6 strategii pentru a reduce aportul de colesterol

Pentru a reduce aportul de colesterol din alimentație, folosește alte metode de a găti, în afară de prăjitul în tigaie. De exemplu, optează pentru coacere la cuptor sau prepararea la grătar. În acest mod, poți evita grăsimile în exces. 

Colesterolul este o lipidă necesară pentru buna funcționare a organismului, deoarece este implicat în producția anumitor hormoni, acizi gastrici și structuri fiziologice. Ficatul produce colesterol în interiorul corpului, dar acesta este absorbit și prin consumul de alimente care îl conțin.

Deși este important pentru o stare bună de sănătate, colesterolul poate deveni un dușman de temut atunci când este scăpat de sub control. Un nivel foarte ridicat al acestei lipide crește riscul de boli cardiovasculare, hepatice și renale.

Cel mai îngrijorător este faptul că multe persoane nu conștientizează că au colesterolul mărit, deoarece această problemă nu prezintă simptome ușor de observat la început. Prin urmare, medicii ne recomandă să mergem în mod regulat la consult și să adoptăm o dietă echilibrată, ținând sub control aportul de calorii și grăsimi.

Mai jos, îți prezentăm 6 strategii culinare interesante la care poți apela pentru a reduce consumul de colesterol.

1. Înlocuiește margarina cu grăsimi sănătoase

Margarina mărește nivelul de colesterol

Margarina conține cantități ridicate de colesterol și grăsimi saturate. Consumul regulat al acestui aliment poate provoca dezechilibre ale nivelului de lipide din sânge, dar și boli cardiovasculare, cum ar fi arterioscleroza.

Pentru a reduce sau a evita consumul de margarină, îți recomandăm să o înlocuiești cu uleiuri vegetale, cum ar fi cel de:

  • Floarea soarelui
  • Măsline
  • Canola
  • Șofrănel
  • Avocado

2. Folosește alte sosuri și dressinguri

Sosurile și dressingurile pe care le folosești pentru a asezona salatele și alte preparate culinare conțin multe calorii și grăsimi saturate. Consumul excesiv al acestor produse mărește nivelul de colesterol rău, iar în timp duce la dezvoltarea tulburărilor metabolice.

Este bine să înlocuiești dressingurile folosite până acum cu alternative mai sănătoase:

3. Consumă lactate cu un conținut redus de grăsimi

Consumă produse lactate degresate pentru a reduce aportul de colesterol

Produsele de origine animală, cum ar fi lactatele, reprezintă o sursă majoră de colesterol care, în cele din urmă, mărește nivelul acestei lipide în sânge.

Laptele, iaurtul și brânza conțin o cantitate considerabilă de grăsimi saturate, iar acestea îți afectează sănătatea. Prin urmare, este recomandat să alegi produse lactate cu un conținut mic de grăsimi sau degresate pentru a reduce aportul de colesterol.    

Este important de reținut faptul că, deși au un procent scăzut de grăsimi, lactatele pot avea un număr ridicat de calorii, drept pentru care nu trebuie consumate în exces.

4. Folosește ulei de măsline extravirgin

Uleiul de măsline extravirgin este una dintre grăsimile sănătoase care merită incluse în dietă. Acesta este o sursă naturală de acizi grași care împiedică acumularea colesterolului în sânge și ajută chiar la eliminarea acestuia.

În plus, uleiul de măsline este bogat în antioxidanți care previn deteriorarea celulelor și reduc riscul de întărire a arterelor. Totodată, acest produs are un gust minunat și poate fi combinat cu multe alimente.

5. Schimbă metodele de preparare a alimentelor

Prăjelile măresc nivelul de colesterol

Mulți nu conștientizează acest lucru, însă metodele de preparare termică a alimentelor influențează foarte mult nivelul de lipide din sânge.

Alimentele prăjite în ulei, de exemplu, măresc atât colesterolul, cât și trigliceridele. Prăjirea, în detrimentul coacerii la cuptor sau al preparării la grătar, este o metodă care, mai devreme sau mai târziu, îți va afecta sănătatea.

În plus, este bine de reținut că temperaturile ridicate scad sau distrug valoarea nutrițională a alimentelor.

6. Mărește aportul de legume pentru a reduce aportul de colesterol

Legumele sunt soluția ideală pentru scăderea colesterolului și ameliorarea problemelor cauzate de acesta. Fiind sărace în calorii, dar bogate în nutrienți, aceste alimente curăță arterele și le măresc elasticitatea.

Unii nutriționiști susțin că legumele ar trebui să reprezinte jumătate din porția de mâncare de la o masă. Cu ajutorul lor, te saturi mai repede și îi oferi organismului o doză generoasă de substanțe nutritive. Pentru a te bucura de toate beneficiile pe care le oferă, este indicat să consumi aceste alimente în stare crudă.

După cum poți vedea, doar câteva decizii simple sunt de ajuns pentru a reduce aportul de colesterol din alimentație. Pune și tu în practică aceste strategii pentru a duce o viață mai sănătoasă.

Sursa imaginii reprezentative: © wikiHow.com

Te-ar mai putea interesa