6 exerciții fizice benefice pentru creier

· 1 noiembrie 2017
Antrenamentele fizice îți mențin creierul în formă și stimulează producția de serotonină, contribuind la o stare generală pozitivă. Încearcă și tu cele 6 exerciții de mai jos!

Între minte și corp există o legătură strânsă, de unde și expresia „mens sana in corpore sano” (o minte sănătoasă într-un corp sănătos). Același lucru este valabil și în cazul creierului. Prin urmare, este important să practicăm exerciții fizice benefice pentru creier. 

Exercițiile fizice regulate previn îmbolnăvirea și îmbătrânirea creierului și stimulează dezvoltarea cognitivă. În plus, mișcarea previne atacul cerebral, diabetul și bolile cardiace.

S-a dovedit, de asemenea, că exercițiile fizice ajută la formarea unor celule noi în cele mai active zone ale creierului. 

Dacă vrei să îți menții creierul sănătos și să încetinești procesul său de îmbătrânire, îți recomandăm să practici următoarele exerciții:

6 exerciții fizice benefice pentru creier

1. Ridicarea greutăților

Ridicarea greutăților se află pe lista de exerciții fizice benefice pentru creier

Practicarea unor exerciții cu greutăți o dată pe săptămână te ajută să îți menții creierul în formă. Oamenii de știință ne asigură că ridicarea greutăților reduce nivelul de homocisteină, o moleculă inflamatoare prezentă în creierele pacienților vârstnici cu demență.

Un antrenament bazat pe ridicarea greutăților este complet. Pe lângă faptul că regenerează neuronii, acesta ajută la tonifierea bicepșilor și a musculaturii spatelui.

Poți merge la sala de fitness pentru a beneficia de locațiile special amenajate și de ganterele și halterele disponibile sau îți poți crea acasă propriile greutăți, precum și un program de exerciții adecvat.

2. Mersul în pas rapid

Știm deja că această activitate fizică ajută la menținerea sănătății fizice și psihice. Însă acum, un studiu publicat în revista Frontiers in Aging Neuroscience arată că mersul pe jos pentru cel puțin 40 de minute, de trei ori pe săptămână, îmbunătățește în mod considerabil conectivitatea cerebrală. 

În plus, mersul îmbunătățește performanțele sarcinilor cognitive și combate reducerea capacității mintale asociate înaintării în vârstă. Totodată, acest exercițiu previne bolile cardiovasculare și combate stresul.

3. Surfing

Surfingul este unul dintre principalele exerciții fizice benefice pentru creier

Așa cum confirmă și cercetătorul Arthur Kramer, directorul Institutului Beckman din cadrul Universității din Illinois, orice exercițiu fizic care te forțează să gândești și să îți menții echilibrul este benefic pentru creier. 

Surfingul, de exemplu, îți mărește conștiința de sine. Trebuie să fii conștient de toate părțile corpului tău și de locul în care sunt acestea situate.

Conștiința de sine îți pune mintea la contribuție prin intermediul unor receptori localizați în mușchi, numiți fusuri neuromusculare. Aceștia îi comunică creierului lungimea și capacitatea de întindere a musculaturii.

4. Jocuri copilărești

Orice activitate fizică pe care o practicai cu plăcere în copilărie îți stimulează memoria pe termen scurt.

Memoria pe termen scurt ierarhizează și procesează informațiile, ajutându-te să ignori lucrurile irelevante și să te concentrezi asupra celor cu adevărat importante.

Activități fizice precum urcatul copacilor și alergatul în picioarele goale au un efect puternic asupra creierului. Poți obține rezultate și mai bune dacă îmbini cele două activități.

5. Dans

Dansul se află pe lista de exerciții fizice benefice pentru creier

O altă activitate aflată pe lista de exerciții fizice benefice pentru creier este dansul. Dansul duce la eliberarea de endorfine și serotonină, cunoscuți drept hormonii bunăstării și ai fericirii. În plus, această activitate reglează nivelul de cortizol, drept pentru care poate fi considerată un antidepresiv natural și o metodă de îmbunătățire a dispoziției.

Însă asta nu este tot. Dansul ajută la întârzierea procesului de pierdere a volumului hipocampului (memorie) și la menținerea lucidității. 

Totodată, s-a dovedit că dansul mărește în mod considerabil inteligența. Tocmai de aceea această activitate de intensitate moderată este recomandată persoanelor de toate vârstele.

6. Scrimă

Scrima se numără printre acele exerciții fizice benefice pentru creier

Scrima este un sport care te forțează să te miști rapid, să reacționezi imediat și să iei decizii într-o fracțiune de secundă. Toate aceste cerințe combat efectele îmbătrânirii, cum ar fi:

Alte sporturi care stimulează, de asemenea, reacții imediate ale creierului sunt: fotbalul, fotbalul american, voleiul, baschetul, tenisul de masă, hocheiul, etc.

Toate activitățile de mai sus îmbunătățesc funcțiile cerebrale. Nu ezita să practici și tu aceste exerciții fizice benefice pentru creier!