și îți distrage atenția de la durere.

Potrivit grupului de cercetare The Mind Lab, „Weightlessness” este unul dintre cele mai relaxante cântece, reducând anxietatea cu până la 65%.

În ceea ce privește cântatul, acest obicei te ajută să respiri adânc și să primești mai mult oxigen în organism. Prin urmare, corpul tău se relaxează.

Totodată, cântatul stimulează producția de endorfine și oxitocină, ameliorând anxietatea și stresul. În anumite cazuri, această activitate poate combate simptomele depresiei și ale singurătății.

Când dansezi, ritmul muzicii are o influență pozitivă asupra sistemului cardiac și respirator. În plus, dansul calmează emisfera stângă a creierului, cea care controlează funcții precum emoția și intuiția.

Pe scurt, dacă vrei să ai o stare bună de sănătate, trebuie să practici obiceiuri sănătoase pentru o viață liniștită. Acum că știi care sunt ele, nu ezita să le adopți zi de zi.

Te-ar mai putea interesa