6 sfaturi pentru a avea un dormitor mai sănătos

· 15 februarie 2018
Deși pare greu de crezut, faptul că îți menții dormitorul curat și organizat nu numai că previne dezvoltarea microorganismelor dăunătoare, protejându-ți sănătatea fizică, ci este benefic și pentru bunăstarea ta psihică. 

Chiar dacă nu te preocupă foarte tare acest aspect, camera ta poate fi plină de elemente dăunătoare care îți afectează sănătatea fizică și psihică. Iată ce măsuri poți lua pentru a avea un dormitor mai sănătos!

Trebuie să acordăm o atenție mai mare dormitorului, deoarece acest spațiu îți influențează somnul și odihna. După cum bine știm, un somn odihnitor este esențial pentru a-ți reface depozitele de energie și a începe ziua motivat și activ.

În timpul somnului, în corp se eliberează antioxidanți și hormoni indispensabili pentru buna funcționare a organismului.

Dacă vrei să îți transformi dormitorul într-un templu al liniștii și al vibrațiilor pozitive, în care te poți odihni în mod corespunzător, urmează pașii de mai jos:

1. Evită dispozitivele electronice pentru a avea un dormitor mai sănătos

Sfaturi pentru a avea un dormitor mai sănătos

Tulburările de somn sunt legate de poluarea electromagnetică din dormitor. Televizoarele, tabletele, calculatoarele și telefoanele mobile afectează calitatea somnului, slăbind sistemul imunitar. Prin urmare, este indicat să eviți excesul de dispozitive electronice în dormitor.

Ține tableta și telefonul mobil la distanță și scoate celelalte aparate din priză, cum ar fi televizorul sau sistemul audio.

2. Aerisește camera

Aerisirea pentru a avea un dormitor mai sănătos

Este vital să împrospătezi zilnic aerul pe care îl respiri în dormitor. În acest fel poți elimina acea atmosferă murdară care îți acaparează locuința.

  • Ține geamurile deschise în fiecare zi pentru cel puțin 10 minute, imediat după ce te trezești. 
  • Pe lângă faptul că îți reîmprospătează camera, aerul curat previne apariția mucegaiului și dezvoltarea microorganismelor bacteriene.

3. Schimbă lenjeria de pat în fiecare săptămână

Lenjeria de pat spălată pentru a avea un dormitor mai sănătos

Este indicat să schimbi lenjeria de pat măcar o dată pe săptămână. În acest fel, poți preveni acumularea de bacterii, acarieni și alți germeni dăunători.

  • Dacă se poate, spală toate așternuturile (pături, cuverturi, pilotă) cu apă fierbinte și detergent antibacterian pentru a elimina microorganismele în mod eficient.

4. Decorează dormitorul cu plante

Plantele pe lista de obiecte utile pentru a avea un dormitor mai sănătos

Există multe plante decorative care oferă o senzație de relaxare și armonie. Deși acestea sunt utile pentru purificarea aerului, nu toate sunt potrivite pentru spații închise, așa că încearcă să alegi una dintre următoarele opțiuni:

  • Lavandă: Pe lângă faptul că are un parfum plăcut, lavanda induce senzația de somn și combate stresul.
  • Iasomie: Această plantă exotică are un efect calmant, ajutând la combaterea anxietății.
  • Areca: Acest palmier are un efect relaxant, purifică aerul și decorează locuința.
  • Limba soacrei: Această plantă este ideală pentru decorarea spațiilor interioare, deoarece este rezistentă la schimbările bruște de temperatură, dar și la lipsa de lumină și apă.

Potrivit principiilor feng-shui, purificarea aerului prin transformarea dioxidului de carbon în oxigen este un semn de noroc.

  • Crizantemă: Datorită culorilor sale superbe, crizantema curăță aerul și oferă o notă de liniște și armonie locuinței.
  • Orhidee: Cunoscută drept planta tinereții, orhideea elimină xilenul din cameră. Xilenul este un agent dăunător care se găsește în dispozitive electronice mici.
  • Aloe vera: Aloe vera este planta ideală pentru a avea un dormitor mai sănătos, deoarece eliberează oxigen și te ajută să dormi mai bine.

Dacă nu petreci prea mult timp acasă, aloe vera este cea mai bună opțiune deoarece poate supraviețui cu puțină apă și lumină. Deși necesită și ea puțină îngrijire, este mai rezistentă decât alte plante.

5. Aruncă gunoiul

Curățenia pentru a avea un dormitor mai sănătos

Dacă obișnuiești să iei micul dejun, prânzul și cina în pat în timp ce te uiți la televizor, curăță resturile și farfuriile murdare imediat după ce ai mâncat. Pe lângă mirosul urât și atmosfera neplăcută creată, acestea ar putea atrage insectele.

6. Pune toate lucrurile la locul lor

Lucrurile ordonate pentru a avea un dormitor mai sănătos

Pentru a avea un dormitor mai sănătos și a-ți îmbunătăți starea emoțională, este important să îți menții camera în perfectă ordine.

  • Ține fiecare lucru la locul lui, fă-ți patul după ce te trezești, aranjează-ți încălțămintea și pune rufele murdare într-un coș pentru a le spăla mai târziu.
  • Încearcă să folosești fiecare element și decorațiune din cameră pentru a transmite liniște și bucurie.
  • Dacă poți, decorează dormitorul cu fotografii sau tablouri. Acestea te vor ajuta să îți amintești de locuri deosebite, momente speciale și oameni dragi.

Sunt niște reguli foarte simple și dacă le vei respecta, vei avea cu siguranță o stare mult mai bună atunci când ajungi acasă după o zi grea de muncă.