5 trucuri pentru îngrijirea pielii la menopauză

· 25 ianuarie 2018
Pe lângă hidratarea corespunzătoare din interior către exterior, este foarte important să îți cureți bine pielea pentru a o menține în stare optimă după instalarea menopauzei. 

Știai că pielea ta suferă modificări majore în perioada menopauzei? Ți-e teamă de ce s-ar putea întâmpla? Astăzi, îți prezentăm câteva trucuri utile pentru îngrijirea pielii la menopauză.

În primul rând, nu are de ce să îți fie teamă de menopauză. Aceasta este o etapă normală în viața oricărei femei. După vârsta de 40 de ani, în corpul tău se produc anumite schimbări. Cea mai importantă este faptul că ovarele tale nu mai produc hormoni reproducători, iar menstruația încetează.

Menopauza provoacă și schimbări bruște de dispoziție, iar pielea nu mai este la fel de moale și fină ca până atunci. Multe femei sunt îngrozite de menopauză deoarece se gândesc că frumusețea lor va avea de suferit.

Din fericire, nu trebuie să te resemnezi cu gândul că vei avea o piele urâtă în perioada menopauzei. Din contră: există multe trucuri pentru îngrijirea pielii la menopauză și redarea vitalității acesteia pe care ți le prezentăm în cele ce urmează.

1. Detoxifică-ți pielea

Detoxifierea pentru îngrijirea pielii la menopauză

Unul dintre cele mai bune trucuri pentru îngrijirea pielii la menopauză este detoxifierea. Poate nu îți dai seama, dar pe parcursul zilei pielea intră în contact cu multe elemente dăunătoare.

Este indicat să începi să îți cureți tenul în fiecare zi încă din adolescență. Însă probabil aveai alte griji pe atunci și nu ai acordat o importanță deosebită acestui aspect.

Însă acum, când începi să observi anumite schimbări, este important să lași porii pielii să respire. De la praf până la transpirație, există o suită întreagă de elemente care produc modificări ale pielii în profunzime. Pentru a nu le lăsa să îți afecteze tenul, trebuie să-ți cureți zilnic pielea.

Îți recomandăm să te speli pe față de două ori pe zi. Poți folosi un demachiant din comerț, un săpun natural cu apă caldă sau uleiuri naturale. Important este să nu omiți niciodată acest pas.

În plus, ai grijă să îți exfoliezi pielea o dată pe săptămână. Acest proces este esențial pentru eliminarea celulelor moarte și curățarea agenților contaminanți care au pătruns în pori. Totodată, exfolierea stimulează reînnoirea celulelor.

2. Protejează-ți pielea împotriva razelor solare

Chiar dacă este bine să îți iei doza zilnică de vitamina D, atunci când stai la soare, trebuie să aplici o loțiune pentru protecție solară. În acest fel, pielea ta poate absorbi nutrienții de care are nevoie, fără riscul de dezvoltare a cancerului de piele.

Nu uita:

  • Cel mai bine este să te expui la soare de dimineață până spre prânz și după ora 16:00.
  • Ține mereu o sticlă de apă la îndemână pentru a te hidrata atunci când îți este sete.
  • Este indicat să folosești un produs de protecție cu un FPS de minim 30. 

3. Consumă alimente bogate în grăsimi sănătoase

Avocado pentru îngrijirea pielii la menopauză

În general, pe măsură ce înaintezi în vârstă, devii mai sigură pe tine și ajungi să te cunoști mai bine. Din păcate, hormonii tăi nu sunt pe aceeași lungime de undă.

În perioada menopauzei, nivelul de estrogen scade, fapt care îți afectează pielea, făcând-o să pară:

  • Fragilă
  • Uscată
  • Ridată

Din fericire, consumul de alimente hidratante și bogate în grăsimi sănătoase, cum ar fi avocado și somonul, este foarte util în îngrijirea pielii la menopauză.

4. Mărește consumul de alimente bogate în colagen pentru îngrijirea pielii la menopauză

La menopauză, pielea nu mai produce aceeași cantitate de colagen. Deși acest proces este treptat, vei începe să observi schimbările cât de curând:

  • Gâtul, zona maxilarelor și obrajii capătă un aspect „tras”.
  • Încep să îți apară riduri fine în zonele menționate.
  • Se înmulțesc ridurile din jurul buzelor.

Dacă ai aceste probleme, o opțiune este să cumperi capsule de colagen și să aplici conținutul direct pe piele, masând cu mișcări circulare delicate. Trebuie doar să te asiguri că sunt niște capsule de colagen de calitate.

O alternativă este să consumi alimente care conțin colagen în mod natural. Câteva exemple ar fi:

  • Pește (somon, ton, stridii)
  • Legume (roșii, morcovi, spanac, castravete, ardei, usturoi).
  • Zmeură
  • Ouă
  • Soia
  • Ceai alb

5. Hidratează-ți pielea din interior către exterior

Hidratarea pentru îngrijirea pielii la menopauză

La menopauză, pielea poate părea foarte uscată deoarece glandele sebacee își întrerup activitatea. Pentru a contracara aceste efecte, ține cont de următoarele recomandări:

Bea apă suficientă

Pentru ca organismul să își îndeplinească toate funcțiile în mod optim, trebuie să bei cel puțin 8 pahare de apă pe zi. Pe lângă faptul că te hidratează, apa ajută la eliminarea toxinelor din interior.

Consumă alimente hidratante

Anumite legume, cum ar fi castraveții și roșiile, au un conținut bogat de apă. Dacă le mănânci des, poți combate deficitele create atunci când nu reușești să bei suficiente lichide.

Folosește creme hidratante de calitate

Cremele și loțiunile hidratante de calitate pot oferi colagen, grăsimi și apă, elemente pe care pielea le pierde în perioada menopauzei.

Cel mai bine ar fi să îți prepari singură o loțiune cu ingrediente naturale, cum ar fi uleiurile minerale și apa de trandafiri. Dacă preferi să cumperi un produs din magazin, caută un sortiment de calitate superioară, cât mai natural.