6 alimente care detoxifică ficatul și îl mențin sănătos

Sănătatea hepatică este esențială pentru ca restul organismului să funcționeze în stare optimă. Din acest motiv, trebuie să încorporăm alimente care pot detoxifica ficatul în dieta noastră zilnică.
Alimentele sănătoase sunt bune pentru ficatul tău

Ficatul este unul dintre principalele organe ale corpului uman. Acesta este localizat în partea superioară a cavității abdominale, deasupra stomacului și aproape de rinichi și intestine.

Rolul ficatului este să regleze majoritatea substanțelor chimice din organism și să secrete bila. Bila facilitează transportul deșeurilor din rinichi și descompune grăsimile din intestinul subțire în timpul proceselor digestive.

Ficatul procesează, descompune și echilibrează tot ce provine din stomac și intestine. În plus, acest organ metabolizează medicamentele, permițând organismului să le folosească fără a fi afectat de toxicitatea lor. Celelalte funcții ale ficatului sunt:

  • Convertirea glucozei în exces în glicogen
  • Reglarea nivelului de aminoacizi din sânge
  • Metabolizarea alcoolului
  • Ținerea sub control a cheagurilor de sânge
  • Curățarea bilirubinei

Este esențial să îți menții ficatul sănătos. Nu îți va fi deloc greu să faci asta dacă incluzi alimente detoxifiante în dieta ta zilnică.

De ce este bine să ne detoxificăm ficatul?

Ficatul trebuie detoxificat în mod regulat

Trebuie să consumăm tot timpul alimente care detoxifică ficatul și îl mențin sănătos. În acest mod, vom preveni daunele și problemele. Însă dacă nu obișnuiești să urmezi o dietă echilibrată, monitorizează-ți atent ficatul pentru a te asigura că acesta nu este intoxicat. Simptomele pe care nu trebuie sub nicio formă să le ignori sunt:

Citește și: Smoothie-uri pentru un ficat sănătos

În cazul în care simptomele de mai sus survin frecvent, consumă următoarele alimente cât de des poți:

1. Usturoiul

Usturoiul poate fortifica și curăța ficatul. Acest efect se datorează conținutului său de seleniu, arginină, vitamina B6 și vitamina C.

  • În primul rând, conținând antioxidanți, seleniul facilitează procesul de detoxificare.
  • Arginina este un aminoacid care ajută la relaxarea vaselor de sânge și menține un flux sanguin adecvat la nivelul ficatului.
  • Vitamina B6 are o acțiune antiinflamatoare, iar vitamina C are un efect antioxidant asupra celulelor.

2. Grepfrutul

Puțin suc de grepfrut este bun pentru ficatul tău

Grepfrutul este un fruct citric foarte bogat în vitamina C. În general, este bine să mâncăm un grepfrut zilnic. Dacă optezi să bei sucul acestui fruct, nu uita să nu consumi mai mult de un pahar (200 ml) pe zi.

Cea mai bună variantă este să bem sucul unui grepfrut combinat cu apă. Astfel, vom evita consumul excesiv de zahăr. Dacă nu îți surâde ideea de a amesteca aceste două băuturi, poți include suc de grepfrut în smoothie-urile pe care obișnuiești să le prepari, folosindu-l asemenea unui supliment.

3. Legumele

Ca să îți detoxifici ficatul și să îl menții sănătos, consumă consumă legume ca:

Spanacul

Spanacul stimulează producția bilei. Această substanță elimină toxinele din fluxul sanguin și neutralizează efectele toxice ale metalelor, ale pesticidelor și ale altor chimicale conținute de diverse alimente.

Rădăcina de sfeclă

Și sucul de sfeclă menține ficatul sănătos

Datorită conținutului ridicat de antioxidanți și fibre solubile, rădăcina de sfeclă activează funcția de curățare a sângelui îndeplinită de ficat.

Broccoli și conopida

Atât broccoli, cât și conopida sunt membre ale familiei cruciferelor și contribuie la producția enzimelor necesare pentru a elimina toxinele din organism.

4. Avocado

Fructul avocado este bogat în glutation. Glutationul este un antioxidant care susține detoxificarea ficatului. Acest fruct oferă și:

  • Vitamina C (această substanță previne oxidarea celulară, neutralizează radicalii liberi și protejează celulele hepatice)
  • Vitamina E și K (ambele au proprietăți antiinflamatoare)

5. Nucile

Printre altele, nucile îți pot menține ficatul sănătos

Nucile conțin acizi grași omega-3 și glutation, având un efect detoxifiant și de curățare. Acestea pot preveni acumularea de grăsime la nivelul ficatului și contribuie la crearea unor membrane puternice în jurul celulelor hepatice. Evită însă să mănânci mai mult de 5 nuci pe zi, acest fruct uscat fiind bogat în calorii.

6. Curcuma (turmeric)

Datorită ingreidentului său activ, numit curcumin, curcuma este folosită frecvent în culturile orientale ca antioxidant și antiinflamator. Așadar, acest condiment este ideal pentru a susține sănătatea hepatică. Pe lângă faptul că facilitează procesul de detoxificare și reîntinerește celulele, curcuma stimulează producția bilei.

Vrei să afli mai multe? Citește: Legătura dintre durerea de cap și ficat

Detoxifică-ți ficatul cel puțin o dată la fiecare șase luni

Este bine să ne detoxificăm ficatul cel puțin de două ori pe an. Motivul este simplu: acest organ vital îndeplinește o serie de funcții care ne asigură o calitate optimă a vieții. Totodată, trebuie să evităm pe cât posibil alimentele nocive, cum ar fi prăjelile și produsele procesate.

Dacă nu obișnuiești să consumi alimentele prezentate în acest articol, include-le treptat în dieta ta zilnică.