6 alimente ce susțin scăderea poftei de mâncare

Pentru a-ți ține sub control pofta de mâncare și a evita câștigul în greutate, profită de diferitele alimente care îți oferă un plus de energie, rezistență și o senzație de sațietate. Citește în continuare și ia aminte!

Scăderea poftei de mâncare este una dintre principalele preocupări ale persoanelor care vor să slăbească sau să evite câștigul în greutate. Dorința constantă de a mânca și opțiunile alimentare nocive se numără printre cele mai frecvente cauza ale îngrășării.

Pofta de mâncare diferă de la o persoană la alta. Indiferent de circumstanțe, aceasta afectează sănătatea metabolică și abilitatea organismului de a arde caloriile.

Vestea bună este că pofta de mâncare poate fi ținută sub control. În acest scop, trebuie să mâncăm mai bine și să optăm pentru alimente sățioase.

În articolul de azi îți prezentăm 6 produse alimentare care susțin scăderea poftei de mâncare. Nu ezita să le consumi de fiecare dată când simți nevoia să mănânci mai mult decât de obicei.

1. Bananele susțin scăderea poftei de mâncare

Bananele susțin scăderea poftei de mâncare

Timp de mai multe decenii, bananele s-au aflat pe lista de alimente care îngrașă. În zilele noastre însă, știm că acest fruct este foarte util pentru a stimula scăderea poftei de mâncare și pierderea în greutate.

Zaharurile naturale, fibrele și substanțele antioxidante din componența bananelor susțin sănătatea metabolică. Totodată, acestea promovează slăbirea, fără a afecta negativ starea de sănătate.

Organismul uman poate absorbi cu ușurință nutrienții bananelor. Din acest motiv, ele sunt ideale pentru a mări nivelul de energie și productivitatea.

Instrucțiuni

  • Servește puțină banană de fiecare dată când simți nevoia să mănânci în exces.
  • Include banane în smoothie-uri și salate. Astfel te vei simți mai sătul pe tot parcursul zilei.

2. Avocado

Celebru datorită culorii sale verzi, fructul de avocado are un conținut nutritiv ridicat. Poți apela cu încredere la acesta pentru a induce scăderea poftei de mâncare.

Numărul ridicat de fibre, acizii grași mononesaturați și mineralele din componența fructului de avocado sunt benefice pentru organism. Acești nutrienți reduc nivelul hormonilor care provoacă senzația de foame și te ajută să te simți sătul.

De asemenea, avocado oferă și beneficii pentru sistemul digestiv și cardiovascular—adică exact acele sisteme pe care supraponderalitatea le afectează cel mai mult.

Instrucțiuni

  • Mănâncă puțin avocado de cel puțin 3 ori pe săptămână.
  • Include pulpa acestui fruct în smoothie-urile și supele pe care le prepari.

3. Semințele de chia

Semințele de chia susțin scăderea poftei de mâncare

Semințele de chia au efect de slăbire și proprietăți antiinflamatoare. Poți profita de toate aceste beneficii dacă le incluzi în dieta ta zilnică. Conținutul semnificativ de fibre dietetice și antioxidanți al acestor semințe poate reduce pofta de mâncare. În plus, semințele de chia stimulează eliminarea deșeurilor.

Instrucțiuni

  • Adaugă o lingură de semințe de chia într-o cană de iaurt sau smoothie natural.
  • O altă variantă este să incluzi acest aliment în tocănițe și salate.

4. Papaya

Papaya este unul dintre cele mai recomandate alimente pentru a combate senzația de foame și a stimula pierderea sănătoasă în greutate. Acest fruct conține enzime, antioxidanți și fibre. Combinați, acești nutrienți ajută procesele metabolice care determină arderea kilogramelor în plus.

Zaharurile naturale conținute de papaya îți aprovizionează organismul cu energie, crescându-ți productivitatea fizică și mentală.

Instrucțiuni

  • Servește o felie de papaya când îți este foame.
  • Include papaya în smoothie-urile sau folosește acest fruct pentru a prepara un suc.

5. Ouăle

Ouăle susțin scăderea poftei de mâncare

Și ouăle intră în categoria de alimente sățioase. Printre altele, acestea pot mări masa musculară și prezintă mulți aminoacizi esențiali, vitamine și minerale. Nutrienții ouălor pot mări nivelul de energie din organism.

Instrucțiuni

  • Servește un ou fiert la micul dejun.
  • Include ouă în preparatele cu paste sau pe bază de legume.

6. Ovăzul

Ovăzul este cunoscut în multe țări drept „regele cerealelor”. Acesta este unul dintre cele mai bune alimente pentru a reduce anxietatea și pofta de mâncare. Ovăzul conține fibre, un nutrient care poate inhiba foamea în mod natural, reglând simultan nivelul colesterolului și al trigliceridelor.

Consumul de ovăz stimulează producția de grelină, un hormon care avertizează creierul de faptul că organismul nu mai are nevoie de mâncare.

Instrucțiuni

  • Include ovăz în smoothie-uri și sucuri de fructe.
  • Prepară rețete tradiționale cu ovăz și servește aceste preparate la micul dejun sau ca gustare între mese.
  • Bea 2-3 pahare de lapte de ovăz pe tot parcursul zilei.

Ești gata să lupți împotriva poftei de mâncare excesive? Crește-ți aportul de alimente sățioase și spune adio caloriilor în plus care te îngrașă.

Te-ar mai putea interesa