5 soluții naturale pentru combaterea retenției de apă

10 decembrie 2017
Una dintre principalele măsuri pentru combaterea retenției de apă este reducerea cantității de sare adăugate în mâncare și a consumului de alimente procesate bogate în acest ingredient. 

Știai că există multe soluții naturale pentru combaterea retenției de apă? Corpul uman este un mecanism complex, format din diverse sisteme interconectate, care au nevoie de un tratament și o îngrijire corespunzătoare pentru a funcționa armonios.

Dacă nu avem grijă de organismul nostru, putem întâmpina multe probleme. Una dintre ele este chiar retenția de apă, o afecțiune frecventă și foarte neplăcută.

Retenția de apă poate afecta persoana în cauză pentru o perioadă lungă de timp. În plus, această problemă poate indica prezența altor afecțiuni în organism. Prin urmare, este important să te adresezi cât mai curând unui medic.

Ce este retenția de apă?

Soluții naturale pentru combaterea retenției de apă

Așa cum sugerează și denumirea sa, retenția de apă (sau edemul) reprezintă o acumulare de lichide în anumite părți ale corpului. În general, aceasta este cauzată de o drenare necorespunzătoare a fluidelor din organism. Cele mai afectate zone sunt, de obicei, picioarele și abdomenul.

Atunci când organismul funcționează în mod corect, sistemul limfatic drenează lichidele din țesuturi, prevenind retenția lor. Însă, dacă există anumite nereguli la nivelul sistemului limfatic, acesta nu poate face față cantității de apă prezente în țesuturi.

Care sunt cauzele retenției de apă?

Există numeroase cauze posibile ale edemului. Printre cele mai frecvente sunt:

  • Bolile hepatice
  • Insuficiența renală
  • Hipertensiunea
  • Afecțiunile cardiace
  • Sarcina
  • Menopauza

Toate aceste probleme prezintă diverse manifestări specifice, însă senzația de greutate și durere la nivelul picioarelor, precum și umflarea acestora, pot fi incluse printre simptomele generale.

Combaterea retenției de apă

Există câteva obiceiuri utile care ajută la combaterea retenției de apă. Pe cele mai relevante ți le prezentăm în rândurile de mai jos.

Dacă observi că ai simptome ale retenției de apă, nu suferi în tăcere. Pune în practică recomandările de mai jos pentru a ameliora problema cât mai curând!

1. Consumă multe alimente diuretice

Alimentele diuretice pentru combaterea retenției de apă

 

Alimentele diuretice ajută la eliminarea excesului de apă din organism. Prin urmare, acestea sunt un aliat extraordinar în combaterea retenției de apă și îndepărtarea altor elemente toxice din corp.

În plus, alimentele diuretice te ajută să slăbești în mod sănătos. Pentru a bucura de aceste beneficii, mărește consumul de:

  • Roșii
  • Sparanghel
  • Ananas
  • Anghinare

2. Adoptă o alimentație sănătoasă

Consumul de alimente diuretice nu este suficient. Pentru combaterea retenției de apă în mod eficient, este necesar să îți schimbi total percepția asupra alimentației.

Adoptarea unei diete echilibrate este, fără îndoială, o condiție esențială pentru bunăstarea organismului. O dietă ideală trebuie să conțină fructe, legume, pește și cereale integrale. 

Totodată, nu este vorba numai despre ce, ci și despre cum mâncăm. Nutriționiștii ne recomandă să împărțim aportul de hrană în 6 porții distribuite în mod egal pe tot parcursul zilei. În acest fel, putem mânca în mod relaxat și putem preveni pofta excesivă de mâncare.

3. Evită alimentele bogate în sodiu

Reducerea consumului de sare ajută la combaterea retenției de apă

Un alt obicei alimentar util în combaterea retenției de apă este eliminarea din dietă a alimentelor bogate în sodiu. Când vine vorba de sodiu, principalul ingredient care ne vine în minte este sarea. Din păcate, sarea este folosită în exces la asezonarea preparatelor culinare și în concentrații ridicate în alimentele semipreparate procesate din comerț.

Având în vedere situațiile menționate, este greu uneori să evităm consumul excesiv de sodiu, oricât de mult ne-am dori. Dacă acesta este și cazul tău, îți recomandăm să încerci alte metode de a asezona mâncarea, cum ar fi mirodeniile.

Chiar dacă nu reușești, este indicat să reduci consumul de sare, atât pentru sănătatea generală a organismului, cât și pentru combaterea retenției de apă.

4. Bea apă

La prima vedere, această recomandare poate părea absurdă. În realitate, apa este foarte utilă în procesul de eliminare a lichidelor reținute în organism.

Consumul de apă stimulează aparatul urinar și rinichii. În plus, acest lichid ajută la eliminarea toxinelor și a altor elemente dăunătoare din organism.

Ai grijă să consumi cel puțin cinci sau șase pahare pe parcursul întregii zile.

5. Fă exerciții fizice

Exercițiile fizice pentru combaterea retenției de apă

Probabil știi deja că exercițiile fizice contribuie la bunăstarea generală a organismului. În ceea ce privește retenția de apă, mișcarea ajută la tonifierea musculaturii și la combaterea sedentarismului, însă oferă și un alt beneficiu: eliminarea elementelor toxice din corp prin intermediul transpirației.

Ce ar fi să te implici și tu în anumite activități fizice? Majoritatea sporturilor, fie tenis, fotbal sau zumba, implică exerciții aerobice de intensitate ridicată.

Printre cele mai eficiente sporturi în combaterea retenției de apă sunt ciclismul, înotul și atletismul. Acestea stimulează, de asemenea, pierderea în greutate rapidă și sănătoasă.

Te-ar mai putea interesa