6 trucuri pentru prelungirea senzației de sațietate

Dacă vrei să scapi de poftele alimentare și să te simți sătul, chiar dacă mănânci puțin, este indicat să mărești consumul zilnic de apă. Pe lângă faptul că îți oferă sațietate, acest lichid vital ajută la eliminarea toxinelor. 
Anumite alimente duc la instalarea senzației de sațietate

Nu ai niciodată senzația de sațietate? După cum bine știm, foamea constantă este unul dintre principalele obstacole atunci când vine vorba de pierderea în greutate.

Nevoia permanentă de a mânca te face să consumi alimente în exces, drept pentru care ajungi să depășești numărul de calorii recomandate zilnic. Rezultatul este, bineînțeles, creșterea în greutate.

Multe persoane nu știu să își stăpânească pofta excesivă de mâncare într-un mod sănătos. În plus, aleg să consume alimente care le potolesc foamea doar pe moment. Asta înseamnă că foamea va reapărea peste puțin timp și va fi necesar să mănânce din nou pentru a o controla.

În realitate, există anumite trucuri care te ajută să prelungești senzația de sațietate. Nu este nevoie să apelezi la alimente bogate în calorii, dar cu o valoare nutrițională scăzută. Organismul tău va avea numai de câștigat și vei reuși să slăbești în mod sănătos.

Citește în continuare pentru a afla care sunt aceste trucuri utile.

1. Mărește consumul zilnic de apă

Bea mai multă apă pentru a-ți prelungi senzația de sațietate

Nu are calorii, dar oferă numeroase beneficii organismului. Apa este unul dintre aliații principali în lupta împotriva senzației constante de foameAcest lichid vital îți menține corpul hidratat. În plus, intervine în toate funcțiile importante ale organismului, printre care și procesul de detoxificare.

Este recomandat să bei între 6 și 8 pahare de apă pe zi. Pe lângă faptul că previne poftele alimentare, apa îmbunătățește digestia, oxigenarea celulelor și sănătatea cognitivă.

2. Consumă alimente cu un conținut ridicat de apă

Dacă nu poți bea multă apă, poți alege să consumi mai multe fructe și legume bogate în acest lichid vital.

Alimentele cu un conținut ridicat de apă au puține calorii și sunt încărcate cu nutrienți esențiali benefici organismului și siluetei. Adăugate în dietă, acestea îți prelungesc senzația de sațietate, combat retenția de apă și stimulează eliminarea toxinelor.

Printre fructele și legumele cele mai bogate în apă se numără și următoarele:

  • Grepfrut
  • Ananas
  • Castravete
  • Pepene verde
  • Pepene galben
  • Morcovi
  • Țelină

3. Consumă alimente bogate în proteine

Proteinele prelungesc senzația de sațietate

Eliminarea proteinelor din alimentație reprezintă una dintre cele mai frecvente greșeli ale persoanelor care încearcă să slăbească.

Proteinele sunt nutrienți esențiali care repară și dezvoltă musculatura. Acestea ajută, de asemenea, la dezvoltarea țesuturilor și a principalelor structuri ale corpului.

În plus, s-a dovedit că proteinele reprezintă una dintre principalele surse de energie pentru organism. Datorită lor, te simți sătul mai mult timp.

Câteva surse sănătoase de proteine sunt:

  • Nucile
  • Leguminoasele
  • Peștele
  • Carnea de pui
  • Carnea de curcan
  • Semințele
  • Ouăle
  • Produsele lactate

4. Consumă mai multe fibre

Alimentele bogate în fibre sunt benefice sistemului digestiv și aparatului cardiovascular. Acestea stimulează peristaltismul, reduc inflamațiile și combat constipația.

Totodată, acest grup nutrițional scade absorbția colesterolului și ajută la curățarea sângelui. Astfel, sunt diminuate complicațiile care cresc riscul de boli cardiace.

În plus, fibrele sunt foarte sățioase și te ajută să slăbești, întrucât facilitează digerarea grăsimilor și eliminarea toxinelor.

Printre alimentele cele mai bogate în fibre, amintim:

  • Cerealele integrale
  • Legumele verzi
  • Fructele oleaginoase
  • Cartofii
  • Fructele
  • Leguminoasele
  • Semințele

5. Adaugă semințe de chia în alimentație

Semințele de chia prelungesc senzația de sațietate

Semințele de chia sunt considerate un super-aliment. Acestea diminuează poftele alimentare și previn apariția foamei.

În ciuda dimensiunilor mici, semințele de chia sunt bogate în acizi grași esențiali, antioxidanți și proteine. Dacă îl consumi în cantități moderate, acest aliment prelungește senzația de sațietate.

Semințele de chia sunt foarte gustoase și pot fi combinate cu multe alte ingrediente. În acest fel, le poți include foarte ușor în alimentație. Adaugă-le în:

  • Smoothie-uri și sucuri
  • Salate
  • Deserturi
  • Iaurt
  • Înghețată
  • Supe

6. Ceaiurile de plante prelungesc senzația de sațietate

Ceaiurile de plante nu conțin zahăr, aditivi chimici sau cofeină. În schimb, aceste băuturi sunt bogate în substanțe benefice organismului.

Există diverse plante care țin sub control foamea, relaxează sistemul nervos, combat anxietatea și reglează digestia. 

Poți bea ceaiuri dimineața, înainte sau după micul dejun, ca gustare între mese sau oricând ai o poftă excesivă de mâncare.

Îți vine să mănânci mai mult decât ar trebui? Dacă nu te simți niciodată sătul, apelează la trucurile menționate mai sus. Acestea te vor ajuta să îți prelungești senzația de sațietate.