5 trucuri pentru a accelera metabolismul

· 21 noiembrie 2017
Pierderea în greutate pare a fi un obiectiv din ce în ce mai greu? Nu-ți face griji, pentru că nu ești singur. Citește în continuare pentru a descoperi câteva trucuri simple pentru a accelera metabolismul!

Dacă încerci să slăbești, cel mai probabil ai nevoie de trucuri pentru a accelera metabolismul. O problemă frecventă în zilele noastre este faptul că mulți dintre noi nu avem o dietă adecvată și suntem sedentari. Acești factori îngreunează pierderea în greutate.

Poate îți spui: „Dar toată familia mea are metabolismul lent! Ce soluții există?” Deși este adevărat că, la o anumită vârstă, kilogramele în plus devin mai greu de eliminat, avem la dispoziție mai multe strategii pentru a ne atinge obiectivul.

Metabolismul implică toate procesele chimice prin intermediul cărora celulele ajută organismul uman să funcționeze corespunzător. Acesta este asemănător cu o mașină care trebuie să își atingă permanent viteza maximă—cu alte cuvinte, trebui să îi oferi cel mai bun combustibil posibil.

Numeroși nutrienți au un impact pozitiv asupra acestui proces. În articolul de azi te invităm să descoperi 5 trucuri pentru a accelera metabolismul.

1. Servește mai multe mese mici

Trucuri pentru a accelera metabolismul foarte accesibile

Cel mai bine este să servești 5 mese mici în fiecare zi. Mesele copioase pot potoli pofta de mâncare și anxietatea, dar acestea cu siguranță nu au un impact pozitiv asupra metabolismului.

  • Nu pleca de acasă fără a servi micul dejun și nu sări niciodată peste cină.
  • Reține faptul că, atunci când intervalul de timp dintre mese este foarte mare, poți experimenta hipoglicemie subită, încetinirea metabolismului și, pe termen lung, oboseală.
  • Consumă porții adecvate de mâncare. Include o mare varietate de grupuri alimentare în dieta ta, servește preparate echilibrate și potolește-ți pofta de mâncare între mese cu fructe proaspete și deshidratate.

2. Gătește cu piper roșu, unul dintre cele mai gustoase trucuri pentru a accelera metabolismul

Îți plac piperul roșu și ardeiul iute? Dacă răspunsul tău la această întrebare este da, nu ezita să incluzi un plus de condimente picante în dieta ta zilnică. Piperul roșu și ardeiul iute de Cayenne pot accelera metabolismul cu până la 20%.

  • Acest beneficiu se datorează capsaicinei, un component activ și stimulent care asigură gustul picant al acestor alimente și atacă grăsimea recent acumulată până când aceasta este complet distrusă.

Poți servi mese picante de până la 2 ori pe săptămână. Adoptând acest obicei alimentar, vei slăbi într-un mod sănătos. Va trebui însă să ai o alimentație adecvată în fiecare zi.

3. Spune da proteinelor

O dietă benefică și trucuri pentru a accelera metabolismul

Oricât de surprinzător ar părea, proteinele accelerează metabolismul deoarece se digeră lent. Pentru a le absoarbe, organismul are nevoie de o cantitate ridicată de energie.

Desigur, trebuie să optăm pentru surse adecvate de proteine. Carnea roșie, de pildă, tinde să fie bogată în grăsimi, drept pentru care încetinește metabolismul.

Așadar, ca să îți mărește masa musculară și să accelerezi metabolismul, optează pentru următoarele alimente bogate în proteine:

  • Năut
  • Ouă
  • Somon
  • Sardine
  • Ton
  • Pui și curcan
  • Avocado
  • Iaurt natural
  • Grepfrut
  • Semințe de chia

4. Consumă cafea și ceai verde, cele mai benefice băuturi

Consumate cu moderație, cafeaua și ceaiul verde te pot ajuta să îți accelerezi metabolismul. Micul dejun nu poate fi complet fără o cană de cafea. Creierul tău îți va fi recunoscător, iar rata ta metabolică va crește imediat.

Cafeaua conține mai multe substanțe active interesante:

  • Cofeina, un agent alcalin incredibil
  • Teobromina și teofilina, două substanțe asemănătoare cofeinei, care sunt, de asemenea, stimulente
  • Acidul clorogenic, un compus care încetinește absorbția carbohidraților

Ceaiul verde și catechinele din componența sa ajută ficatul să convertească grăsimea în energie. Nu ezita să bei o cană de ceai verde după-amiaza.

5. Metoda „HIIT”: antrenamentul pe intervale de intensitate ridicată

Antrenamentul pe intervale de intensitate ridicată (high-intensity interval traning sau HIIT) este o rutină care combină exercițiile aerobice cu cele anaerobice. Ți-am mai vorbit despre această metodă într-un articol referitor la fortificarea abdomenului în doar 4 minute.

Dacă vrei să pierzi în greutate, să îți mărești masa musculară și să îți accelerezi metabolismul, clasicele exerciții aerobice nu sunt de ajuns. Ca să pui în aplicare acest ultim truc la tine acasă, ține cont de exemplul simplu de mai jos.

Trucuri pentru a accelera metabolismul ce te ajută să slăbești

  • Începe rutina cu întinderi și exerciții de încălzire.
  • Fără a te mișca, execută aceleași mișcări pe care le-ai executa dacă ai alerga. Mai exact, ridică genunchii repede pentru 20 de secunde.
  • Acum, execută 10 flexii.
  • Următorul pas presupune să repeți întinderile simple.
  • Apoi, așază-te pe marginea unui scaun stabil.
  • Lasă-te înapoi repede.
  • Contractează abdomenul și îndoaie genunchii pentru a forma un unghi de 90°.
  • Menține această poziție pentru 20 de secunde.

Exemplele simple tocmai prezentate pot fi completate cu alte exerciții ușoare, dar intense. Nu trebuie să îți sacrifici decât 5 minute din timp pentru acest tip de antrenament.

Încearcă aceste 5 trucuri pentru a accelera metabolismul, iar corpul tău îți va fi recunoscător!