5 smoothie-uri bogate în proteine vegetale

13 decembrie 2017
Nu ai nevoie de ingrediente cu lactoză pentru a prepara următoarele băuturi. Însă dacă întâmpini dificultăți în a le consuma, poți să incluzi iaurt în acestea pentru a obține o textură mai cremoasă.

Fructele cărnoase și uscate, semințele și legumele pot fi folosite pentru a prepara niște smoothie-uri bogate în proteine vegetale și fibre. În articolul de azi îți prezentăm 5 rețete delicioase. Ele îți vor aproviziona corpul cu energie și te vor ajuta să eviți proteinele animale și suplimentele alimentare.

Proteinele vegetale

Smoothie-uri bogate în proteine vegetale ce sunt hrănitoare

Proteinele sunt indispensabile pentru sănătatea organismului. Acest nutrient menține musculatura în stare optimă și stimulează pierderea în greutate.

Cei mai mulți dintre noi avem impresia că, pentru a obține proteine, trebuie să consumăm produse animale precum carnea, peștele, ouăle și lactatele. Deși acestea sunt, într-adevăr, cele mai bogate surse de proteine, organismul uman poate procesa mai ușor produsele vegetale.

Cele mai importante surse de proteine vegetale sunt fructele uscate, cerealele, semințele și anumite fructe cărnoase.

Cele mai hrănitoare smoothie-uri bogate în proteine vegetale

Preparare de smoothie-uri bogate în proteine vegetale ce oferă beneficii

În cele ce urmează îți prezentăm 5 smoothie-uri bogate în proteine vegetale. Toate sunt delicioase și foarte hrănitoare. Cu ajutorul lor, poți obține doze adecvate de vitamine, minerale, proteine vegetale, fibre și acizi grași esențiali.

Următoarele băuturi nu conțin deloc lactoză și sunt total lipsite de ingrediente de origine animală. Nici măcar nu conțin gluten, drept pentru care oricine le poate bea cu încredere.

Cel mai bun moment al zilei pentru a bea aceste smoothie-uri bogate în proteine vegetale este dimineața, la micul dejun. Însă cei care sunt nevoiți să își solicite mintea sau corpul în timpul zilei le pot servi la una dintre mese sau ca gustare.

Nu ezita să încerci aceste rețete!

1. Smoothie cu avocado și semințe de floarea soarelui

Avocado este unul dintre cele mai sănătoase și „complete” alimente existente. În ciuda conținutului ridicat de grăsimi și proteine vegetale, acesta este inclus în categoria fructelor. Fiind cremos, îl poți adăuga în orice băutură.

Semințele de floarea soarelui sunt ideale pentru sportivi, gravide și persoanele care vor să își fortifice sistemul imunitar.

Optează doar pentru semințe crude, nu prăjite. Astfel, conținutul lor de nutrienți va fi intact. Înainte de a le procesa împreună cu fructul de avocado, te sfătuim să le pui la înmuiat timp de câteva ore.

Pentru a te asigura că smoothie-ul obținut nu este prea gros, adaugă puțină apă. Dacă vrei, îl poți îndulci cu Stevia rebaudiana rafinată.

2. Smoothie cu lapte de nucă de cocos, semințe de chia și banane

Bananele în diverse smoothie-uri bogate în proteine vegetale

Împreună cu avocado, nuca de cocos reprezintă fructul cel mai bogat în proteine vegetale și grăsimi sănătoase. Poți folosi cu încredere apa, uleiul și laptele de nucă de cocos, toate aceste produse fiind benefice și având un gust delicios. Laptele de nucă de cocos poate fi atât preparat acasă, cât și cumpărat din magazin.

Semințele de chia trebuie lăsate la înmuiat peste noapte. Aceste semințe sunt bogate în proteine vegetale și constituie un remediu excelent pentru a curăța intestinele și a trata constipația.

Nu în ultimul rând, bananele oferă minerale, carbohidrați și proteine naturale. Acest fruct îți va îmbogăți smoothie-ul cu nutrienți și îl va face mai dulce.

3. Smoothie cu piersici și semințe de cânepă

Și piersicile reprezintă un fruct foarte bogat în proteine. Totodată, aroma dulce și acidă a acestora este perfectă pentru orice tip de smoothie. Printre altele, piersicile au proprietăți digestive și de întinerire.

În ceea ce privește semințele de cânepă, acestea au devenit populare în rândul persoanelor care vor să își îngrijească corpul și au nevoie de o sursă vegetală adecvată de proteine.

Ca să prepari acest smoothie, adaugă și puțină apă sau suc.

4. Smoothie cu papaya și semințe de dovleac

Smoothie-uri bogate în proteine vegetale cu papaya

Fructul de papaya este gustos. În primul rând, acesta este benefic pentru sistemul digestiv. De asemenea, papaya oferă o cantitate semnificativă de proteine vegetale și multe fibre.

Semințele de dovleac nu sunt doar hrănitoare, ci constituie și un remediu ideal pentru problemele legate de prostată. Le poți folosi chiar și pentru a preveni paraziții intestinali.

Dacă vrei să obții un smoothie cu o consistență mai lichidă, adaugă apă sau suc de portocale.

5. Smoothie cu lapte de migdale și mere

Acest smoothie are o aromă delicioasă și este foarte fin și cremos. Pentru a-l prepara, ai nevoie de lapte de migdale, un ingredient pe care îl poți cumpăra din magazinele alimentare sau prepara la tine acasă.

Laptele de migdale constituie unul dintre alimentele vegetale cele mai bogate în proteine. De fapt, fiecare 100 ml (3,5 uncii) din această băutură conține 19 g de proteine.

Merele și laptele de migdale alcătuiesc o combinație minunată. Primul dintre aceste ingrediente poate să protejeze sistemul cardiovascular, să regleze funcția digestivă și să reducă glicemia.

Dacă nu suferi de intoleranță la lactoză, poți include iaurt în oricare dintre băuturile prezentate în acest articol.

Sursa imaginii principale: wikiHow.com

Te-ar mai putea interesa