5 strategii pentru ameliorarea anxietății în 15 zile

26 noiembrie 2017
Exercițiile fizice și meditația pot fi aliați de nădejde în combaterea anxietății și regăsirea liniștii interioare. Află mai multe despre pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a-ți ameliora anxietatea în următoarele două săptămâni!

Cunoști deja câteva strategii pentru ameliorarea anxietății? Această stare intensă, devastatoare și imprevizibilă este ca un musafir nepoftit care ne vizitează mințile din când în când pentru a crea un haos și a prelua controlul asupra modului în care percepem realitatea.

În plus, anxietatea ne poate tăia răsuflarea, ne răpește echilibrul și ne face să ne simțim incompetenți în orice activitate pe care am desfășura-o. Pe scurt, această stare emoțională ne amintește faptul că gândurile acționează uneori ca niște adevărați dușmani.

Această descoperire o putem face chiar în timpul adolescenței. Însă și ca adulți putem simți că mintea noastră este ca o minge care sare de la o stare de liniște la una de agitație, în care simțim că ne aflăm pe marginea unei prăpăstii.

Nu este ușor să controlezi sau să previi momentele în care creierul percepe o amenințare și îți provoacă o stare intensă de anxietate ca urmare a creșterii nivelului de adrenalină. Palpitațiile, respirația precipitată, transpirațiile reci, negativismul și gândurile catastrofale tind să fie cele mai frecvente reacții.

Astăzi îți propunem 5 strategii pentru ameliorarea anxietății. Acestea sunt ușor de pus în practică și nu necesită decât o doză de voință și perseverență. Dacă urmezi recomandările de mai jos, vei vedea rezultate în doar 15 zile.

1. Creează-ți un program nou

Exercițiile fizice ajută la ameliorarea anxietății

Obiceiurile zilnice sunt eficiente în reducerea apariției și a impactului anxietății. Acestea ne oferă un sentiment de siguranță deoarece putem anticipa ce urmează să se întâmple în orice moment. Un program bine stabilit ne ajută să ne împărțim timpul între perioade de muncă și relaxare.

În general, persoanele care suferă de anxietate întâmpină dificultăți în momentele principale ale zilei, atunci când își îndeplinesc diferite responsabilități. Pentru a face față tuturor provocărilor, este indicat să îți începi ziua cu o sesiune de meditație sau yogaAceste practici te ajută să îți liniștești mintea.

Totodată, trebuie să incluzi în programul zilnic și câteva ore de odihnă la sfârșit de zi în care să te relaxezi. Poți face o plimbare, poți înota, poți citi o carte sau poți colora mandale dacă această activitate te calmează.

2. Învață să gândești rațional

Scrierea într-un jurnal ajută la ameliorarea anxietății

Nu ai cum să îți înfrunți fricile dacă nu le cunoști sau nu le identifici mai întâi. Este important să te supui unui proces de reflecție și introspecție în care să numești tot ceea ce te îngrijorează, ce îți răpește liniștea și ce îți creează confuzii.

Nu uita că, uneori, adevăratele noastre probleme se ascund în spatele unor emoții adiacente, provocând senzații haotice și derutante. Afirmații de genul „Sunt nervos, mi-e teamă, sunt supărat pe toată lumea” ascund alte probleme. Acestea pot fi: „Nu îmi place corpul meu, o relație eșuată m-a marcat sau copilăria mea traumatizantă încă mă definește”.

Este necesar să identifici problema fundamentală. În acest sens, îți sugerăm să ții un jurnal în care să îți notezi toate gândurile și grijile zilnice. Ulterior, poți citi ce ai scris pentru a descoperi anumite tipare care se repetă.

3. Vorbește cu cineva

Comunicarea cu ceilalți ajută la ameliorarea anxietății

Cu toții avem nevoie să vorbim cu cineva, să spunem ce avem pe suflet și să ne simțim auziți și înțeleși. Este important să alegi cu atenție persoana cu care îți petreci timpul în momentele în care te simți cuprins de anxietate.

Caută o persoană care să nu te judece. Asigură-te că nu se numără printre cei care fac greșeala binecunoscută de a-ți spune lucruri precum: „Problema este că faci din țânțar armăsar, exagerezi…”

Nu ai nevoie de o persoană care să te judece sau să îți întărească sentimentele negative. Ai nevoie de cineva care să îți ofere liniște și echilibru, care să te ajute să fii rațional în privința grijilor și a temerilor tale și să îți calmezi gândurile obsesive.

4. Practică meditația mindfulness în viața de zi cu zi

O alimentație adecvată ajută la ameliorarea anxietății

Mindfulness este o filosofie bazată în principal pe meditație. Însă este vorba despre o abordare mult mai complexă care ne ajută să ne controlăm anxietatea într-un mod util. Nu avem nevoie decât de timp și voință.

Meditația mindfulness ne învață cum să trăim în prezent și să fim conștienți de propriile noastre nevoi. Această tehnică ne conectează cu realitatea din jurul nostru, cu clipa de față. Nu mai este nevoie să anticipăm lucruri care nu s-au întâmplat încă, aceasta fiind una dintre principalele surse ale anxietății.

Practica mindfulness ne propune să trăim și să mâncăm mai bine într-un mod relaxat, fără intervenția altor stimuli. Aceasta ne învață să ne relaxăm, să ne conectăm mintea și trupul și să profităm de toate oportunitățile fără să analizăm lucrurile în mod exagerat.

Descoperă mai multe lucruri interesante despre mindfulness și găsește modalități de a include toate aceste principii în viața de zi cu zi.

5. Afirmații pe care trebuie să ți le repeți în minte pentru ameliorarea anxietății

Yoga ajută la ameliorarea anxietății

O serie de afirmații care să te ajute să îți regăsești echilibrul și liniștea interioară reprezintă o strategie excelentă pentru ameliorarea anxietății.

Iată câteva exemple simple:

  • Eu dețin controlul. Nimic rău nu se va întâmpla. Mintea mea este calmă, iar inima îmi bate încet, este relaxată și liniștită. 
  • Totul este bine și sunt calm. Eu sunt stăpânul propriei mele minți. Eu sunt creatorul emoțiilor mele și căpitanul inimii mele. Nimic nu mă copleșește. 
  • Mă simt bine. Nimeni și nimic nu îmi poate răpi liniștea. Sunt o persoană importantă. Mă iubesc și mă respect pe mine însumi. Acum nu trebuie decât să respir și să mă relaxez. 

Nu ezita să pui în practică sfaturile de mai sus pentru ameliorarea anxietății. Rezultatele nu vor întârzia să apară!

Te-ar mai putea interesa